Toon posts:

Als er een pil was, dat je nooit dood zal gaan...

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
en altijd jong bleef zou jij die nemen?
waarom wel of waarom niet!

zelf wil ik wel weten hoe de technology verder zal gaan..

en ik zou hem niet nemen omdat ik ook wel wil weten wat er gebeurd als je niet meer leeft

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou hem ook niet nemen, want als iedereen die pil zou nemen zou de wereld overbevolkt raken.

En als alleen ik hem zou nemen zie je je eigen kinderen sterven en dat zou ik niet kunnen verdragen. Dus ik zou die pil nooit nemen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 12:17 schreef RAJH het volgende:
Ik zou hem ook niet nemen, want als iedereen die pil zou nemen zou de wereld overbevolkt raken.

En als alleen ik hem zou nemen zie je je eigen kinderen sterven en dat zou ik niet kunnen verdragen. Dus ik zou die pil nooit nemen. :)
nee oke, maar zal je niet willen weten wat hier bijvoorbeeld over 100 jaar is?

Verwijderd

Alleen als er nog een pil is om het effect weer ongedaan te maken, en alleen als de groep mensen die die pil krijgt in een spaceship wordt gezet om leefbare planeten zoals de aarde te zoeken, bijv. Of wanneer er leven op andere plekken dan de aarde mogelijk is, want als het leefgebied van de mens tot de aarde beperkt blijft, dan is zon pil niet echt handig :+

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:53

AzzKickah

06-CENSORED

Als je nou gewoon kon loaden en saven, net zoals in DooM, dan wassut mooi :D :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 12:22 schreef AzzKickah het volgende:
Als je nou gewoon kon loaden en saven, net zoals in DooM, dan wassut mooi :D :)
haha jah oke dan wel :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Die pil zou ik nooit innemen.
Dit omdat ik niet wil zien hoe mijn omgeving sterft en omdat ik niet wil weten hoe de aarde vergaat.

Nee, ik wil gewoon op een natuurlijke manier sterven. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Waarom zou ik :? Onsterfelijk ben ik toch al ;)

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Gaat die pil ook lichaamlijke veroudering tegen?

Ik heb weinig zin om vanaf jaar 70 met Creutzfeld-Jacob in een rolstoel halfblind de overige 100-den jaren uit te zitten namelijk.

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Ik denk niet dat ik hem zou nemen. Misschien zou ik wel een aantal hulpmiddelen gebruiken om langer te kunnen leven, maar niet oneindig. Stel dat er iets gebeurd waardoor het leven op aarde vernietigd zou worden. Dan zou iedereen dood zijn behalve jij. En eer dat er dan weer leven ontstaat dat voldoende geevolueerd is om mee verder te leven, dan ben je miljoenen jaren verder. Dat is wel leuk, maar in de tussentijd is dat hééééééééééééééééél saai!

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 21 maart 2002 12:43 schreef Ecteinascidin het volgende:
Ik heb weinig zin om vanaf jaar 70 met Creutzfeld-Jacob in een rolstoel halfblind de overige 100-den jaren uit te zitten namelijk.
De topicstarter schreef dat je altijd jong zou blijven. Dus dat is geregeld. Maar ja, HOE jong dan :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Ja, als je er maar niet onsterfelijk van wordt.

Dus jong blijven, en wel dood kunnen gaan. En je ook nog geestelijk kunnen blijven ontwikkelen. Dat lijkt me best rielekst.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 21 maart 2002 13:02 schreef frytzzz het volgende:
Dus jong blijven, en wel dood kunnen gaan. En je ook nog geestelijk kunnen blijven ontwikkelen. Dat lijkt me best rielekst.
Lichamelijk jong dus. Geestelijke ontwikkeling leidt ook tot veranderende inzichten. Normaal omschreven met het begrip generatie kloof :). Als je het lichaam van een 20 jarige hebt, maar 200 jaar oud bent, ben je volslagen anders dan een echte 20 jarige.

Dit soort dingen leidt trouwens tot leuke effecten. Stel dat er mensen zijn die wel deze pil nemen en dus bv 750 worden en mensen die hem niet nemen en dan 75 worden. Je krijgt dan totaal andere inzichten alleen al door het feit dat je zo oud KAN worden.

Je kan rustig als hobby 30 jaar besteden aan het bestuderen van het paargedrag van de rood geel gestreepte Braziliaanse naaktslak.

Krijg je ruzie met een 'kortlever' dan wacht je toch gewoon 50 jaar. Hij gaat vanzelf dood.

Verwijderd

Ik denk vooral dat dat geestelijk ontwikkelen moeilijk gaat worden, omdat je hersenen op een gegeven moment niet meer zo makkelijk leren als vroeger (capaciteit beperkt?)

Verwijderd

Lijkt mij ook niet alles hoor onsterflijk zijn, als je bijvoorbeeld in de middeleeuwen geboren was. Had het dan draaglijk geweest om tot nu toe geleefd te hebben. Je moet je zo aanpassen aan wisselende tijden en moralen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je eerste jaren ofwel je basisset normen en waarden zijn tijsafhankelijk. Na verloop van jaren verandert de maatschappij om je heen, vrijwel altijd naar een maatschappij die in schril contrast staat met je eigen normen en waarden.
Ik ben wel nieuwsgierig naar de toekomst, maar alles wat ik nu weet doet alleen vragen rijzen over de komende 50 jaar. Wat de komende 500 jaar gebeurt intereseert me niet.
Liever geen pil voor mij dus.

