ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Zou me niet verbazen als het in principe gewoon werkt namelijk.
Probeer dan &order=last &order=start of &order=relevant
Hmmm, kom ik tegen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <select name="on"> <option value="extended">onderwerp en inhoud</option> <option value="subject" selected="selected">onderwerp</option> <option value="content">inhoud</option> <option value="member">gebruikersnaam</option> <option value="topicstarter">topicstarter</option> </select> |
Even lay-out v/d code gestructureerd
Dat soort code snap ik zelfs
1
2
3
4
5
6
7
| <select name="order"> <option value="relevant" selected="selected">relevantie</option> <option value="start">tijd begin onderwerp</option> <option value="last">tijd laatste reactie</option> </select> |
Erhhh ... even extra checken ...
1
| &sort=last |
toevoegen en het werkt! Maakt ook niet uit of het nou voor of na &search=user staat. (Maar dat zal voor PHP kenners geen verassing zijn denk ik.)
1 gekke glitch...
Dit draadje, [topic=352759] , staat dan weer gewoon ergens onderaan terwijl de laatste reactie wel van vandaag is!
'sort' of 'order' ?Op donderdag 21 maart 2002 13:57 schreef JumpStart het volgende:
Yep, ACM heeft inderdaad gelijk, gewoon even
code:
1 &sort=last
Op donderdag 21 maart 2002 13:58 schreef ACM het volgende:
[..]
'sort' of 'order' ?
Volgens mij wordt ik op het verkeerde been gezet omdat de normale manier van sorteren al redelijk in de buurt komt van chronologisch ... OEPS
[EDIT]
Ja, tijd voor een grondige CAT scan, want ik ben kennelijk niet lekker in de bovenkamer
Maakt dus inderdaad geen ene kont uit... helaas
Ik dacht dat dat ooit eens uitgeschakeld was ivm te zware load op de search en servers/GoT. Iig werkte GoT er brak van...Op donderdag 21 maart 2002 13:57 schreef JumpStart het volgende:
1 gekke glitch...
Dit draadje, [topic=352759] , staat dan weer gewoon ergens onderaan terwijl de laatste reactie wel van vandaag is!
Volgens mij wordt de volgorde van reageren aangehouden nu, de topic waarin je het laatst gereageerd hebt staat bovenaan. De tabel waarin het staat wordt iig niet gesorteerd bij/na het uitlezen.Op donderdag 21 maart 2002 14:02 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Volgens mij wordt ik op het verkeerde been gezet omdat de normale manier van sorteren al redelijk in de buurt komt van chronolocisch ... OEPS
Trouwens er worden ook geen topicstatussen geshowd (actief/niet actief/slotje).
Mja, nou, klik op je eigen naam boven je icoon: zoeken op user wèrkt wel. Alleen het sorteren is dus een beetje vaag...Op donderdag 21 maart 2002 14:04 schreef Sassie het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat ooit eens uitgeschakeld was ivm te zware load op de search en servers/GoT. Iig werkte GoT er brak van...
Nee, dat dus ook niet, want ik heb ver onderaan nog steeds een draadje, een erg groot draadje, dat nog steeds erg actief is.Op donderdag 21 maart 2002 14:04 schreef Sassie het volgende:
[..] [..]
Volgens mij wordt de volgorde van reageren aangehouden nu, de topic waarin je het laatst gereageerd hebt staat bovenaan.
[..]
[edit]: Nog eens goed zitten kijken. Het ziet er naar uit dat het neergezet wordt op basis van het tijdstip van je eerste bijdrage aan het draadje!
Lijkt me ook wel logisch, nu ik er bij stilsta: Alle draadjes worden doorzocht op de usernummers, en zodra het nummer gewonden is waarop gezocht wordt, hoeft er binnen dat topic niet verder gekeken te worden, dan gaat de search door met de volgende draad. Front-to-back, dus dan krijg je wel min of meer de oudste eerst.
Toch jammer, ik dacht even het systeem te slim af te zijn
De hele search is ooit eens uitgeschakeld geweest, daarna is ie dus wel weer ingeschakeld in een beperkte vorm.Op donderdag 21 maart 2002 14:07 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Mja, nou, klik op je eigen naam boven je icoon: zoeken op user wèrkt wel. Alleen het sorteren is dus een beetje vaag...
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/221332/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/300695/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/300522/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/434284/
[search=search]
Vroeger werd de boel ook al automatisch gesorteerd als je op username klikte en er is ook nog een tijd geweest dat de GC fora er tussen stonden (maar dat is pre-HK).
Ja maar ik denk dat het alleen bij je eerste reactie opgeslagen wordt in de DB en dat er daarna niet meer veranderd wordt.Op donderdag 21 maart 2002 14:10 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Nee, dat dus ook niet, want ik heb ver onderaan nog steeds een draadje, een erg groot draadje, dat nog steeds erg actief is.
De topics staan dus in volgorde van je eerste reactie in dat topic.
Ik zie als dat je het zelf uitgevonden hebt, alhoewel ik denk dat deze search mogelijkheid niet dynamisch is. Ik denk dat als jij in een topic reageert de topicID wordt bijgeschreven in de usertabel en dat deze search die tabel uitleest.
Maar goed meer weet/gis ik er ook niet van dat is meer iets voor een serveradmin of een DBmannetje
* feature request *
kun ja bij de search niet bij het eindresultaat een url laten zie met waarop gezocht en gesorteerd is. Zoals dit (als je dus op "Sassie" in onderwerp en inhoud gesorteerd naar laatste reactie zoekt):
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=Sassie&data%5Border%5D=startrev#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=Sassie[/url]&data%5Border%5D=startrev#hitstart
(als je de * Sassie tag gebruikt in je post of gequoted wordt in een topic dan vind je die topic na volgende dag 2:00 uur ook terug in die lijst
Maar dan met de info opgehaald uit de dropdown-menutjes.
Kan handig zijn als je mensen naar search resultaten wilt verwijzen, want de search-tag zoekt vaak te uitgereid met heel veel niet relevante resultaten.