I-net traag als broertje aan het downloaden is

Pagina: 1
Acties:

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:49
Wij hebben ADSL Advanced over een switch, maar als mijn broertje aan het downloaden is gaat internet bij mij zo ontiegelijk langzaam dat ik amper nog normaal sites kan laden.

Ik heb gekeken bij speedtest.nl, en als mijn broertje download haal ik zo'n 36 kb/s download vanaf een server in NL en 26 kb/s bij server in VS. Ook zijn de pings dan 480 en hoger.

Als er verder niemand aan het downen is haal ik de volgende resultaten:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Mar 21 2002 om 14:42:34 UTC+0100)

Download : 107.1 KByte/sec
Internationaal VS : 88.2 KByte/sec
Upload : 25.1 KByte/sec
Connection : 510.0 Conn/min
Ping test Nederland : 22.0 ms
Dat snap ik niet, ik zou toch gewoon maximaal met z'n vieren kunnen i-netten (vanwege 4 accounts bij ADSL Advanced) en dan allemaal rond de 110 kb/s of mis ik nou iets :?

There is no magic.

Verwijderd

heb jij nog 4 accounts dan waarmee je allemaal appart inbelt op je modem, en dan nog het is gewoon een snelheid die je heb als abbo en dat deel je dan met z'n vieren.

• The Will
Vaag, eerst ging het allemaal nog wel redelijk maar nu gaat het echt _te_ traag voor woorden.

Maar goed, dan is dat ook weer opgelost. Maar waarom heb je dan die vier accounts :?

There is no magic.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 14:47 schreef The Will het volgende:
Vaag, eerst ging het allemaal nog wel redelijk maar nu gaat het echt _te_ traag voor woorden.

Maar goed, dan is dat ook weer opgelost. Maar waarom heb je dan die vier accounts :?
Misschien dat dat er is, omdat als je met 4 pc's internet dat je meer bandbreedte gebruikt. Dat je DAAROM meer betaald, omdat je ISP ook meer kwijt is voor je. :)

🌞🍃

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Je kan er in theorie zo veel PC's aan hangen als je wilt >:)

Maar je krijgt voor je huis maar 1mbit ADSL verbinding, en die wordt gewoon verdeeld. Als je een goeie switch heb kun je hem zo instellen dat je broertje 50kb/s krijgt, en jij de rest ofzo. Anders verdeeld ie het gewoon autometatisch ;)

• The Will
Enig idee waar ik dat kan instellen? Wil namelijk wel gewoon Ragnarok kunnen spelen, dus dan downed mijn broertje maar wat minder snel ;)

There is no magic.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Op donderdag 21 maart 2002 15:08 schreef The Will het volgende:
Enig idee waar ik dat kan instellen? Wil namelijk wel gewoon Ragnarok kunnen spelen, dus dan downed mijn broertje maar wat minder snel ;)
Bij die switch dus.. die nu nog ergens in een winkel op je zit te wachten. :P

Anders vragen aan je broertje of ie voor al z'n dowload GetRight wil gebruiken. http://www.getright.com. Hiermee kun je een max. downloadsnelheid instellen. Daarnaast kun je alle downloads in een queue zetten en deze bijv. om 1u 's nachts laten downloaden.
Er zullen nog wel meer download managers zijn met dergelijke opties. zie tucows.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 14:43 schreef The Will het volgende:
Wij hebben ADSL Advanced over een switch, maar als mijn broertje aan het downloaden is gaat internet bij mij zo ontiegelijk langzaam dat ik amper nog normaal sites kan laden.

Ik heb gekeken bij speedtest.nl, en als mijn broertje download haal ik zo'n 36 kb/s download vanaf een server in NL en 26 kb/s bij server in VS. Ook zijn de pings dan 480 en hoger.

Als er verder niemand aan het downen is haal ik de volgende resultaten:
[..]

Dat snap ik niet, ik zou toch gewoon maximaal met z'n vieren kunnen i-netten (vanwege 4 accounts bij ADSL Advanced) en dan allemaal rond de 110 kb/s of mis ik nou iets :?
vrij normaal hoor, je hebt een totale download van rondt de 110 kb/sec, als je broertje wat download, heb jij die bandbreedte niet!
Op donderdag 21 maart 2002 14:47 schreef The Will het volgende:

om 4 ip'nr's te krijgen.

maar pssst. zoek eens naar alcatel hack dmv google of GoT search

Verwijderd

wees blij man :P
ik heb
maar 4.0 KByte/sec en ik ben niks aan het downloaden,
( ik krijg morgen gelukkig adsl :D )
maar volgens mij is dat heel normaal dat je verbinding traag word, download je broertje dan groote files??
Pagina: 1