PS, eeuwig jong blijven, en als je nu een zwaar vliegtuigongeluk krijgt die bv je nek breekt? Zo kan je ook in een rolstoel belanden en dan is 500 jaar uitzitten ook niet leuk.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 21 maart 2002 13:59 schreef Ecteinascidin het volgende:
PS, eeuwig jong blijven, en als je nu een zwaar vliegtuigongeluk krijgt die bv je nek breekt? Zo kan je ook in een rolstoel belanden en dan is 500 jaar uitzitten ook niet leuk.
Ik heb een keer een kort verhaal gelezen over een vent die deze pil uitvond. Hij twijfelde of hij het wel bekend moest maken en durfde het niet. Maar hij had hem wel bij zich. Hij kreeg een ernstige infectie en zou mogelijk aan een dodelijke koortsaanval overlijden. Tijdens een kort moment van helderheid nam hij de pil in om de ziekte te overleven. Hij werd inderdaad onsterfelijk. Helaas werden de virussen dat ook :)

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 13:55 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Lijkt mij ook niet alles hoor onsterflijk zijn, als je bijvoorbeeld in de middeleeuwen geboren was. Had het dan draaglijk geweest om tot nu toe geleefd te hebben. Je moet je zo aanpassen aan wisselende tijden en moralen.
Dat is juist iets wat me wel aanspreekt. Om te zien hoe de mensheid vooruit gaat. Als je de uitvinding van de eerste auto hebt meegemaakt, kijk je totaal anders tegen de huidige auto's aan. Iedereen kan de auto's wel vergelijken maar ze weten niet hoe iedereen dacht toen de eerste auto's rondreden.
Ik denk dat je juist veel wijzer bent als je je iedere keer moet aanpassen. Je hebt heel veel vergelijkingsmateriaal waardoor je misschien wel betere keuzes kunt maken. En dat aanpassen gaat zo geleidelijk dat je je gewoon automatisch aanpast.

Dit topic doet me trouwens heel erg aan Highlander denken :Y)

Verwijderd

Het leven is iets speciaals, het heeft gewoon een limiet door de manier hoe jij er mee omgaat. Het is de natuur en persoonlijk vind ik dat je gewoon niet tegen de natuur moet in gaan... IIG met dit soort dingen... het leven eventjes rekken kan goed zijn of genezen van mensen maar wil jij echt 200 worden? Wil jij echt 200 jaar pijn en vreugde hebben gevoeld? Moet je voorstellen dat mensen dan al 150 jaar samen zijn met elkaar.

Het heeft wel zijn voordelen hoor, studies zouden veel langer duren wat minder stress geeft. Moet je je voorstellen, 1 uur per dag les. God thats like a dream, a dream that will never come true however....
Op donderdag 21 maart 2002 14:11 schreef Cadmium het volgende:

[..]

Dat is juist iets wat me wel aanspreekt. Om te zien hoe de mensheid vooruit gaat. Als je de uitvinding van de eerste auto hebt meegemaakt, kijk je totaal anders tegen de huidige auto's aan. Iedereen kan de auto's wel vergelijken maar ze weten niet hoe iedereen dacht toen de eerste auto's rondreden.
Ik denk dat je juist veel wijzer bent als je je iedere keer moet aanpassen. Je hebt heel veel vergelijkingsmateriaal waardoor je misschien wel betere keuzes kunt maken. En dat aanpassen gaat zo geleidelijk dat je je gewoon automatisch aanpast.

Moet je ook voorstellen dat je veel oorlogen meemaakt... mensen ziet sterven om je heen omdat ze geen pillen nemen. Je familie kan bijv. geen pil nemen en dan ben JIJ als enigste over. Het brengt namelijk ook toch weer eenzaamheid als niet IEDEREEN er aan meedoet.

Verwijderd

Ik zal de pil nemen en doorgaan met leven totdat ik het einde kan meemaken.. of misschien een nieuw begin voor de mensheid kan meemaken..

Verwijderd

Nahja, dood ga je toch wel aangezien het heelal ooit een keer op is en als de mensheid voor die tijd geen middel heeft gevonden om het opzwellen van onze zon tegen te gaan.

Maar ik zou de pil nemen. Waarom? Omdat ik een egoïst ben. Het boeit me niet of mijn omgeving dood zou gaan en ik verder zou leven. (Laten we dit maar op een redelijkerwijs ongelukkige jeugd gooien) Ik wil helemaal niet dood, de dood maakt het leven bij voorbaat zinloos. (Niet dat een eeuwig leven die paradox oplost maargoed..) Ik zou graag willen zien hoe het de mensheid vergaat, in welke ranzige oorlogen we nog verstrikt raken, of we ooit tot wereldvrede komen, etc.

Daarbij ben ik verslaafd aan informatie.. Ik wil zoveel mogelijk kennis op doen. Waarom? Omdat ik dat belangrijk acht. Of zoals ooit iemand het ontzettend mooi in zijn sig samenvatte: Teveel leren, te weinig tijd.

Verwijderd

dan zou je dus nooit doodgaan? toch? hehe :)

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:23

Spooksel

Spooksel!

