Ik heb wat meer informatie nodig over het bootstrap protocol (BOOTP). Ik heb de RFC (951) groot en deels gelezen maar heb toch nog een paar vragen hierover. Overigens is het protocol uit twee fases en de in RFC 951 wordt alleen de eerste fase beschreven (IP adressering).
Het is mogelijk om met BOOTP een 'diskless workstation' te laten booten over het netwerk. Dit gebeurd door op een TFTP server een image te plaatsen en die met behulp van BOOTP te laden. De image is volgens mij nooit groter dan 2 MB (?).
mijn vragen hierover zijn:
Waar wordt die image in geladen (RAM)?
Wat is de content van de image ?
Hoe maak ik zo'n image ?
Is het mogelijk om met Linux, Unix maar ook met windows met 'diskless workstations' te werken?
moet er op de bootp server een andere linux, unix, windows versie geinstalleerd staan? , zo ja, welke?
Is er nog iets wat ik moet weten?
alvast bedankt voor jullie response.
TaaT
Het is mogelijk om met BOOTP een 'diskless workstation' te laten booten over het netwerk. Dit gebeurd door op een TFTP server een image te plaatsen en die met behulp van BOOTP te laden. De image is volgens mij nooit groter dan 2 MB (?).
mijn vragen hierover zijn:
Waar wordt die image in geladen (RAM)?
Wat is de content van de image ?
Hoe maak ik zo'n image ?
Is het mogelijk om met Linux, Unix maar ook met windows met 'diskless workstations' te werken?
moet er op de bootp server een andere linux, unix, windows versie geinstalleerd staan? , zo ja, welke?
Is er nog iets wat ik moet weten?
alvast bedankt voor jullie response.
TaaT