Toon posts:

[WTF] Silecone bolletjes bij IBM HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn SILECONE BOLLETJES ????

iig wat moet ik ermee ??

Het zijn kleine kogeltjes van plastic...

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
die zijn om je hdd droog te houden tijdens transport enzo. schijnt nogal giftig spul te zijn.

Maak je eigen poll

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03-2025
Ik zou niet inslikken, en ermee naar het vliegveld gaan :)

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Verwijderd

Topicstarter
BOOTZ ik snap je niet echt:

het zakje is zo groot als een kleine pink

wat wil je daarmee gaan doen dan ????

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Het zijn vocht vreters(d8 ik).
Gewoon weggooien.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Da's silicagel. Dat zijn harde balletjes die, zoals eerder al ge-opperd, het water opnemen voordat het schade kan aanrichten aan waaar het dan ook bij in zit.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 14:25 schreef agent327 het volgende:
Da's silicagel. Dat zijn harde balletjes die, zoals eerder al ge-opperd, het water opnemen voordat het schade kan aanrichten aan waaar het dan ook bij in zit.
En het is niet giftig. Je kunt het hergebruiken door het een half uurtje in een hete oven te leggen. Ook bij de apotheek te koop in grotere hoeveelheden.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Giftig is het niet, maar als een kleuter een of twee eetelepels neemt, heb je toch wel een kleine maat houten kist nodig.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 14:40 schreef mvdejong het volgende:
Giftig is het niet, maar als een kleuter een of twee eetelepels neemt, heb je toch wel een kleine maat houten kist nodig.
Idd. er staat ook meestal met koeienletters op "DO NOT EAT!" :o.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Mooi gezegd :P

Maar je moet 't gewoon maar weggooien hoor :) Wat had jij gedacht? :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• morbid
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:34

morbid

<--

Op donderdag 21 maart 2002 14:17 schreef Doekoeman het volgende:
Ik zou niet inslikken, en ermee naar het vliegveld gaan :)
Waren het maar echte bolletjes ;). dan kon je daar mooi iemand mee naar het vliegveld kunnen sturen :P. Maareuh. ik had laatst ook zulke bolletjes, en hoorde dat deze gaan verkleuren als ze verzadigd (vol vocht) zijn? en is dat dan ongedaan te maken met het in de oven flikkeren van die zooi? (vraag is dus min of meer voor frytzzz).

-->

Verwijderd

Waren het maar echte bolletjes . dan kon je daar mooi iemand mee naar het vliegveld kunnen sturen . Maareuh. ik had laatst ook zulke bolletjes, en hoorde dat deze gaan verkleuren als ze verzadigd (vol vocht) zijn? en is dat dan ongedaan te maken met het in de oven flikkeren van die zooi? (vraag is dus min of meer voor frytzzz).
het spul dat verkleurt heet wit kopersulfaat,
dat na het water opnemen blauw kopersulfaat word :D
is een indicator van water, ook meteen het bewijs dat water blauw is :P

kopersulfaat is WEL giftig, het word soms ook gebruikt in kleine bolletjes silicoon waar water doorheen kan zodat het kopersulfaat het opneemt.
MAAR je hebt ook bolletjes die "gewoon" gemaakt zijn van alleen siliconen, wat niet giftig is, maar als je er teveel van binnenkrijgt je wel misselijk kan maken.
En in geval van kleine kindertjes, dodelijk kan zijn

Verwijderd

Ik heb er een paar in mijn server gelegd, kan geen kwaad, droge lucht!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 14:54 schreef morbid het volgende:
Waren het maar echte bolletjes ;). dan kon je daar mooi iemand mee naar het vliegveld kunnen sturen :P. Maareuh. ik had laatst ook zulke bolletjes, en hoorde dat deze gaan verkleuren als ze verzadigd (vol vocht) zijn? en is dat dan ongedaan te maken met het in de oven flikkeren van die zooi? (vraag is dus min of meer voor frytzzz).
Yep. Je 'kookt' daarmee eenvoudig het water er weer uit.

Verwijderd

Dat dacht ik niet. (kan me vergissen) Iig geval niet als het geen indicator bevat, want dat is voor zover ik weet kobaltchloride, en dat is wel giftig.
Op donderdag 21 maart 2002 15:08 schreef Masta-T het volgende:
Ik heb er een paar in mijn server gelegd, kan geen kwaad, droge lucht!
Ha! Als er een ventilator in je server zit dan heeft dat natuurlijk weinig zin...

Verwijderd

Giftig.. Hmm weet ik niet, maar als je er veel van hebt is het leuk voor in de auto, blijven de ramen aan de binnenkant mooi droog, doe ik ook.... :9

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 15:48 schreef Geforce2ddr het volgende:
Giftig.. Hmm weet ik niet, maar als je er veel van hebt is het leuk voor in de auto, blijven de ramen aan de binnenkant mooi droog, doe ik ook.... :9
LOL uh-huh. Waarom niet meteen aan de buitenkant? Heb je geen ruitenwissers meer nodig! :D

Verwijderd

Geeft een beetje troep voor de mensen die achter mij rijden he :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op donderdag 21 maart 2002 15:43 schreef frytzzz het volgende:
Dat dacht ik niet. (kan me vergissen) Iig geval niet als het geen indicator bevat, want dat is voor zover ik weet kobaltchloride, en dat is wel giftig.
Volgens mij bedoelt hij ook niet dat die bolletjes giftig zijn, maar de theelepeltjes (vooral zilveren) :+ :P

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• mvdejong

mvdejong

Die bolletjes zijn niet giftig, maar dat zijn kogels uit een pistool ook niet (het dodelijke effect is gewoonlijk niet een lood-vergiftiging).