Ik zou die pil denk ik wel nemen, over overbevolking op aarde en dat soort dingen maak ik me niet druk. D'r kunnen de komende jaren nog plenty ppl bij en als het echt vol wordt, tja... [joking mode] dan geven we Pim ook een pil >:) [/joking mode]

maar serieus: we kunnen met de huidige techniek al enorme ruimte stations bouwen... ik zie het wel zitten hoor... het heelal vol met Deep Space 9 like stations...

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Verwijderd

Die pil zou een absolute ramp voor je beteken. Als je _nooit_ doodgaat, zul je dus nog steeds leven, lang nadat de aarde en het misschien zelfs het hele heelal opgehouden hebben te bestaan. Wat ga je dan doen? Er is niets, geen nieuwe input meer. Op een gegeven moment heb je alles overdacht en zul je je pas echt _enorm_ gaan vervelen. Maar je blijft doorleven, jeugdig als altijd. Niet dat een lichaam in een dergelijke situatie er nog iets toe doet.

Maar zelfs als je een "eeuwig" leven hebt van een paar honderd/ paar duizend jaar zul je je al enorm gaan vervelen. De andere mensen in je omgeving zullen je al vrij snel enorm dom voorkomen, omdat zij een geestelijke ontwikkeling achter de rug hebben die vele malen korter geduurd heeft. Zo'n lang leven zal een verschrikkelijk zware straf worden, maar je kunt er niet vanaf.

Een andere mogelijkheid is dat je niet steeds meer op kunt nemen, omdat je tegen de grenzen van je hersenen aanloopt. Zoals normale mensen niets meer weten van hun eerste levensjaren en zeer weinig van de jaren erna (als ze al behoorlijk wat ouder zijn). Je zult dus hooguit een beperkt aantal indrukken overhouden aan verschillende lang vervlogen tijdperken, meer niet. Het aanmaken van nieuwe herinneringen en het verwerken van nieuwe indrukken gaat ten koste van wat al in je hersenen opgeslagen ligt. Het achterhalen van de loop van jouw geschiedenis zal je dus steeds meer moeite kosten, en je raakt je "eigen" tijd kwijt (de tijd van je echte jeugd, waarin je nog min of meer normaal leefde). Vergelijk het maar met het volraken (en blijven) van een harde schijf, alleen gaat het wissen hoogstwaarschijnlijk niet geheel gecontroleerd.

Verwijderd

Ik zou die pil zeker nemen.

Ik ben namelijk enorm nieuwsgierig naar de toekomst.

Welke technologieen zullen er nog uitgevonden/ontdekt worden? Komt er ooit een ultiem geneesmiddel dat alle ziektes geneest? Zal er ooit wereldvrede zijn? Is er wat op Mars? Bestaan ruimtewezens nu echt of zijn ze een hoax?

zoveel vragen die alleen maar in de toekomst beantwoord kunnen worden.

Waar is die pil??? :Y)

edit:

maar natuurlijk alleen als er ook een pil is die de werking van de eerste teniet doet

Verwijderd

nog een vraagje tussendoor.

Ben je dan ook imuum voor ziektes, verminkingen, amputaties en dat je eten nodig hebt?

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 17:41 schreef Kemo het volgende:
nog een vraagje tussendoor.

Ben je dan ook imuum voor ziektes, verminkingen, amputaties en dat je eten nodig hebt?
Hoogsten immuun voor ziektes
Anders zou het wel heel gemakkelijk zijn hè
(de rest is trouwens onmogelijk, dan ben je gewoon superman)

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 17:45 schreef carnman het volgende:

[..]

Hoogsten immuun voor ziektes
Anders zou het wel heel gemakkelijk zijn hè
(de rest is trouwens onmogelijk, dan ben je gewoon superman)
dan zou ik het mogelijk niet doen.. Ik zou heel voorzichtig moeten leven..

Ik heb geen zin om verminkt altijd te blijven leven..

Verwijderd

nou, ik heb wel zin om het eens een jaar of 200 uit te houden, maar dan wel gezond van geest en lichaam.

Verwijderd

[quote]Op donderdag 21 maart 2002 17:37 schreef el_marcianito het volgende:
Die pil zou een absolute ramp voor je beteken.[quote]

Niet alleen voor jezelf maar voor de hele wereld, moet je je voorstellen dat massa moordenaars, mensen zoals saddam hoessein, hitler.... (beetje extreem ja) NOG zouden leven, dan zou niks meer veilig zijn, ze zouden je eeuwig kunnen martelen.... En alles wat 'slecht' is zou voor altijd kunnen regeren omdat de 'goeden' niet sterk genoeg zijn bijvoorbeeld.

Dat biljardairs zouden blijven leven, bill gates zou zoveel geld hebben dat wij NIKS meer zijn en de nieuwe mensen ook niks. Er zou geen plaats meer zijn op een moment...

Verwijderd

Het hangt er wat mij betreft vanaf wat voor pil het precies is...

Als de pil ervoor zorgt dat je nooit meer dood kunt, dus ook niet als je recht de zon in geschoten wordt oid, lijkt het me inderdaad geen pretje. Maar als die pil ervoor zorgt dat je niet aan ziektes dood kunt gaan en niet veroudert, ben ik er al heel wat positiever over. Dan kan je in goede gezondheid leven tot het moment dat je er genoeg van hebt, en dan er zelf een einde aan maken. Ik zou niet weten wanneer dat zou zijn, maar daar kom je vanzelf achter... Zo'n pil zou ik wel nemen denk ik.

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 19:26 schreef Captain Proton het volgende:
Het hangt er wat mij betreft vanaf wat voor pil het precies is...

