Ben nog ff op zoek naar een gedeelte uit de FAQ over het DT, maar kan zo snel niets vinden. Zal waarschijnlijk wel hier tussen staan: [topic=221082/1/100]
[edit 2] Gevonden:
LA-Dokters
Dan zijn er ook nog de "LA-Dokters".
Dit zijn moderators die als extra functie een verhoogde aanwezigheid in LA hebben, om daar users met hun problemen te helpen, (inloggen, email-adressen, etc.) LA-discussies in de juiste banen te leiden en een verhoogde "irritatiedrempel" te hebben in LA voor "boze" users. De LA Dokters leggen voor hun LA-Dokterschap verantwoording af aan de Bemiddelaar.
Ze zijn herkenbaar aan het rode kruisje achter hun status.
De rode kruisjes zijn de doktoren, als de spanning ff wat te hoog oploopt.
Virussen? Scan ze hier!
Groen = regulars (kunnen niet modden, maar je moet naar ze luisteren)
Zoek anders ff in [LA] op dokterstema, en op regulars
Ik wist dus niet waarop ik moest zoeken... omdat ik neit weet hoe die dingen heten.Op donderdag 21 maart 2002 13:09 schreef Dreamstar het volgende:
Rood = doktersteam (beantwoorden vragen in LA enzo)
Groen = regulars (kunnen niet modden, maar je moet naar ze luisteren)
Zoek anders ff in [LA] op dokterstema, en op regulars
sorry
Lees mijn eerdere post nog maar eens. Heb hem al een beetje aangepast.Op donderdag 21 maart 2002 13:11 schreef Scarecrow het volgende:
Ik zie het verschil er niet in vermeld staan (in de topic die in jullie posts stonden)
Yep, die helpen als het ware de topicstarter op weg en zorgen ervoor dat de user bekend wordt met hoe GoT werkt enzoOp donderdag 21 maart 2002 13:17 schreef Scarecrow het volgende:
En dus de groene, zijn gewone 'users' die een beetje letten op spawm, warez en dat soort gedoe"?
hier staat er inderdaad niets over in, ik zal het even aan de juiste personen doorgeven
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
[ Voor 96% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 12:06 ]
Volgens mij was dat ook niet de bedoeling, maar ik kan natuurlijk abuis zujnOp donderdag 21 maart 2002 14:22 schreef JvS het volgende:
[topic=221082/1/100]
...hier staat er inderdaad niets over in...
Litemods en regulars zijn niet echt crew, maar hebben wel iets extra's (niet met toenaam te melden maar wel DAT het zo is ofzo).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Die groenen zijn eigenlijk je moeder, daar moet je naar luisteren, want zij hebben "levens"-ervaring.Op donderdag 21 maart 2002 13:17 schreef Scarecrow het volgende:
En dus de groene, zijn gewone 'users' die een beetje letten op spawm, warez en dat soort gedoe"?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
*Gaat tekstje verzinnenOp donderdag 21 maart 2002 14:27 schreef JvS het volgende:
Lijkt me eerlijk gezegd wel handig om dit erbij te zetten, want dan heb je heel centraal alles wat met kleurtjes, statussen kruisjes en wat dan ook staan.
Litemods en regulars zijn niet echt crew, maar hebben wel iets extra's (niet met toenaam te melden maar wel DAT het zo is ofzo).
Verzin.....verzin......verzin........ (etcetera)
Nu nog een speciale blauwe kruis bij mij en iedereen is happy.
Of had * Delerium 'm al? ken het ook niet zien he
En die rooien zijn allemaal beginners die geregistreerd zijn bij beginnersweb.Op donderdag 21 maart 2002 14:38 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
Die groenen zijn eigenlijk je moeder, daar moet je naar luisteren, want zij hebben "levens"-ervaring.het zijn dus de users die weten hoe het moet op het forum en je op je fouten wijzen, zonder te straffen, maar met de bedoeling je te corrigeren en te heropvoeden
sorry, kon 't niet laten
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Regulars zijn veelal gerespecteerde mensen in een bepaald forum die veel van het onderwerp weten. Een userid moet daar niet van op invloed zijn lijkt me.Op donderdag 21 maart 2002 20:11 schreef Scarecrow het volgende:
NOg een vraagje, hoe wordt je dan zo'n 'zorg ervoor dat een topic in de goede lijn verloopt' mod(je)??je moet zeker een profile nummer hebben onder de 5000?
als ik zo rond kijk hebben de meeste dat.
