diskdrive wel gevonden, maar onbruikbaar?

Pagina: 1
Acties:

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 16:26
ik was gisterenavond /nacht bezig mijn nieuwe PC in elkaar
te zetten, op basis van een Asus A7M266D.

Het probleem is, dat de disk drive wel word herkend tijdens
de boot (Als ik de kabel los trek, krijg ik een Floppy Disk Failed mededeling), MAAR zodra ik geboot heb (van CD) is de drive niet meer toegankelijk.

Ik kan ook niet booten van diskette.

De drive werkt wel in mijn oude PC, de kabels zitten goed aangesloten.

In de BIOS is de drive correct ingesteld als 3.5" drive.

Heeft de floppy Controller op het mobo nou een probleem? :'(
Of is er een oplossing waarvoor ik mijn mobo niet hoe terug te brengen?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
Op donderdag 21 maart 2002 13:39 schreef watzie het volgende:
Of is er een oplossing waarvoor ik mijn mobo niet hoe terug te brengen?
flauw antwoord misschien maar je kunt ook die floppy weglaten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Brand het lampje van je diskettestation wel ? Ik had het ook (die comp staat nu bij mijn oma) maar daar herkende hij de diskette speler wel maar het lampje van die diskette speler bleef maar branden. Andere diskette spelers deden het ook niet. :( Volgens mij is het dus inderdaad een probleem met je mobo. Geen kortsluiting geweest?

btw Het is nu nog steeds zo

• watzie
Op donderdag 21 maart 2002 13:44 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
flauw antwoord misschien maar je kunt ook die floppy weglaten.
Ik moet mijn RAID Controller installeren voor ik
Win2k kan installeren.
Promise was zo lief om een driver diskette :'( mee te leveren.
Ik heb mijn drive dus errug nodig, en sowieso wil ik gewoon
een nieuw mobo als er iets stuk blijkt te zijn.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
Op donderdag 21 maart 2002 13:56 schreef Kick het volgende:
Brand het lampje van je diskettestation wel ? Ik had het ook (die comp staat nu bij mijn oma) maar daar herkende hij de diskette speler wel maar het lampje van die diskette speler bleef maar branden. Andere diskette spelers deden het ook niet. :( Volgens mij is het dus inderdaad een probleem met je mobo. Geen kortsluiting geweest?

btw Het is nu nog steeds zo
Lampje dat constant brandt is meestal het gevolg van een verkeerd aangesloten FDD kabel.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• watzie
Op donderdag 21 maart 2002 13:56 schreef Kick het volgende:
Brand het lampje van je diskettestation wel ?
Het lampje brandt op de momenten waarop je het verwacht. Tijdens boot even, in DOS (boot vanaf WIN98 cd) als je de
drive probeert te accessen.

Hij is een aantal seconden bezig, dan geeft ie een abort,
retry, fail.

Verwijderd

Van een verkeerd aangesloten kabel weet ik wel. ( Maar ik had een keer kortsluiting, paar vonken weg diskette speler)

ssssssst Niet doorvertellen ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Speel eens met BIOS instellingen als 'Delayed Tranaction', 'Passive Release', etc.. Deze hebben betrekking op de ISA bus (waarop de floppydrive dus loopt). Als ik Passive Release op mijn BP6 disable, dan werkt de flopdrive ook niet.. :{

Verwijderd

de lus wel aan de goede kant ?

Verwijderd

Ik heb het vorige week ook gehad, hij werd wel herkend, maar deed het niet, ik heb toen de kabel uit mijn oude pc'tje erin gestopt en voila, hij deed het prima, als je lampje blijft branden is het idd een verkeerd aangesloten kabel! Probeer anders alle mogelijkheden eens, het is een data kabel dus veel zal je er niet mee stuk maken. als laatste nog, ik kreeg bij m'n pc een kabel met een primaire en secundaire, mijn oude kabel had 4 stekkers eraan, die deed het wel, weet niet of dat het zou kunnen zijn, maar bij mij werkte het wel om die te gebruiken! succes ermee, floppy is toch nog steeds onmisbaar!

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Je Bios kijkt alleen of er een floppy is niet of die werkt of van het ingestelde formaat is...

Je kan best zonder flop, brand die drivers toch gewoon ff ergens op een CDtje :) ik draai hier al tijden flop-less sinds de vorig kapot is gegaan, ik heb wel een nieuwe liggen maar de moeite nog niet eens gedaan om die erin te stoppen :D

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• watzie
Gisteravond een heeeele ouwe 3.5" in een 5.25" bracket uit een ouwe 486 Dell server geleeched:
Die drive lust mijn mobootje wel. *D :)

Win2k installatie snapt nu mijn diskette, dus ik kan weer verder prutsen.
(Want ook al heeft 'ie nu drivers, Bill beweert nog steeds dat er geen harde schijven in mijn PeeCeetje zitten... :'( )

Dank voor uw hulp/suggesties etc. :) :*
Pagina: 1