Als de pil ervoor zorgt dat je nooit meer dood kunt, dus ook niet als je recht de zon in geschoten wordt oid, lijkt het me inderdaad geen pretje. Maar als die pil ervoor zorgt dat je niet aan ziektes dood kunt gaan en niet veroudert, ben ik er al heel wat positiever over. Dan kan je in goede gezondheid leven tot het moment dat je er genoeg van hebt, en dan er zelf een einde aan maken. Ik zou niet weten wanneer dat zou zijn, maar daar kom je vanzelf achter... Zo'n pil zou ik wel nemen denk ik.
precies wat ik d8 :)

Verwijderd

Sommigen van de personen die in deze topic reageerden dat zij deze pil zouden nemen denken misschien niet helemaal goed na over de conseqencies die onsterfelijkheid met zich meebrengt. Onsterfelijkheid kan in plaats van een zegen ook als een vloek worden gezien.

Om maar wat duidelijke voorbeelden te noemen. Door de jaren heen zul je mensen leren kennen met wie je een band zal hebben (hetzij vriendschappelijk of romantisch) toch zul je deze mensen allemaal verliezen op ten duur en het verdriet zal blijven opbouwen. Ook lijkt het mij dat verveling zal toeslaan, je word de wereld al snel zat nadat de tijd vordert. De maatschappij zal ook door de tijd heen drastisch veranderen en nostalgie naar die goede oude tijd zou kunnen ontstaan. Dit zijn maar een klein aantal voorbeelden waarom mensen op ten duur niet onsterfelijk zouden willen zijn.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 21:51
Natuurlijk moet je die pil nemen...
Je kunt toch zelfmoord plegen? >:)

tvw

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 14:11 schreef Cadmium het volgende:

[..]

Je blijft dan altijd wel een soort buitenstaander en je gaat je waarschijnlijk ook heel eenzaam voelen, alle relaties die je opbouwt zie je op den duur sterven.

Verwijderd

als er een pil was waardoor ik eeuwig zou leven? alsjeblieft niet zeg

wordt je dan ook steeds ouder (aging) als in je wordt gammeler en kreupel enzo?

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11-2025
Op donderdag 21 maart 2002 12:15 schreef Dark_raver het volgende:
en altijd jong bleef zou jij die nemen?
waarom wel of waarom niet!

zelf wil ik wel weten hoe de technology verder zal gaan..

en ik zou hem niet nemen omdat ik ook wel wil weten wat er gebeurd als je niet meer leeft
ik denk niet dat ik hem zou nemen op een gegevenmoment wordt je het leven wel zat als je vrienden om je heen sterven op een gegeven moment heb je niemand meer over... wat heb je dan nog om voor te leven... en de rest van je eeuwige leven werken zie ik ook niet zo zitten...

Metal to the bone

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 22 maart 2002 11:30 schreef BOCmetalhead het volgende:
ik denk niet dat ik hem zou nemen op een gegevenmoment wordt je het leven wel zat als je vrienden om je heen sterven op een gegeven moment heb je niemand meer over...
Dat is natuurlijk alleen zo als jij de enige bent die zo'n pil slikt. Als er meer zijn, dan ontstaat er vanzelf een samenleveing waarin je vriendschappen krijgt die 700 jaar duren en waar je bij elkaar de deur plat loopt door eens in de 10 jaar een maand of 3 langs te komen.
wat heb je dan nog om voor te leven... en de rest van je eeuwige leven werken zie ik ook niet zo zitten...
Werken hoef je niet :) Je zet gewoon een paar duizend euro op de bank en je komt over 150 jaar terug. Je hebt immers tijd zat. Moet jij eens uitrekenen hoeveel geld dat is als de inflatie 3% gemiddeld is en de rente 6%.

• QUILIX
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Zo'n pil zou ik wel nemen denk ik. Ik denk niet dat ik me in de loop van tijd zal vervelen. Als je onsterfelijk bent, verleg je je doelstellingen. Als onsterfelijke heb je bijvoorbeeld voldoende tijd om de wereldheerschappij te krijgen. Je hebt genoeg tijd om wereldscenario's van 100 of 200 jaar te creëren. Of je kan je concentreren op het verkrijgen van wereldvrede (na het krijgen van de wereldheerschappij). Als onsterfelijke kan je ook in het geheim, door middel van je geheime genootschap, je doelstellingen van wereldvrede of technologische vooruitgang realiseren.

Een onsterfelijke zou zich nooit vervelen, omdat de mensheid zich ontwikkelt. Om een gegeven moment zal de mensheid niet meer op de aarde blijven. Ze zullen het heelal koloniseren. En denk eens na hoe groot het heelal wel niet is. En hoe lang je bezig bent om nieuwe beschavingen te ontdekken. Er zal dus nooit 'iets' opraken of je zal je nooit vervelen. Door je onsterfelijkheid kan je door middel van een ruimteschip de hele ruimte afreizen.

Ben je na een aantal miljarden jaren de hele ruimte rond geweest? Ben je alleen in de ruimte? Geen nood. Tot die tijd heb je voldoende kennis en macht om zelf beschavingen te schapen naar je eigen beeld :) (Komt me bekend voor :) ) Mooie hobby lijkt mij. Om als God te spelen. Ben je weer de komende paar miljoen jaar bezig.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een onsterfelijke zou worden opgesloten en onderzocht.

