Toon posts:

Emulator(s) VOOR xbox?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde net dat de XBOX in staat was CD-RW's met muziek af te spelen... nu begon ik me af te vragen, kunnen er dan ook emualtors voor de XBOX ontwikkeld worden (bijv. SNES)? Op de DC zijn ze hier al een tijdje mee bezig maar zoiets als DreamSNES is na meer dan een jaar ontwikkeling nog steeds veel te traag... de XBOX zou dit echter met gemak kunnen doen!

Deel jullie meningen/kennis :)

Verwijderd

Er is een XBOX emulator uit ..sommigen zeggen dat het echt werkt (je moet een dvd-speler hebben) maar volgens sommigen is het een hoax (een trojan) dus mja, ik heb het maar voor de zekerheid niet gedowned.

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/trojan.badcon.html

hier staat de virusinfo, oordeel zelf ..ik heb er zelf geen ervaring mee

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 15:14 schreef Zipp0 het volgende:
Er is een XBOX emulator uit ..sommigen zeggen dat het echt werkt (je moet een dvd-speler hebben) maar volgens sommigen is het een hoax (een trojan) dus mja, ik heb het maar voor de zekerheid niet gedowned.

Neenee.. dat bedoelde ik niet :)

Ik bedoelde een emulator om bijvoorbeeld SNES-games op de xbox ZELF af te draaien (zoals Dreamsnes op de DC)

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:31

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op donderdag 21 maart 2002 15:14 schreef Zipp0 het volgende:

Hij vraagt naar emulatoren óp de XBOX, voor andere systemen zoals de SNES, niet een emulator vóór de XBOX :P
edit: te laat

O/T: Ik weet van niks maar ik denk dat de XBOX hier idd wel eens een geschikt platform voor zou kunnen zijn...

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Volgens mij riekt dit naar een slotje hoor :)

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Nee hoor, EMU's mag. Rom's niet.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Volgens mij klopt er geen hol van

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-01 18:10
Volgens mij niet hoor:
Uit de FAQ van Spielerij

Mooi, ik kan hier dus wel alles vragen over Roms en emulators?

Nee, helaas gaat die vlieger niet helemaal op. Emulators zijn op zich niet illegaal hoewel wel door geen enkel bedrijf gewenst. Vragen over emu's mag op voorwaarde dat er geen illegale biossen bijkomen kijken etc.
Roms daarentegen zijn uit den boze. Dat mag je ergens anders opzoeken.
Edit: Ben weer eens te laat :z

There is no magic.

Verwijderd

die emu is een fucking hoax.. begrijpt niemand dat dan? :D

• Biff
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Op donderdag 21 maart 2002 17:06 schreef ugamer het volgende:
die emu is een fucking hoax.. begrijpt niemand dat dan? :D
Begrijp jij deze thread eigenlijk wel? :D

On-topic, de X-Box schijnt sommige CD-Rs te kunnen lezen, iigv voor muziek. Of je er ook van kan booten en zo je eigen programmacode kunt uitvoeren (zoals bijv een emulator), ik weet het niet. Maar het zou me niet verbazen als het blijkt te kunnen.

Yeah well. The Dude abides.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:02

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op donderdag 21 maart 2002 17:09 schreef Biff het volgende:

[..]

Begrijp jij deze thread eigenlijk wel? :D

On-topic, de X-Box schijnt sommige CD-Rs te kunnen lezen, iigv voor muziek. Of je er ook van kan booten en zo je eigen programmacode kunt uitvoeren (zoals bijv een emulator), ik weet het niet. Maar het zou me niet verbazen als het blijkt te kunnen.
nou, voor zover ik het heb kunnen testen kunnen er geen CD-R's worden afgespeeld op de X-Box. Ik heb toch echt nog een normale CDspeler nodig om m'n gekopierde CD'tjes af te spelen.

Heb trouwens Platinum CD'tjes

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Biff
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Op donderdag 21 maart 2002 18:57 schreef Ruud2001 het volgende:

[..]

nou, voor zover ik het heb kunnen testen kunnen er geen CD-R's worden afgespeeld op de X-Box. Ik heb toch echt nog een normale CDspeler nodig om m'n gekopierde CD'tjes af te spelen.

