[OC] Hatsee, ik ga mijn Geforce maar eens clocken

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik wilde mijn 'Geforce 2 MX 200 AGP' maar eens gaan clocken. Ik heb alvast wat extra koelmaatregels genomen. Reacties graag, en eventueel tips over hoe ik hem nog beter kan koelen :D

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.lingeman/fokke/gpuoc/fantape.jpg
Ik heb van die dikke (1 mm dik) dubbelzijdige tape gebruikt, en dat op 5 plaatsen op de fan geplakt.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.lingeman/fokke/gpuoc/fanvast.jpg
Hoppa, fan zit vast en is niet meer los te krijgen :P, hij zit precies onder de GPU

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.lingeman/fokke/gpuoc/2fans.jpg
Hier is duidelijk te zien wat ik wilde

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.lingeman/fokke/gpuoc/schakelbaar.jpg
Uiteraard even schakelbaar gemaakt :7, (aan & uit, want dat ding maakt een pleurisherrie en gaat dus 's nachts uit :D) P.S. Die overige schakelaars zijn van 3 80mm fans.

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 21:46
Nice case... ken je ook ff zeggen waar die 1,2 voor is?

Ennuh... plaats je pics ff op een snellere server, ik ga na deze reply op F5 drukken, en ff koffie drinken ofsow

• F0kke
Op donderdag 21 maart 2002 15:01 schreef Praeth het volgende:

Ennuh... plaats je pics ff op een snellere server, ik ga na deze reply op F5 drukken, en ff koffie drinken ofsow
GHz :P CPU speed dus.

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 15:01 schreef Praeth het volgende:

aiiiii....

beter lezen: is 1.2 ghz....

verder: SUPERVET IDEE!!!!!!! kon het met tieraps niet (netjes) voor mekaar krijgen, nou dus wel...

THANX!!

• Almachtige
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07-2019
Is het nou koeler geworden?
Zoja, hoeveel? :9~

Asus CUSL-2C/Intel PIII 1000@1200 Mhz/512 MB Pc133/Asus V7100 Pro/T 64 MB/Maxtor 20 GB 7200 rpm + Maxtor 80 GB 7200 rpm LB/Creative Audigy/17" Iiyama 8617T

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ja als het stuk cooler is ga ik dat ook maar eens doen
hoe heet dat plakband en waar kan je het halen?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:25
kan niet zeggen dat ik die cooler zo vet vind, vind je frontje wel mooi.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:01

Klippy

Still Game

Is dit serieus?

Word dat veel koeler dan? Aan de onderkant is toch meestal bijna geen warmteafgifte?

Hoeveel scheelt dat nou dan :{

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

die 5,25' temperatuur meter heb je zker bij conrad weg?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

[flame]
Bij mij is dat de bovenkant van de videokaart
[/flame]

Maar, ff ontopic... Maakt het nog wat uit met het overklokken van je GPU, of heeft het totaal geen zin?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• F0kke
Ik zal eerlijk zijn :P, ik kom iets hoger. Standaard draait ie op 175/166. Zonder die bovenste koeler kon ik hem niet op 200/185 hebben, nu wel. Wanneer ik zonder extra koeler Red-Faction ging spelen begon het beeld vaag te worden :(, nu lukt dat wel :). Maargoed, de vraag is hoelang ie het dan vol houd. Tot nu toe ziet het er aardig uit!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op donderdag 21 maart 2002 16:36 schreef Fokkie het volgende:
Ik zal eerlijk zijn :P, ik kom iets hoger. Standaard draait ie op 175/166. Zonder die bovenste koeler kon ik hem niet op 200/185 hebben, nu wel. Wanneer ik zonder extra koeler Red-Faction ging spelen begon het beeld vaag te worden :(, nu lukt dat wel :). Maargoed, de vraag is hoelang ie het dan vol houd. Tot nu toe ziet het er aardig uit!
Ik wacht wel op de explosie :+

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op donderdag 21 maart 2002 16:00 schreef zeven het volgende:
die 5,25' temperatuur meter heb je zker bij conrad weg?
Yeps :)
Op donderdag 21 maart 2002 16:37 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Ik wacht wel op de explosie :+

• Epsilon
  • Laatst online: 10:48

Epsilon

en dit heeft nut?
niet bepaalt denk ik

niet eens een heatsink, ik weet nie wat je hier mee wil bereiken.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

idd... leuk zo'n fan-op-printplaat maar HELPT het ook? :P Niet heel erg.. zo te zien. Misschien waterkoeling proberen? :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op donderdag 21 maart 2002 16:41 schreef tazzman het volgende:
Misschien waterkoeling proberen? :)
En een extra lening bij de bank ? :P

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00
[OC] ervoor.

