Toon posts:

Skynet [BE] legt gewoon server ff plat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In België heb je zo een leuke provider Skynet die het opeens in z'n krollen kreeg om onderhoudswerken uit te voeren aan de servers...

Zonder voorafgaande mail met verwittiging merken al de gebruikers opeens dat hun webspace niet meer actief is....

Hiermee bedoel ik:

- reeds gepubliceerde sites op skynet zijn niet meer bereikbaar;
- FTP'en lukt dus ook niet meer.

Dit spelletje duurt dus nu al een tweetal dagen...

Als je dus naar een site surft op Skynet krijg je dus zo'n page met error blabla... Zeer interessant als je deze site gebruikt voor je werk...

Als je het mij vraagt is het toch wel zeer onbeschoft om de gebruikers hier niet van te verwittigen via e-mail of dergelijke...

Dat er onderhoudswerken nodig zijn, akkoord... Maar dat nu al twee dagen die servers plat liggen voor onderhoudswerken...

Ohja, als dit nu zo'n gratis provider was dan had ik geen reden tot klagen maar als je per maand zo een 35 € moet ophoesten dan heb ik toch reden tot klagen of niet soms?

Der is trouwens niemand bij Skynet die kan zeggen hoe lang dit nog gaat duren. En een vervangingspage opzetten met mededeling voor bezoekers dat skynet onderhoudswerken uitvoert ipv die error-page lijkt ook niet binnen de mogelijkheden te liggen...

Dit is wat verscheen op het forum van skynet voor de users...

Ftp problems (Van 19 maart 2002 tot 19 april 2002)
--------------------------------------------------------------------------------
U kan problemen ondervinden om uw webspace op users.skynet.be te bereiken.
We zijn op dit ogenblik onderhoudswerken aan het uitvoeren op deze server om de performantie te verhogen. Dit is uiteraard een tijdelijke situatie. We verontschuldigen ons voor de ongemakken dat dit met zich kan meebrengen en danken U alvast voor uw begrip. Kijk op www.skynet.be/infohelp -status

Ben ik nu aan het overdrijven of...

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Dit is echt niet netjes van Skynet ......

Het is maar hopen dat de mail niet ge-bounced word dan gaat het mis in een hoop mail-lists.

Meestal doen providers zulk groot onderhoud aangekondigd en snel, dat de sites slechts enkele minuten off-line zijn.

Murphy was an optimist

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk na twee dagen heeft skynet een vervangpage geplaatst om zich te "verontschuldigen"

Ten gevolge van een upgrade van de hostingserver voor residentiële klanten (http://users.skynet.be, http://users.win.be, http://perso.infonie.be), zijn de webpagina's hierop momenteel niet beschikbaar.
We danken u voor uw begrip en verontschuldigen ons voor de ongemakken die deze situatie met zich meebrengt.

Best wel goed op tijd :r :r :r

Verwijderd

Topicstarter
verdorie, natuurlijk...

voor wat hoort wat...

Door een onderhoud aan onze POP3 servers, zullen deze niet beschikbaar zijn gedurende enkele minuten, vanaf 14u. Hierdoor kan u zowel moeilijkheden ondervinden om uw emails op te halen via uw emailprogramma, alsook via onze webmail paginas

Ze zijn er precies een spelletje van aant maken...

Opt einde vd maand zal ik ook es zeggen dat m'n bankrekening wegens onderhoud niet beschikbaar is...

Dit is toch te absurd aant worden!

Verwijderd

chello doet precies hetzelfde, vanochtend lagen een paar routers plat! zonder aankondiging of iets.

• radi0man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 00:14
Onderhoud van een paar dagen? Wat een onzin, dit soort dingen kunnen in een paar uur gedaan worden en dan hoor je het nog 's nachts te doen ook. Die gasten hebben waarschijnlijk de klus niet goed voorbereid, waarna er iets is mis gegaan, waardoor ze nu bezig zijn met de boel te redden...
Ik hoop voor je dat ze niet alles kwijt zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Meer nieuws uit de gazet...

Uit De Standaard Online Snelnieuws
(www.destanddaard.be)

Skynet verwijdert per ongeluk gegevens abonnees
22/03/02 11:38:36

BRUSSEL - Door een verkeerd manoeuvre bij de configuratie van een server heeft internetprovider Skynet de gegevens en websites van een groot aantal klanten vernietigd. Het bedrijf beloofde al compensatie voor de benadeelde klanten.