Verder zou ik die pil alleen nemen als het je psychisch en fysiek sterker maakt. Sterker nog: onkwetsbaar. Stel je voor dat ik 2 armen verlies, dan wil ik niet tot in de oneindigheid leven zonder armen.

Nee, ik zou die pil niet nemen. Mensen zijn er niet voor gemaakt.

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Ik zou bij zo'n pil iig een 'opt out' contract willen. Verplicht eeuwing leven lijkt mij behoorlijk saai worden op den duur. Als je verder dan gegarandeerd in goede gezondheid zal blijven, dan klinkt het goed. Ik zou zo'n pil dan zeker nemen.

Hoelang ik ook daadwerkelijk zou blijven leven, weet ik niet. Ik denk dat je op een gegeven moment toch wel zo'n beetje alles gezien hebt. Natuurlijk, op technologisch en wetenschappelijk gebied zal de wereld blijven veranderen, maar op sociaal gebied zul je op een geven moment weinig nieuws meer te zien krijgen. Al je vrienden gaan op den duur dood, maar daar zou ik denk ik op zich nog mee kunnen leven. De eerste keer, en misschien de tweede keer. Maar na 3 of 4 keer begint het allemaal toch behoorlijk zinloos te worden allemaal.

Nog niet zo heel lang geleden dacht ik dat het in zo'n geval probleemloos duizenden jaren zou uithouden, misschien zelfs miljoenen. Maar ik twijfel daar nu aan. Ik sta sterk genoeg in mijn schoenen om het verlies van een dierbare te kunnen verwerken. Maar hoeveel dierbaren kun je verliezen voordat je geestelijk afgestopt raakt? Na een jaar of pak hem beet tienduizend denk ik dat mensen weinig verrassend zullen zijn nog. Bij iedereen die je leert kennen heb je al eens iemand gekend die er heel erg veel op leek. Hoe denk je dan over mensen? "Goh, mijn huidige vriendin Sarah 179 heeft het uiterlijk van Ellen 293 maar qua karakter lijkt ze erg veel op Paulien 315. Als ik nu dus dàt kado voor haar koop en dàt en dàt zeg, dan reageert ze zò en zò en dan kan ik ......"

Aan de andere kant heeft de wereld natuurlijk wel ongelooflijk veel te bieden. En gaat geen dag voorbij of ik denk wel van iets 'damn, daar wil ik meer van weten'. En ik ontmoet ook zeker wekelijks iemand waarvan ik denk 'die zou ik wel beter willen leren kennen'. Dus zowel op het gebied van kennis, als op menselijk gebied moet het leven toch heel lang uiterst interessant blijven.

Ik geef mezelf enkele millenia. En dat is denk ik een optimistische schatting.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Diadem

Diadem

fossiel

Op donderdag 21 maart 2002 17:37 schreef el_marcianito het volgende:
Een andere mogelijkheid is dat je niet steeds meer op kunt nemen, omdat je tegen de grenzen van je hersenen aanloopt. Zoals normale mensen niets meer weten van hun eerste levensjaren en zeer weinig van de jaren erna (als ze al behoorlijk wat ouder zijn). Je zult dus hooguit een beperkt aantal indrukken overhouden aan verschillende lang vervlogen tijdperken, meer niet. Het aanmaken van nieuwe herinneringen en het verwerken van nieuwe indrukken gaat ten koste van wat al in je hersenen opgeslagen ligt. Het achterhalen van de loop van jouw geschiedenis zal je dus steeds meer moeite kosten, en je raakt je "eigen" tijd kwijt (de tijd van je echte jeugd, waarin je nog min of meer normaal leefde). Vergelijk het maar met het volraken (en blijven) van een harde schijf, alleen gaat het wissen hoogstwaarschijnlijk niet geheel gecontroleerd.
Volgens mij werkt het niet zo. Herinneringen zijn een soort 'paden' in je hersenen. Paden van verbindingen tussen neuronen. Lange-termijn geheugen dan, op korte termijn werkt het anders. Sommige ervaringen zullen losjes worden opgeslagen, en die zul je misschien vergeten, waarna de 'ruimte' opnieuw kan worden gebruikt, maar heel veel ervaringen raak je niet meer kwijt. Dingen die vaker gebeuren (bv. je lievelingsliedje wat je elke dag luistert) onthou je beter. Maar wat je vooral beter onthoudt zijn emotionele ervaringen. Extreem emotionele ervaringen worden rechtstreeks je langetermijn geheugen gehardwired. Die worden zo sterk opgeslagen dat de hele structuur van je hersenen erdoor verandert. Zulk soort herinneringen raak je, zonder bloederige toestanden met scherpe objecten, nooit meer kwijt.

Of je geheugen vol kan raken is trouwens een leuke vraag. Het is iig nog nooit gebeurd voor zover men weet, dus 1 lifetime (weet iemand hier een Nederlands woord voor :?) zal niet genoeg zijn om het vol je krijgen. Maar er zal natuurlijk ergens een theoretisch maximum moeten liggen, dus uiteindelijk zou je geheugen vol moeten raken. Ik zou echter geen schatting durven geven. Elke schatting hiernaar lijkt me totaal ongegrond.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Het menselijk geheugen is in principe onvergelijkbaar met harde schijven e.d., het is beter te vergelijken met een soort holografisch opslagmedium. De opslagcapaciteit is iig niet gedefinieerd en volgens mij ook ondefinieerbaar.