Maar er zijn 2 andere effecten die wel tot een vermindering van de overbevolking leiden :
- Als die silica-troep maar voldoende vocht krijgt om zich te verzadigen (zoals in de maag), zwelt het spectaculair op; niet echt goed voor je maag.- Als deze bolletjes tegen de maagwand komen te liggen, en dan het vocht aan hun omgeving gaan onttrekken, krijg je een top-kwaliteit maag-perforatie, ook een leuk gevoel.

Samen zit je dus met een verzwakte maagwand, gekoppeld aan een opzwellende maag-inhoud die die maagwand gaat oprekken. Daar wordt je dus niet echt gelukkig van.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 16:52 schreef mvdejong het volgende:
Die bolletjes zijn niet giftig, maar dat zijn kogels uit een pistool ook niet (het dodelijke effect is gewoonlijk niet een lood-vergiftiging).

Maar er zijn 2 andere effecten die wel tot een vermindering van de overbevolking leiden :
- Als die silica-troep maar voldoende vocht krijgt om zich te verzadigen (zoals in de maag), zwelt het spectaculair op; niet echt goed voor je maag.- Als deze bolletjes tegen de maagwand komen te liggen, en dan het vocht aan hun omgeving gaan onttrekken, krijg je een top-kwaliteit maag-perforatie, ook een leuk gevoel.

Samen zit je dus met een verzwakte maagwand, gekoppeld aan een opzwellende maag-inhoud die die maagwand gaat oprekken. Daar wordt je dus niet echt gelukkig van.
Ik weet niet hoe je erbij komt maar volgens mij is het kul.

Silica-gel zwelt niet op, en hecht zich evenmin aan een maagwand. Jij denkt zeker aan een soort kroepoek-effect?

Als je een bron hebt ben ik wel benieuwd.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je hebt ze dus met indicator, dan worden ze blauw van het CuSO4 wat dan water heeft opgenomen (leuk op de HAVO met scheikunde: welke stof zit er in deze fles, beschrijf waarom..., HIJS BLAUW :) )
Koper is een zwaar metaal, tenminste in opgeloste vorm. Niet echt gezond.

• mvdejong

mvdejong

Op donderdag 21 maart 2002 17:20 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je erbij komt maar volgens mij is het kul.

Silica-gel zwelt niet op, en hecht zich evenmin aan een maagwand. Jij denkt zeker aan een soort kroepoek-effect?

Als je een bron hebt ben ik wel benieuwd.
Nee, losse silicagel in poedervorm niet.
Dit spul (in ieder geval een aantal versies waarmee ik eens aan het experimenteren ben geweest) zuigt wel degelijk water in de porien, en zet bij verzadiging lekker uit.

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 20:45 schreef mvdejong het volgende:
Nee, losse silicagel in poedervorm niet.
Dit spul (in ieder geval een aantal versies waarmee ik eens aan het experimenteren ben geweest) zuigt wel degelijk water in de porien, en zet bij verzadiging lekker uit.
But does silica gel get wet as it adsorbs water ?

No again. One tremendous asset of silica gel is that it traps water molecules
inside its pores yet remains totally dry and appears physically unchanged.
It does not swell or change shape.
Kijk hier eens dan.

• mvdejong

mvdejong

Maar dat verhaal gaat over "normaal" gebruik, waarbij een relatief kleine hoeveelheid water bij een relatief grote hoeveelheid silica komt.
Verzuio het spul en je ziet het wel degelijk groeien (dus in ieder geval bij sommige versies).

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:37

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Nou ehhh .. tijd voor een blinde dubbeltest om die maagperfo al of niet uit te sluiten.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

het zijn vitamine preperaten,

een extra service van IBM! :P

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Op donderdag 21 maart 2002 21:46 schreef Sjorsl het volgende:
het zijn vitamine preperaten,

een extra service van IBM! :P
Nee joh, slaappillen anders wordt je HD overspannen. :D Die mag maar 11 uur per dag werken en in het weekend wil die vrij. >:)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Ik heb de vraag neergelegd bij onafhankelijke deskundigen en wacht het antwoord af :)

Verwijderd

De onafhankelijke deskundigen hebben geoordeeld dat silica gel niet zwelt en niet giftig is mits niet vermengd met giftige indicator.

Ik wacht op een mpegje van zwellende gel :P

edit:
Tegenstrijdige beweringen nu. Ik geloof toch dat je gelijk hebt! (probeer zo'n zakje te vinden maar nog geen geluk tot nu toe)
Pagina: 1