Heb trouwens Platinum CD'tjes
Het gaat om het merk CD-R's. Volgens C'T werken sommige merken prima (welke weet ik nog niet)

Yeah well. The Dude abides.

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 15:16 schreef jdvanwijk het volgende:
Ik bedoelde een emulator om bijvoorbeeld SNES-games op de xbox ZELF af te draaien (zoals Dreamsnes op de DC)
doh, heb je een XBOX ga je er SNES spellen op spelen :+

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op donderdag 21 maart 2002 20:03 schreef Numb1 het volgende:

[..]

doh, heb je een XBOX ga je er SNES spellen op spelen :+
waarom niet?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-01 18:10
Idd Secret of Mana is een cool spel hoor ;)

There is no magic.

Verwijderd

Het probleem is dat de Xbox alleen software kan booten vanaf de TWEEDE laag van een dvd-rom, en nooit vanaf een cd, cdr of cdrw. De eerste laag van elke game bevat ook een normaal dvd-filmpje wat je te zien krijgt als je de schijf in een dvd speler legt. Zelfgefikte cdr's kunnen dus nooit geboot worden op een Xbox, of er moet een hack voor komen, maar dit lijkt mij redelijk diep in de firmware geworteld.

Beetje offtopic: Om dezelfde reden kan een pc op dit moment ook geen Xbox emuleren: geen enkele van de huidige dvd-rom drives is in staat om direct bij de 2e laag te beginnen als de 1e laag niet zegt dat er op de 2e laag ook nog wat staat.

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

xbox mame zal wel niet vrijgegeven wordendoor die 'Otaku No Zoku', maar andere personen/groepen zullen ongetwijfeld wel es een xbox-port van MAME releasen..

[edit]
wat mij ook wel heel erg cool lijkt, is als iemand MAME op de PS2 uitbrengt. Zodat je dan met een Gun-Controller thuis voor de buis Operation Wolf enzo kan spelen :7

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Er zijn geen DvD burners die al beide lagen kunnen benutten (fikken of branden) of het je er eentje gezien?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Zit ik eigenlijk ook op te wachten, Divx speler, Emu's etc voor de Xbox. De Enigmah-X MODchip kan unsigned code booten:
30 Wires
All Backups / Import Originals
CDR/CDRWDVDR/DVDRW (However DVD media should be used for best results)
Can use any cheap unbranded general purpose DVDR media
Optional 2 Wires for Macrovision Off
Optional 2 Wires for DVD Reset Function
Works on all models from all regions (including the different kernel versions)
All wiring points are VERY easy - no IC's to solder to - all presoldered pads.
Modified XBE's and Unsigned code can boot (This is a HUGE feature - as you'll all see soon)
Volgens mij duurt het dan niet lang voordat we allerhande leuke software voor dunnen Xbox zien verschijnen.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

www.xbox-emulation.co.uk

Zijn dezelfde gasten die dat maken als die van de DC. In de loop van tijd staat er misschien wel iets leuks bij.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

hoeven we geen xbox meer te kopen >:)

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op donderdag 21 maart 2002 15:09 schreef jdvanwijk het volgende:
Ik hoorde net dat de XBOX in staat was CD-RW's met muziek af te spelen... nu begon ik me af te vragen, kunnen er dan ook emualtors voor de XBOX ontwikkeld worden (bijv. SNES)? Op de DC zijn ze hier al een tijdje mee bezig maar zoiets als DreamSNES is na meer dan een jaar ontwikkeling nog steeds veel te traag... de XBOX zou dit echter met gemak kunnen doen!

Deel jullie meningen/kennis :)
Toen ik voor 't eerst de X-Box specs zag was dit m'n eerste gedachte en ik ga er ook zeker een aanschaffen als het 95-100% werkt.