• Diadem

Diadem

fossiel

Op zaterdag 23 maart 2002 00:06 schreef Captain Proton het volgende:
Het menselijk geheugen is in principe onvergelijkbaar met harde schijven e.d., het is beter te vergelijken met een soort holografisch opslagmedium. De opslagcapaciteit is iig niet gedefinieerd en volgens mij ook ondefinieerbaar.
Dat denk ik ook.
Hoewel er natuurlijk altijd een maximum te geven is. Al is het maar omdat je hersenen maar uit een eindig aantal deeltjes bestaan.

Verwijderd

Jong blijven en op je 80ste dood gaan.

Verwijderd

ik zou ze zeker niet nemen
altijd jong blijven, nee
de wereld is nu toch al kompleet om zeep, dus wat moete dat zijn over 100 jaar, 'k ben blij dat ik tegen dan toch al dood ben :)

en daarbij dan zou de wereld veel te vol zitte, nu zit ze al bijna te vol

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Deze pil zorgt er dus voor dat het lichamelijk verval in ieder geval stilgezet wordt, anders zal je vroeg of laat uit elkaar vallen.Tegelijkertijd leef je wel, doet ervaringen op etc. Je geest veroudert dus wel, vroeg of laat zal je zeker krankzinnig worden van alle eeuwen informatie, je bent oneindig veel wijzer, ervarener dan alle andere gewone stervelingen om je heen, je kunt met gemak de machtigste, rijkste persoon op aarde worden, alle drijveren voor het menselijk bestaan zullen een voor een opdrogen en je zult volmaakt eenzaam zijn.Klinkt meer als een straf dan als een zegen.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
lijkt me dus ff echt geen hol aan.. eeuwig leven... BORING!!!

op een gegeven moment ben je zo oud dat je toch nik smeer kan en dan is het leven toch geen ene fuck meer aan

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• ntsx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02-2024
ik heb een diepgewortelde angst voor alles dat pilvormig is... ik ga helemaal schuimbekken bij het idee alleen al, ik zou die pil dus nooit nemen...

maar: het zou wel grappig zijn. kun je net als die gozer in so long and thanks for all the fish iedereen op de hele wereld gaan beledigen! super...
:)

edit:
ik las het en ik dacht... als je het boek niet gelezen heb dan snap je het niet, dusse komt ie: in het boek SLATFATF van douglas adams (wijlen) ;( kun je lezen dat er een onsterfelijk wezen iedereen in het hele universum uit verveling gaat beledigen. hij heeft daadwerkelijk een afstreeplijstje en gaat iedereen persoonlijk in zijn gezicht zeggen wat voor een eikel hij of zij of het dan wel niet is.

too fly for a white guy

Verwijderd

Captain Proton
Een menselijk geheugen is iets totaal anders dan een harde schijf, en je kunt niet zomaar zeggen wat de capaciteit is, maar er wel degelijk een beperkte capaciteit. Je kunt wel altijd dingen bij blijven leren (hoogst waarschijnlijk) maar dit gaat wel ten koste van andere dingen die al in je geheugen opgeslagen liggen. Zelfs tijdens een gewoon mensenleven is dit al te zien: enorm veel dingen die je als klein kind meegemaakt hebt weet je echt ongeveer niets meer van. En die herinneringen bestaan ook gewoon niet meer in je hoofd.

Verwijderd

altijd jong?? :'(
Dus als ik nu die pil neem, dan blijf ik net zo jong als nu en dan moet ik de komende 1000jaren nog naar school :'(

Verwijderd

Dan ben je wel de gothfather van je familie :)
Dan zeggen op den duur je 8er 8er 8er 8er enz. klein kinderen heej jongens we gaan even om de koffie bij de opa van je opa van je opa van je opa enz. hehehe wel kewl :)

Ik zou graag alles weten en als ik zeg alles dan bedoel ik ook alles dus als ik daarvoor langer moet leven ok maar als we nooit alles te weten komen, als discovery ooit ophoud omdat we alles al weten, dan hoeft het niej :)

Misschien weet ik alles wel als k dood ben da lijkt me wel wat, dat ik zowel in het verleden als in de toekomst kan kijken als ik dood ben...van de "oerknal" tot het eind "vuurwerk" k wil het allemaal weten !!!!!!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

ik zou zo'n pil echt wel nemen...als er ook 1tje is waarmee je weer dood kan gaan.
Maar denk eens aan de mogelijkheden...je blijft voor altijd jong, dus je pipi zal dan ook wel voor altijd hard kunnen worden, dus je kan dan ook voor altijd vrouwtjes palen..
>:)

Maar stel je voor dat je een misdrijf begaat en dat je wordt veroordeeld tot levenslang.. slik..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Ik zou eerst eens flink nadenken, maar dat spreekt voor zich. Ik zou dolgraag weten waar we over 100 jaar, dan al niet 1000 jaar zouden zijn. eeuwig jong zijn zou me wat minder lijken, ik zou dan liever veeel langzamer oud worden,
en als ik in de toekomst ooit dood wil, dan zou er heus wel een pilletje uitgevonden worden waardoor het allemaal ongedaan gemaakt zou kunnen worden. het lijkt me inderdaad rottig om je omgeving te zien vergrijzen en oud worden en uiteindelijk dood te zien gaan, maar ik zou het er wel voor over hebben, (en trouwens als ik die mogelijkheid zou hebben waarom zouden anderen die dan niet krijgen)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 13:30 schreef Djonnie het volgende:

Maar stel je voor dat je een misdrijf begaat en dat je wordt veroordeeld tot levenslang.. slik..
Touché, dit zou pijn doen. Levenslang in de gevangenis en onsterfelijk zijn.