Verwijderd

idd... leuk zo'n fan-op-printplaat maar HELPT het ook? :P Niet heel erg.. zo te zien. Misschien waterkoeling proberen? :)
dat gaan Fokkie en ik ook nog een x doen als ik me nieuwe pc af heb...

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
idd... leuk zo'n fan-op-printplaat maar HELPT het ook? :P Niet heel erg.. zo te zien.
Waar je nu mee bezig bent is met een hele fan een stukje (lauw) printplaat koelen. Volgens mij kan je beter een goeie koeler erop zetten zoals een .. Orb of die andere gebruiken om de lucht circulatie beter te maken.

Extra vraagje, hoe laat je de snelheid op dat 2 cijferig display vertonen :?

• Alfie104
  • Laatst online: 20-11-2023
Op donderdag 21 maart 2002 18:27 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Extra vraagje, hoe laat je de snelheid op dat 2 cijferig display vertonen :?
Gewoon een tweecijferig displaytje halen bij Conrad of de plaatselijke electronenboer, paar geschikte weerstandjes eraan (wel aan de juiste pennetjes natuurlijk) en spanning erop. Eventueel monteren op een stukje experimenteerprintplaat. Misschien heb je op zolder nog wel een oude 286-kast met zo'n Landmark-display erop, dat is ook tweecijferig. Wel zorgen dat het puntje wordt aangestuurd, dat hadden ze toen nog niet nodig...

Verwijderd

ffe een vraagje Had je niet beter de fan op koelribben kunnen zetten want nu kan de lucht NERGENS heen.....

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 14:55 schreef Fokkie het volgende:
Ik wilde mijn 'Geforce 2 MX 200 AGP' maar eens gaan clocken. Ik heb alvast wat extra koelmaatregels genomen. Reacties graag, en eventueel tips over hoe ik hem nog beter kan koelen :D

[afbeelding]
Ik heb van die dikke (1 mm dik) dubbelzijdige tape gebruikt, en dat op 5 plaatsen op de fan geplakt.

[afbeelding]
Hoppa, fan zit vast en is niet meer los te krijgen :P, hij zit precies onder de GPU

[afbeelding]
Hier is duidelijk te zien wat ik wilde

[afbeelding]
Uiteraard even schakelbaar gemaakt :7, (aan & uit, want dat ding maakt een pleurisherrie en gaat dus 's nachts uit :D) P.S. Die overige schakelaars zijn van 3 80mm fans.
lekker nuttig een mx200 overclocken levert ook zo goed als niks op

Verwijderd

Je hebt ontzettende mazzel:

De lijm op die dz tape is zeker niet elektrisch isolerend.
Dus voor hetzelfde geld: daaag mx.... :D

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Wrom doet iedereen alsof het niet heet wordt op het stukje printplaat achter je core :? bij mij wordt het daar dus echt wel heet ofzo en ik kan me ook goed in denken dat zo'n fan daarop toch bestwel wat zou kunnen schelen.

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 18:45 schreef subgrafix3d het volgende:
lekker nuttig een mx200 overclocken levert ook zo goed als niks op
Niet iedereen heeft genoeg geld voor een radeon of een GF4 Ti4600. Zolang je dat ding zelf lekker vind draaien, is er nix mis mee toch ? Heb zelf ook een MX, als ik die overclock merk ik toch echt het verschil hoor ! |:(

• F0kke
Op vrijdag 22 maart 2002 06:53 schreef jero het volgende:
Je hebt ontzettende mazzel:

De lijm op die dz tape is zeker niet elektrisch isolerend.
Dus voor hetzelfde geld: daaag mx.... :D
Die geleid niet hoor :P, daar heb ik wel ff naar gekeken :D

• F0kke
Op donderdag 21 maart 2002 18:42 schreef MasterDisaster het volgende:
ffe een vraagje Had je niet beter de fan op koelribben kunnen zetten want nu kan de lucht NERGENS heen.....
Ik zal vanmiddag eens even een heatsing aanbrengen :P Pics volgen

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 07:53 schreef Fokkie het volgende:

[..]

Ik zal vanmiddag eens even een heatsing aanbrengen :P Pics volgen
Let je wel op dat je dan netjes koelpasta er tussen zet... Anders heeft het nog weinig zin......

Verwijderd

vet, zo'n temperature controller heb ik ook :)

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 08:00 schreef No1Uno het volgende:

[..]

Let je wel op dat je dan netjes koelpasta er tussen zet... Anders heeft het nog weinig zin......
Ja, smeer er een lekkere laag Arctic Silver op...

• F0kke
Op vrijdag 22 maart 2002 08:49 schreef jero het volgende:

[..]

