Toon posts:

Smoothwall ethernet ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu al enkele dagen rond aan het neuzen en kom hier en daar gelijke topics tegen, maar nu mijn eerste topic.

ik ga smoothwall draaien op een p90 met wat nic's erin *D en daar wil ik dan ADSL op draaien van PLANET, in de handleidingen van smoothwall hebben ze het bijna alleen maar over USB ADSL en dat ga ik dus niet krijgen :( dus dat is mooi :r

maar zijn er al mensen die het aan de praat hebben gekregen?

Verwijderd

Topicstarter
nou, aangezien niemand replyt gaat dit niet de goede kant op, misschien nu er al een 1tje bijstaat.
en niet beginnen dat er niet genoeg tijd voorbij gestreken is :-)

nog steeds graag een antwoord, ga er namelijk binnen 2 maanden aan beginnen. als adsl binnen is

Verwijderd

Er is niet genoeg tijd verstreken, en ik gok dat je [search=smoothwall] ook niet gedaan hebt. :{

Verwijderd

utfs

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 28 maart 2002 16:55 schreef spudsimon het volgende:
utfs
[topic=396113]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Zucht.. waarom schreeuwt altijd iedereen meteen zoeken. T is 100 keer gevraagd in het verleden maar zelden antwoorden op gekomen.

T probleem is dat SmoothWall standaard geen PPTP ondersteuning heeft. De oplossing rapapapapa....IPCop. Dat is een kloon van SmoothWall met INGEBOUWDE PPTP support.

Te downloaden bij http://www.ipcop.org
En kies een MIRROR niet de hoofdlink die is namelijk giga traag. T programma werkt voor de rest net als SmoothWall alleen andere plaajtes maar voor de rest tzelfde.

Succes :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier al enkele weken naar lopen zoeken en heb echt niets gevonden, en ik ga die IPCOP effe downloaden en fikken en probeer het dan als ik mijn p-90 je heb :) en alvast bedankt

• victorv
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02-2024

victorv

Locallost

IPCOP is inderdaad een kloon van SmoothWall, iets waar de makers van SmoothWall aardig pissig over zijn, omdat de IPCOP samenstellers geen credits geven aan de orginele makers van het pakket...

SmoothWall is nog steeds flink in beweging, vorige week nog patch 12. Kweenie hoe dat met IPCOP is. SmoothWall GPL is aflopende zaak; in plaats daarvan komt "SmootWall Free", naast een paar commerciele varianten + addons.

SmoothWall kun je prima gebruiken met het Alcatel ADSL modem en helemaal als je 'm hebt getweakt naar een PRO versie (always online, geen PPTP meer). Als je 'm niet wil tweaken, google dan naar ADSL4Linux.

Heb zelf overigens SmoothWall draaien op een 386 met 20 MB geheugen! Draait prima, alleen een beetje traag met web administration...

"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."

Pagina: 1