Kun je gewoon ontsnappen, want ze kunnen je toch niet doodschieten :7

edit:

Ofwel krijg je de doodssraf. Laat ze maar proberen met hun spuitje of hun elektrische stoel. *D >:)

[edit2]
Oja, levenslang is toch maar maximum 30 jaar, en wat is dat nu als je 100000000 jaar kunt leven/leeft?
[/edit2]

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Het is trouwens door moleculaire nano-technologie theoretisch mogelijk om onsterfelijk te worden. Piepkleine robots die net zo groot zijn als een molecuul kunnen in je lichaam je weefsels repareren zodat je nooit ziek of oud wordt. Maar ik denk dat het nog zo'n 1000 jaar gaat duren voordat we over deze technologie kunnen beschikken.

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 20:16 schreef QUILIX het volgende:
Het is trouwens door moleculaire nano-technologie theoretisch mogelijk om onsterfelijk te worden. Piepkleine robots die net zo groot zijn als een molecuul kunnen in je lichaam je weefsels repareren zodat je nooit ziek of oud wordt. Maar ik denk dat het nog zo'n 1000 jaar gaat duren voordat we over deze technologie kunnen beschikken.
En dan verzinnenn ze ook wel iets waardoor die miniatuur robotjes geen zin hebbenn...

maar iig leuk bedacht :+

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Op woensdag 27 maart 2002 22:04 schreef unknownjim het volgende:

[..]

En dan verzinnenn ze ook wel iets waardoor die miniatuur robotjes geen zin hebbenn...

maar iig leuk bedacht :+
Het is geen bedenksel hoor :) Nano-technologie bestaat echt :)

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 13:55 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
dat gaat zo langzaam, je gaa tmet de tijd mee hoor, net als dat we de gulden vaarwel hebben moeten zeggen ;)

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Zakkenwasser
  • Niet online
Op dinsdag 26 maart 2002 15:08 schreef el_marcianito het volgende:
Captain Proton
[..]

Een menselijk geheugen is iets totaal anders dan een harde schijf, en je kunt niet zomaar zeggen wat de capaciteit is, maar er wel degelijk een beperkte capaciteit. Je kunt wel altijd dingen bij blijven leren (hoogst waarschijnlijk) maar dit gaat wel ten koste van andere dingen die al in je geheugen opgeslagen liggen. Zelfs tijdens een gewoon mensenleven is dit al te zien: enorm veel dingen die je als klein kind meegemaakt hebt weet je echt ongeveer niets meer van. En die herinneringen bestaan ook gewoon niet meer in je hoofd.
jawel ze zijn er wel, maar ik had eens gehoord dat ze ergens verborgen zitten, als je hard "nadenkt" komt het terug. (zelfde als met fragmenterende schijven) je hersenen fragmenteren wel, je zet namelijk niet alles netjes terug op zijn "plek". dat is namij weten het enige overeenkomst tussen brain an hdd :*

• Zakkenwasser
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 19:56 schreef carnman het volgende:

[edit2]
Oja, levenslang is toch maar maximum 30 jaar, en wat is dat nu als je 100000000 jaar kunt leven/leeft?
[/edit2]
levenslang in america kan algauw oplopen tot 200jaar en meer,

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 20:16 schreef QUILIX het volgende:
'k hoop dat ze die technologie niet kunnen ontwikkele
ik wil over 100 jaar hier niet meer rondlopen ze
dan is de wereld zeker om zeep (wat ze nu oek al bijna kompleet is)

Verwijderd

ik zou het wel doen

lijkt me wel vet, ok kut om je vrienden kinderen etc dood te zien gaan. Maar he, je kunt wel zien hoe ze over 100 jaar leven en dat heb ik liever dan dood. Want denk niet dat er veel is na de dood.

• FleshY
  • Laatst online: 09-01 17:53
Nee onsterfelijk zijn is niet leuk je kennissen en familie gaat dood en jij moet dat allemaal meemaken. Laat mij maar gewoon oud worden een dood gaan dat is het beste, als ik iedereen moet overleven dan moet dat maar.

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 22:42 schreef DaNCe2k het volgende:

[..]

jawel ze zijn er wel, maar ik had eens gehoord dat ze ergens verborgen zitten, als je hard "nadenkt" komt het terug. (zelfde als met fragmenterende schijven) je hersenen fragmenteren wel, je zet namelijk niet alles netjes terug op zijn "plek". dat is namij weten het enige overeenkomst tussen brain an hdd :*
door fragmentatie van een HD duurt het alleen iets langer om de data te lezen.

bij menselijk geheugen wordt aan iedere herinnering een prioriteit toegekend waarvan niet alleen afhangt hoeveel moeite het kost om het terug te halen maar ook hoe nauwkeurig die herinnering dan nog is. de prioriteit kan zo laag zijn dat een herinnering helemaal niet meer terug te halen is.

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 22:42 schreef DaNCe2k het volgende:

[..]