Verwijderd
Ehh, dan sta je meestal toch wel bekend als behulpzaam en kundig en zo.Op donderdag 21 maart 2002 20:11 schreef Scarecrow het volgende:
NOg een vraagje, hoe wordt je dan zo'n 'zorg ervoor dat een topic in de goede lijn verloopt' mod(je)??je moet zeker een profile nummer hebben onder de 5000?
als ik zo rond kijk hebben de meeste dat.
UserId maakt niet uit lijkt me. Maar als newbie moet je je zelf eerst nog wat bewijzen lijkt me
STEL: ik denk ... dat ik vanpas zou zijn als regular voor forum 'x', moet je zo iets aanvragen?Op donderdag 21 maart 2002 20:13 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Regulars zijn veelal gerespecteerde mensen in een bepaald forum die veel van het onderwerp weten. Een userid moet daar niet van op invloed zijn lijkt me.
of met de desbetreffende mod overleggen hoe gaat zo iets in z'n werking?
(of houden jullie je daarover stil, omdat je anders weet ik 't hoeveel aanvragen krijgen??)
Verwijderd
Mensen die vragen worden overgeslagenOp donderdag 21 maart 2002 20:15 schreef Scarecrow het volgende:
[..]
STEL: ik denk ... dat ik vanpas zou zijn als regular voor forum 'x', moet je zo iets aanvragen?
(of houden jullie je daarover stil, omdat je anders weet ik 't hoeveel aanvragen krijgen??)
Neuh, je wordt vanzelf wel benaderd door ons indien we van mening zijn dat een bepaald persoon deze taak zou kunnen vervullen.
maar zijn er neit echt eisen behalve behulpzaam zijn?Op donderdag 21 maart 2002 20:18 schreef nelske het volgende:
[..]
Mensen die vragen worden overgeslagen![]()
Neuh, je wordt vanzelf wel benaderd door ons indien we van mening zijn dat een bepaald persoon deze taak zou kunnen vervullen.
neem nou Nitrox_Infinity (in 2002 geregt) die lult de oren van je kop (zie aantal posts per dag)
ik zelf post niet echt zo veel, lees meer.
maar bijvoorbeeld veel in SU (zinvolle dingen dan) posten bevorderd niet de kans om zo'n mod-slaafje te worden?
Ofwel wordt er door de crew rechtstreeks iemand aangeduid, of je kan ervoor solliciteren als er een openstaande plaats gemeld wordt in get mededelingenforumOp donderdag 21 maart 2002 20:15 schreef Scarecrow het volgende:
[..]
STEL: ik denk ... dat ik vanpas zou zijn als regular voor forum 'x', moet je zo iets aanvragen?
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
* odysseus is wel benieuwd naar een update over de regulars...hoe vindt de crew dat het gaat tot nog toe? Wanneer wordt het project geëvalueerd?
[edit: Nelske en Duracell moeten langzamer leren typen.]
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Verwijderd
Relax nou maar. Je moet er niet op gaan jagen. Dat werkt toch alleen maar averechts.Op donderdag 21 maart 2002 20:21 schreef Scarecrow het volgende:
[..]
maar zijn er neit echt eisen behalve behulpzaam zijn?
neem nou Nitrox_Infinity (in 2002 geregt) die lult de oren van je kop (zie aantal posts per dag)
maar bijvoorbeeld veel in SU (zinvolle dingen dan) posten bevorderd niet de kans om zo'n mod-slaafje te worden?
Als de crew van mening is dat we je hulp kunnen gebruiken dan vragen we het je gewoon
het zat zo, zatvandaag op school tijdens de lest op GoT samen met een klasgenoot (zie tijd topic).
Toen vroeg hij dit aan mij.
Aangezien ik daar ook geen antwoord op wist, begon ik al aardig nieuwschierig te worden (goed nederlands kunne is zeker ook een eis
Het is niet zo dat ik zo'n regular (of hoe t' ook heet) wil worden.