De Waalse krant LA Meuse schreef vanmorgen dat 44.000 websites verwijderd zouden zijn. "Alle betalende particuliere klanten, ook zij die ADSL hebben, kunnen mogelijk betrokken zijn", aldus een woordvoerder van het bedrijf. Op de bewuste server stonden 27.000 sites. Skynet maakt zich sterk dat slechts een beperkt aantal gevens volledig verloren is gegaan.

Door het probleem zijn de web- en ftp-server van Skynet al enkele dagen niet meer bereikbaar. Volgens Skynet zou dat probleem uiterlijk zaterdagochtend opgelost moeten zijn.

Op de portaalsite van Skynet wijst geen enkele boodschap op het probleem. Gebruikers van Skynet moeten het doen met een excuus-bericht op de startpagina van de hosting-service. In de forums van Skynet laten nogal wat gebruikers hun ongenoegen over de situatie en de gebrekkige communicatie van de provider blijken.

amai m'n voeten :r :r :r

Verwijderd

Topicstarter
En het wordt nog leuker...

dit las ik just op de site van skynet...

Compensatie
De getroffen gebruikers kunnen rekenen op een compensatie. Die zal automatisch via de facturatie worden geregeld, zei Massin. Gebruikers met een Dial Up-abonnement krijgen één maand gratis, abonnees van ADSL-Go krijgen een security-pakket met firewall en antivirusprogramma ter waarde van 13 euro. Alle 24.000 potentiële getroffen kanten krijgen daarover een e-mail

tjah, zo'n pakket hadden we natuurlijk nog niet duhuh :r

Verwijderd

Topicstarter
OK sorry, misschien da je het vervelend begint te vinden maar ik hou jullie graag op de hoogte van de "goede" service die Skynet ons geeft...

We krijgen nu eindelijk es een mailtje van skynet dat ons een beschrijving geeft van de problemen...

Dit komt heus niet te laat...

Geachte klant,

Zoals u weet, is er in uw abonnement een bepaalde hoeveelheid webruimte voorzien waarop u uw persoonlijke website kunt plaatsen. Sinds dinsdag zijn de
websites op http://users.skynet.be, http://users.win.be of
http://perso.infonie.be echter niet meer toegankelijk.

Dit is te wijten aan een technisch probleem ten gevolge van een vergissing tijdens het uitvoeren van een upgrade op de servers. Een hosting server is de machine die er onder andere voor zorgt dat u toegang heeft tot uw webruimte en die surfers toelaat uw website te openen als zij het internetadres van uw website ingeven.

Onze technici hebben onmiddellijk de nodige stappen ondernomen om deze servers te herstellen wat inhoudt dat wij alle data verifiëren. Rekening houdend met het aanzienlijke volume aan opgeslagen gegevens neemt dit enige tijd in beslag.

Deze tijd hebben wij nodig om u te kunnen verzekeren van een definitieve oplossing.

Op dit moment kunnen we u meedelen dat uw website ten laatste vanaf morgen, zaterdag 23 maart 2002, opnieuw online zou moeten zijn. Binnen maximum 3 of 4 dagen zal u er ook opnieuw wijzigingen op aan kunnen brengen.

Op basis van de meest recente gegevens die we verzameld hebben, zouden er ongeveer 24.700 klanten getroffen zijn door dit probleem met de servers maar slechts een beperkt aantal klanten hiervan loopt het risico hun site niet meer
intact terug te vinden. Als tegemoetkoming verbindt Skynet zich ertoe u financieel te compenseren voor het geleden ongemak. U ontvangt hierover de volgende dagen meer informatie via e-mail.

Ondertussen hebben we wel op alle webpaginas van de getroffen webruimtes en boodschap geplaatst zodat diegenen die uw website willen openen weten dat dit slechts een tijdelijk probleem is.

We danken u voor uw begrip en verontschuldigen ons voor de ongemakken die deze situatie met zich meebrengt.

Hoogachtend,

Stefan Devroey
Customer Care Director
Belgacom Skynet

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik vraag me af of het wel nog zin heeft om bij Skynet te blijven. Mailserver met voortdurend kuren. Tja dit probleem blijft aanslepen.

Eerst sluiten ze poort 25. Dus zelf mailserver draaien mag niet en de hunne gaat vaak mis.

Even later poort 137-139 das nu ni zo erg.
Wilden ze ook ff poort 80 sluiten dat hebben ze voorlopig ni gedaan maar voel ik wel komen. Tja besluit ik ben op zoek gegaan naar een andere isp. En ik heb denk ik er een gevonden. Die wel gebruikers willen die iets van een pc afweten. XS4all.be

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Pagina: 1