Helaas voor de mooie fabeltjes, maar je kunt dingen wel degelijk _echt_ vergeten en dat doe je ook. Probeer eens een schatting te maken van de hoeveelheid informatie die je dagelijks te verwerken krijgt, dit maal het aantal dagen dat je leeft... Echt enorm veel. Je kunt dit simpelweg niet allemaal onthouden, ook niet diep verborgen. Ergo: je vergeet wel degelijk veel dingen.

Verwijderd

Nemen!! Dan van een of andere hoge flatgebouw afspringen.

• Diadem

Diadem

fossiel

Ik probeer inmiddels al een uur of 4 deze reactie te posten. @home is vervelend ;(

Nouja, bij deze:
Op vrijdag 29 maart 2002 17:07 schreef el_marcianito het volgende:

[..]

Helaas voor de mooie fabeltjes, maar je kunt dingen wel degelijk _echt_ vergeten en dat doe je ook. Probeer eens een schatting te maken van de hoeveelheid informatie die je dagelijks te verwerken krijgt, dit maal het aantal dagen dat je leeft... Echt enorm veel. Je kunt dit simpelweg niet allemaal onthouden, ook niet diep verborgen. Ergo: je vergeet wel degelijk veel dingen.
Het is een kwestie van compressie he. Alleen je ogen krijgen al vele MB's per seconde aan informatie. Dat is nogal veel om allemaal te onthouden. Dat hoeft dan ook niet, je hersenen zijn waanzinnig efficient in het opbouwen van een compleet beeld aan de hand van enkele beeldpunten. Idem met alle andere emoties.

Ik denk niet dat je je hele leven van seconde tot seconde kunt onthouden, maar alle gebeurtenissen die indruk op je maken wel. Ook als je ze schijnbaar bent vergeten. Er is in de psychologie veel te doen altijd over de betrouwbaarheid van zogenaamde 'hervonden herinneringen', maar feit blijft dat ze in 90% van de gevallen gewoon controleerbaar correct zijn.

In je vorige post zei je dat jeugdherinneringen worden overschreven omdat je hersenen vol zijn. Ik twijfel hier echter aan, dat zou namelijk ook betekenen dat je op latere leeftijd dingen aan bv. je studententijd gaat vergeten, en dat is niet zo. Je kunt je niets van je vroege jeugd herinneren omdat je bewustzijn toen nog niet volledig ontwikkeld was, niet omdat je geheugen vol is.

Ik denk wel dat veel oude herinnering in de loop van je leven worden gedelete, maar dit gebeurd heel selectief. Alleen wat niet de moeite waard is (volgens je hersenen, het kan best zijn dat je er zelf tijdens een tentamen bv. anders over denkt :P) wordt gedelete, belangrijke dingen blijf je onthouden. En je kunt iemand zijn hele leven lang informatie blijven voeren, dus een ruimtegebrek is het niet.

Verwijderd

Ik zou hem wel nemen,
geweldige mensen zoals zij ik zouden voor altijd moeten blijven bestaan!!!
:9 >:)

Verwijderd

Nee...ik zou 'm niet nemen...

Het leven zou op den duur saai worden...dan heb ik liever een leven waarin je gelukkig ouder wordt en een gelukkige natuurlijke dood sterft...

Sa

Verwijderd

Ik ben bang dat de wereld alleen maar tegen zou vallen over heel veel jaar... Dus laat mij dan maar lekker dood zijn!!

Verwijderd

Ik zou die pil nooit nemen, ik moet er niet aan denken om altijd te blijven leven... wat voor erge dingen ik dan nog zou moeten zien ;(

Nee, laat mij maar lekker dood gaan als mijn tijd gekomen is :)

• RareGast
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03-2021
Op donderdag 21 maart 2002 22:50 schreef Aiwendil het volgende:
Sommigen van de personen die in deze topic reageerden dat zij deze pil zouden nemen denken misschien niet helemaal goed na over de conseqencies die onsterfelijkheid met zich meebrengt. Onsterfelijkheid kan in plaats van een zegen ook als een vloek worden gezien.
Zie ook de boeken van Tolkien. In de Silmarillion en in de Unfinished Tales gaat het ook gedeeltelijk over dit onderwerp. De elven zijn onsterfelijk en de mensen dus niet.

De mensen hebben de sterfelijkheid als gift gekregen om dat ze dan niet te veel aan de aarde/materiele zouden plakken. De elven daarentegen leven met de aarde. De mensen wilden ook die onsterfelijkheid en dat pakt niet goed uit.

Het is ook zo dat ik die pil niet hoef. Zoals zovelen al hebben gezegt: Het is gewoon niet leuk om te lang hier te leven. Sla een maandag de krant maar open.

Verwijderd

Ik denk dat mensen de keuze moeten krijgen wel of niet nemen, en dat ze nooit terug moeten kunnen komen op hun besluit.

Zo blijven mensen die omelkaar geven samen inleven of sterven samen.

een andere kant aan deze pil is, dat er geen leven meer verwekt mag worden om overbevolking tegen te gaan. Zou iedereen daarmee kunnen leven?

Ik denk dat het sterven een deel van het leven is, dat je niet zomaar kan afpakken of stop zetten, zo'n pel moet er in mijn ogen gewoon niet komen, omdat veel mensen spijt zullen krijgen van hun beslissing...

Verwijderd

Zou ik niet innemen... Je ziet de wereld en de mensen om je heen waarvan je houdt doodgaan, lijkt me niet zoooooo prettig... Bovendien lijkt het leven me best wel saai worden na zo'n tijd :)
Pagina: 1