Toon posts:

netwerk party port forwarden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ik ga hier een lan partietje houden voor zo een 16 man.
maar wat ik me nu afvroeg is als die allemaal een FTP server gaan draaien moet ik dan al die ports fowarden op mijn router of is dat alleen maar voor extern??
en hoe zit het met game servers ??

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:17

admiral866

The King Personality Disorder

als hun een ftp server gaan draaien, dan kun je toch gewoon naar dat ip connecten?
zelfde met gameservers lijkt me zo

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is alleen voor extern verkeer.

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:02

cue

hoefd neit die poort maps zijn alleeen voor naar buiten en ik neem aan dat je bedoeld dat mensen een ftp server draaien voor het leechen.

Alleen vraag ik me dan af waaorm mensen neit gewoon shares maken zo doen wij het altijd is toch net zo makkelijk?? en dan heb je geen gekut met usernames en passwords

Verwijderd

Topicstarter
ftpz zijn sneller dan gewoon netwerk geloof me :7 en um users? gewoon een account aan maken naam nix paswoord nix gaat ook (g6 ftp server trail ;))

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 13:45 schreef icekiller het volgende:
ftpz zijn sneller dan gewoon netwerk geloof me :7 en um users? gewoon een account aan maken naam nix paswoord nix gaat ook (g6 ftp server trail ;))
Sorry begrijp dit niet helemaal, dus jij beweert dat door het gebruiken van een ftp server, je netwerkkaart sneller word? :?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:30
Mocht je windoos 9x draaien, dan kan je pc meer mensen aan met ftp dan met smb, maar de doorvoersnelheid maakt niet veel uit.
Win w2k/xp/linux.. maakt het geen reet uit voor de prestaties van je systeem of doorvoersnelheid of je smb of ftp gebruikt.
Voor kleine 16 man lans maakt het echt niets uit, ook niet als je win 9x gebruikt.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 15:25 schreef pcvanvliet het volgende:

[..]

Sorry begrijp dit niet helemaal, dus jij beweert dat door het gebruiken van een ftp server, je netwerkkaart sneller word? :?
nee ik denk dat hij beweert dat ftp een snellere overdrachtssnelheid heeft dan bij een gewone share... en dat klopt (alhoewel dit een miniem verschil zal zijn)

Verwijderd

Dat zal al helemaal meevallen wanneer je de netwerkschijf koppeld aan een drivenaam.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op donderdag 21 maart 2002 15:25 schreef pcvanvliet het volgende:

[..]

Niet de netwerkkaart, maar wel de overdracht. Aangezien je met FTP minder overhead heb.
Heb het zelf getest tussen een winxp en een win95 machine, allebei een FTP server, en shares gedeeld, over een coax kabel.
door te connecten met de FTP server, haalde ik veel hogere snelheden dan met het standaard windows klik en sleep gebeuren! (aantalen ben ik kwijt helaas)
Nu denk je waarschijnlijk dat dat komt door andere computers op het netwerk, helaas moet ik je teleurstellen. Ik had even een netwerk van 2 pc's gemaakt om dit te testen 8-)

[edit]
[topic=422167] :)
Pagina: 1