[java] Meerdere resultsets over 1 connection

Pagina: 1
Acties:

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:30
Is het mogelijk om meerdere resultsets over 1 connection te krijgen zonder daarbij eerdere resultsets leeg te maken?
Tot nu toe lukt dat mij namelijk niet.

Ik voer achter elkaar 3 selectstatements uit en vul hiermee 3 resultsets. Echt wanneer ik a b en c gevuld heb heb ik twee pointers (apointer && bpointer) die naar een leeg object wijzen en een cpointer die naar een record wijst.

Groetjes

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je kan gerust meerdere result sets maken over 1 connection, maar volgens mij gaat er bij jou iets veel simpelers fout. Laat je code eens zien?

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:30
Nee ik sloot mijn connectie niet, en ik zette hem niet op null en ik riep alles wel goed aan.

Maar ik dacht dat wanneer ik een statement uitvoerde ik dat resultset daarvan gewoon in mijn geheugen kon zetten en dan via datzelfde statement de volgende gegevens op kon halen. Dit gaat neit. Je moet voor iedere resultset een statement instantieren ofzoiets. Het is inmiddels in iedergeval opgelost.

dus je hebt 1 connectie met meerdere statements die elk 1 resultset hebben.

Groetjes

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:53

momania

iPhone 30! Bam!

Volgens mij is wat jij wil niet mogelijk...

Het resultset is eigenlijk een soort pointer naar de data in de database die voldoet aan jouw criteria (SQL statement) die de database voor jou je vast houdt.
Als je dus een nieuw statement uitvoerd, zal op de achtergrond het oude resultset opgeschoond worden en gevuld worden met de nieuwe, en in jouw code dan aan jouw volgende resultset object gekoppeld worden.

Wat jij dus wilt kan je het beste doen door een statement uit te voeren en dat de data uit de resultset te kopieren in een eigen dataobject wat aansluit bij die resultset.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*