Dual Proc geen zin of wel?

Pagina: 1
Acties:

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Ik heb onglangs een oude server gekregen. Het is mogelijk om hier 2 processors in te plaatsen. Het is Socket 8 dus Pentium Pro (200mhz) is het beste wat erin kan als ik het goed heb. Ik vroeg me af of het nut zou hebben om een 2de Pentium Pro (200mhz) erbij te plaatsen, aangezien ik op die computer video (DivX) zou willen bekijken maar dit met 1 proc van 200mhz niet te doen is. Dus, heeft het nut om een 2de erbij te plaatsern of is dat geldverspilling?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geldverspilling... tja, hangt ervan af.

Er is voor DiVX is voorzover ik weet geen player die multithreading ondersteunt. Dan zul je weinig verschil merken tussen 1 CPU en 2. Wat wel zo is, is dat de OS processes op 1 CPU kunnen en dan de 2e voor je player app vrij is, maar ik denk dat dan nog DiVX niet echt vooruit wil op een PPro200.

Overigens moet je natuurlijk om enige baat bij SMP te hebben een serieus OS draaien (Win2K/Linux), maar dat wist je allicht al.

Gebruik deze bak liever als lekkere router/fileserver- prima voor geschikt (en beoordeel adhv CPU usage of een 2e CPU wenselijk is)

Oslik blyat! Oslik!

• mardan
  • Laatst online: 05-03 19:39
Nog leuker zelfs.., ik heb zelf een dual 1Ghz en als ik divxies afspeel met de affinity op 2 procs dan heb ik om de zoveel seconden een versnelling in de film. Heb al verschillende players geprobeerd, niets helpt. Zet ik de affinity nou op 1 proc spelen alle films de gehele film perfect af :?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 18:00
Mardan:

Ik had hetzelfde probleem. Oplossing kan zijn om de laatste Via4-in-1 drivers te installeren (bij een via chipset natuurlijk ...) of om Win XP te installeren. In WinXp had ik ook geen problemen, misschien door de standaard ondersteuning van de Via chipset.

-

• mardan
  • Laatst online: 05-03 19:39
Op vrijdag 22 maart 2002 23:25 schreef Juicy het volgende:
Ik had hetzelfde probleem. Oplossing kan zijn om de laatste Via4-in-1 drivers te installeren (bij een via chipset natuurlijk ...) of om Win XP te installeren. In WinXp had ik ook geen problemen, misschien door de standaard ondersteuning van de Via chipset.
Hmm de laatste via drivers heb ik inderdaad al en XP ach ja ik ben voor de rest tevreden met win2k.
Ik klik dus nu maar ff vinkie weg voordat ik film ga kijken.

Maar in ieder geval bedankt voor de tip.