Ja, smeer er een lekkere laag Arctic Silver op...
Die koelpasta rommel is toch niet geleidend hè? (elektrisch) Want anders kan ik me kaartje wel afschrijven... Kan ik dat gewoon op de printplaat smeren?! Anders gaak zo ff wat van die rommel kopen namelijk.

Zie onderstaand plaatje, die sink moet dan op de achterkant van de kaart komen :). Met een berg koelpasta ertussen. Wat denken jullie? Kan ik beter de kleine sink van de GPU afhalen en die grote (6x6x3cm)op de GPU zetten (met fan natuurlijk) ipv die grote op de achterkant (waar nu de extra fan zonder sink zit)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.lingeman/fokke/gpuoc/bigsink1.jpg
Kaart op bovenstaande foto is niet de Geforce, alleen even als voorbeeld.

• F0kke
* F0kke kickt ff, want hij wil advies zodat ie naar de winkel kan :P*

Verwijderd

Lijkt me niet echt handig.... Een metalen sink op je kontakten plaatsen....

Ik kan me niet voorstellen dat dat goed gaat komen, en snap ook niet waarom je die heatsink nie op je gpu plakt, dus aan de bovenkant van je kaart......

Zelf heb ik een oude heatsink aan gort gezaagd, en op mun memsims, en de gpu gemonteerd...

Kijk maar op de site uit mun sig.. Daar staat wel ergens een plaatje er van.....

• F0kke
Op vrijdag 22 maart 2002 13:08 schreef No1Uno het volgende:
Lijkt me niet echt handig.... Een metalen sink op je kontakten plaatsen....

Ik kan me niet voorstellen dat dat goed gaat komen, en snap ook niet waarom je die heatsink nie op je gpu plakt, dus aan de bovenkant van je kaart......

Zelf heb ik een oude heatsink aan gort gezaagd, en op mun memsims, en de gpu gemonteerd...

Kijk maar op de site uit mun sig.. Daar staat wel ergens een plaatje er van.....
ik zie het ja, dus die megasink op mun GPU plaatsen heeft meer nut denk je? (moet ik em wel ff goed ophangen zodat de kaart niet ombuigt :P)

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 13:13 schreef Fokkie het volgende:

[..]

ik zie het ja, dus die megasink op mun GPU plaatsen heeft meer nut denk je? (moet ik em wel ff goed ophangen zodat de kaart niet ombuigt :P)
Buigen zal die nie zo snel.

Ik denk wel dat het handiger is om de sink niet groter te maken als je core oppervlakte. Dan heb je maximaal kontakt.

De resstukjes (van de gezaagde sink dus) kan je dan op je mem van je kaart plakken....
Zoiets dus :

edit:

linkje wil nie :(

url=http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014109375

• F0kke
Op vrijdag 22 maart 2002 13:17 schreef No1Uno het volgende:

[..]

Buigen zal die nie zo snel.

Ik denk wel dat het handiger is om de sink niet groter te maken als je core oppervlakte. Dan heb je maximaal kontakt.

De resstukjes (van de gezaagde sink dus) kan je dan op je mem van je kaart plakken....
Zoiets dus :
[afbeelding]
Ik ga koelprut halen! Tot straks!

Verwijderd

Oke dan...

Ik mag aannemen dat we de pics wel zien verschijnen :)

Suc6 ermee :+

Verwijderd

Kewle mods altijd die "gewoon sim-pel" zijn.. elastiekjes of dubbelzijdig tape... waarom altijd zo professioneel :)

wel een enorm slechte cam heb je zeg!!!

edit:
Ik heb nu het hele topic effe doorgelezen... en je moet dus echt NIET koelprut of heatsinks contact laten maken met contactjes ofzo ... dat is alleen voor de heatsink (hence the name) ... anders is het instant fried MX

Verwijderd

LOL! dit topic is lachuh man!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 14:49 schreef jero het volgende:
LOL! dit topic is lachuh man!
Tja.. Kan die kerel toch nie zun MX laten slopen zonder dak um daar voor waarschuw :)

• F0kke
Op vrijdag 22 maart 2002 15:59 schreef No1Uno het volgende:

[..]

Tja.. Kan die kerel toch nie zun MX laten slopen zonder dak um daar voor waarschuw :)
Oke, koelpasta op de kaart zelf word niks. De grote heatsink gaak dus op de GPU zetten D, ik post de pics vanavond!

• The_Invincible
  • Laatst online: 17-04-2022
wel op de gpu, niet op de printplaat zelf :)

Verwijderd

hey, waar vind ik die temperatuur controller, die 5,25. Ik kan 'm nie vinde op de site van conrad. Geef anders ff url.
Pagina: 1