Was benieuwd
w00t! Ik wordt genoemd, mijn bescheiden ik, lul ik weer een eind weg.Op donderdag 21 maart 2002 20:21 schreef Scarecrow het volgende:
[..]
maar zijn er neit echt eisen behalve behulpzaam zijn?
wat is eigenlijk het verschil tussen een "regular" en een "lite mod"?
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
le-zenOp donderdag 21 maart 2002 20:37 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
wat is eigenlijk het verschil tussen een "regular" en een "lite mod"?
[topic=436470/1/25]
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
lite-mods kunnen wel slotjes zetten en moven...
Mwoh, ik zie het iets andersOp donderdag 21 maart 2002 20:41 schreef WaarAnders het volgende:
(houdt in dat hij je mag toespreken, iets wat andere niet mogen)
(erg simpel...)
Een regular zegt ook utfs, maar gebruikt daar iets meer woorden voor enzo (hij legt ook uit waarom, enzo. Dat komt wat lekkerder over
Lees nelske's uitleg nog maar eens, en dan het beginstukkie waar hij het over 'sociale controle' heeft enzo.Op donderdag 21 maart 2002 20:48 schreef WaarAnders het volgende:
dus als je het goed doet kan/mag iedereen voor regular spelen, alleen zonder groene plus dan
Het is niet zo dat een regular het 'alleenrecht' heeft op aardige en nette reacties
Als jij je in een topic geroepen voelt iemand op correcte manier te hulp te staan met het 'begrijpen van GoT' houd ik je niet tegen. Maar je moet het wel op een 'regularwaardige manier' doen
(en niet met z'n 100-en tegelijkterijd, da's een beetje overkill
Ja, dat wou ik nou ook zeggen, ik wist alleen ff niet hoe.Op donderdag 21 maart 2002 20:24 schreef Jaymz het volgende:
Euh, je hoeft echt geen kruisje of whatsoever te hebben om je te gedragen als regular
Ik vind het nogal, tja, triest, dat dit nodig is.... Dat je een extra "status" moet hebben wil er naar je geluisterd worden.
Blauw = Ecteinascidin, of dat wil hij in ieder gevalOp donderdag 21 maart 2002 21:23 schreef ChicaneBT het volgende:
Rood = Medic
Groen = Regular
Blauw =
* odysseus wacht op het moment dat er mensen aangesteld worden met een vraagteken naast hun nick die moeten gaan uitleggen waar alle tekens en kleuren van de andere nicks voor staan
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Eigenlijk zouden mensen die een officiële waarschuwing hebben gekregen ook iets bij hun naam moeten hebben.Op donderdag 21 maart 2002 21:32 schreef odysseus het volgende:
[..]
* odysseus wacht op het moment dat er mensen aangesteld worden met een vraagteken naast hun nick die moeten gaan uitleggen waar alle tekens en kleuren van de andere nicks voor staan
Maar jah, dan heb je weer kans dat anderen ze gaan uitlokken.
Verwijderd
Die mensen hebben al iets bij hun naam staanOp donderdag 21 maart 2002 21:43 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden mensen die een officiële waarschuwing hebben gekregen ook iets bij hun naam moeten hebben.
Maar jah, dan heb je weer kans dat anderen ze gaan uitlokken.
Over de invoering van regulars kan nog niks gezegd worden op dit moment, aangezien de test nog niet zo lang in WOS loopt en er in W&L pas net begonnen is. Het regulars systeem zal naar alle waarschijnlijkheid binnenkort in GvF geevalueerd worden. Daarna is het aan de crew/GoT-raad/HGA's om te bepalen _of_ er regulars ingezet gaan worden op bepaalde fora en zo ja op welke fora dit zal zijn en wat het aantal mensen zal zijn dat ingezet zal worden.
Selectie van regulars zal in principe naar alle waarschijnlijkheid gewoon door de betreffende forummods gebeuren, aangezien zij "hun users" aardig goed "kennen". Zoals reeds eerder opgemerkt (en wat ook uit mijn lap tekst over het concept te halen valt), kan in principe iedereen de rol van regular "spelen", als dit maar op een nette manier gebeurd. Daarom is het ook verstandig om bij invoering van dergelijke concepten dit soort dingen in eerste instantie door de aangewezen personen te laten afhandelen. Het uiteindelijke doel is uiteraard dat het stukje sociale controlle en "opvoeding" weer terugkomt op de verschillende deelfora. De oplossing zit hem niet altijd in modereren