En ff over Dreamsnes die werkt perfect maar dan wel zonder geluid :(
Op vrijdag 22 maart 2002 10:13 schreef BdR het volgende:
[edit]
wat mij ook wel heel erg cool lijkt, is als iemand MAME op de PS2 uitbrengt. Zodat je dan met een Gun-Controller thuis voor de buis Operation Wolf enzo kan spelen :7
Nog niet eens aan gedacht maar :9~ :9~ :9~

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Kan je ook SNES of NES games op de PS2 (orgineel) spelen ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op zaterdag 11 mei 2002 22:18 schreef FastBunny het volgende:
Kan je ook SNES of NES games op de PS2 (orgineel) spelen ;)
Ja er is net een topic geweest waar dit in ter sprake kwam.

Verwijderd

ik had wel een keer gehoord dat je ps2 spellen op de x-box kon spelen.
ennuh doe hoax kan die niet tegengehouden worden door een 'gewone' vuurmuur ?? naja

ennuh wat ik ook niet snap, c't zegt (gerenomeerd blad) dat bepaalde cd's wel afgespeeld kunnen worden, en vervolgens komt er weer een verhaal over 1e 2n 2e lagen. lijkt me sterk dat c't dat verzint. (p.s. je hebt het vast over de duitse :S.. nog iets te hoog gegrepen voor me).
zijn er eik wel spellen die de hele dvd gebruiken, volgens mij nog nauwelijks :S

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 00:37 schreef RefriedNoodle het volgende:
Het probleem is dat de Xbox alleen software kan booten vanaf de TWEEDE laag van een dvd-rom, en nooit vanaf een cd, cdr of cdrw. De eerste laag van elke game bevat ook een normaal dvd-filmpje wat je te zien krijgt als je de schijf in een dvd speler legt. Zelfgefikte cdr's kunnen dus nooit geboot worden op een Xbox, of er moet een hack voor komen, maar dit lijkt mij redelijk diep in de firmware geworteld.

Beetje offtopic: Om dezelfde reden kan een pc op dit moment ook geen Xbox emuleren: geen enkele van de huidige dvd-rom drives is in staat om direct bij de 2e laag te beginnen als de 1e laag niet zegt dat er op de 2e laag ook nog wat staat.
doe je het cdtje er toch op de kop er in ja dan staat de data op de 2de laag :D :D

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op vrijdag 22 maart 2002 00:37 schreef RefriedNoodle het volgende:
Het probleem is dat de Xbox alleen software kan booten vanaf de TWEEDE laag van een dvd-rom, en nooit vanaf een cd, cdr of cdrw.
Dat ding kan ook DVD's lezen, dus het zou waarschijnlijk niet heel ingewikkeld zijn om hem van de eerste laag te laten booten

Verwijderd

Topicstarter
In een aantal maanden is erg veel gebeurd. Er is een vrijwel perfect runnende emulator voor SNES (xSNES9x), Megadrive, Nes, noem maar op. Zelfs een N64-emu is in de maak en een aantal games zouden (min of meer) goed moeten runnen (Starfox, Zelda: OoT)!

ChecK: http://www.xbox-emulation.co.uk (Forums)
Hopelijk komt er ooit een boot disc... :)

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 19:51:
In een aantal maanden is erg veel gebeurd. Er is een vrijwel perfect runnende emulator voor SNES (xSNES9x), Megadrive, Nes, noem maar op. Zelfs een N64-emu is in de maak en een aantal games zouden (min of meer) goed moeten runnen (Starfox, Zelda: OoT)!

Heb je hier dan een modchip voor nodig of niet :? zo ja welke .
En kun je misschien wat filmpjes schieten van geemuleerde spellen.

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Biff schreef op 21 maart 2002 @ 17:09:
[...]

nieuws: Bootpoging Linux op Xbox geslaagd;

Binnenkort wordt alles wel erg leuk (Linux op XBox, en zoals gezegd, een XBox wordt VER onder de waarde verkocht, dus dan kunnen we allemaal goedkope linux spel/netwerk/code/divx-machines voor op TV kopen =) )

Verwijderd

Er wordt gezegt dat je met de pc-bioxx mod chip emu's kan spelen stond in die ene topic over mod chips kon m zo gou niet vinden.

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 19:51:

hoe is divx nu eigenlijk op de xbox?
Pagina: 1