[@Home] Hoe zijn huizen aangesloten op kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
First of all, ik heb getwijfeld tussen AV en IT. Hier gepost dus.

De search leverde me helaas niet op wat ik graag zou willen zien ;(

Dus toch maar een topic plaatsen.

Wat is er aan de hand?

M'n ouders (en broer) zijn pas verhuisd. Er is een nieuwe woning gebouwd op het erf van de oude woning. Kortom: maar een paar meter verderop gaan wonen.

In de straat is gewoon kabel-internet mogelijk van @Home.

Nu is de kabelmodem al een hele tijd geleden gemonteerd, maar heeft nog steeds geen signaal. Vele telefoontjes gehad met Essent en met @home.

Maar waar komt het nu op neer: Essent zegt: 'Moet kunnen' terwijl @home zegt 'Kan niet' (maar hebben al wel een modem opgehangen)

Reden die @Home geeft voor het 'niet kunnen':

U heeft een kabelaansluiting die een aftakking is van de woning naast u. Vanwege deze aftakking kunnen wij u geen kabelinternet aanbieden.

Mijn vraag:
Wie weet hoe (normaal gesproken) woningen zijn aangesloten op de kabel?

1 lange lijn waar de woningen hun signaal (parallel) vanaf halen?

of

Ergens een verdeelstation van waaruit naar ELKE woning een aparte kabel loopt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24047

In de kast aan de straat komt jouwn kabeltje uit

boven in de kast zijn de aansluit punten voor kabel tv

daar gaat jouwn kabel in.

als je kabel i-net hebt, wordt ie vanaf het bovenste aansluitpunt gesplit, en gaat een draadje van het bovenste aansluit punt, naar een aansluitpunt onderaan, ik neem aan dat die aansluitpunten met een dikke glasvezelkabel naar een HCX punt gaan, maar dit weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:05

slaay

Natuurbeleven.com

Post je vraag ff op forum.nielsonline.com en TafMaf zal je graag helpen!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

er zijn steeds verdeel kasten en vanuit daar word ieder huis apart voorzien van een kabel }:0

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 12:24 schreef arjo_kamp het volgende:
In de kast aan de straat komt jouwn kabeltje uit

boven in de kast zijn de aansluit punten voor kabel tv

daar gaat jouwn kabel in.

als je kabel i-net hebt, wordt ie vanaf het bovenste aansluitpunt gesplit, en gaat een draadje van het bovenste aansluit punt, naar een aansluitpunt onderaan, ik neem aan dat die aansluitpunten met een dikke glasvezelkabel naar een HCX punt gaan, maar dit weet ik niet zeker.
Nja... of het nou een glasvezelkabel is of een dropveter waarlangs het signaal naar de straat toe gaat, boeit mij niets :) Zolang het maar werkt...

Maar vanaf die kastjes krijgt dus elk huis een eigen kabel? Maar bij @home zeggen ze dus dat er 1 kabel gesplitst is waar 2 huizen op zitten :? Weird
Op donderdag 21 maart 2002 13:07 schreef slaay het volgende:
Post je vraag ff op forum.nielsonline.com en TafMaf zal je graag helpen!
Doe ik.. thanx
Op donderdag 21 maart 2002 13:10 schreef computerboer22 het volgende:
er zijn steeds verdeel kasten en vanuit daar word ieder huis apart voorzien van een kabel }:0
Owkee... dat weet jij, maar weet @home dat ook? :+

Nja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13478

Ik denk dat @home bedoeld dat de aansluiting van jouw kabel niet uit het kastje in de straat komt maar er vanaf het andere huis een coax kabel is getrokken naar jouw huis. Hierdoor ben je dus via het andere huis op de kabel aangesloten. Dit zou volgens mij inderdaad een paar problemen op kunnen leveren;

1) de buren hebben al kabelinternet en hebben dus al ergens een modem hangen wat voor verschillende problemen zou kunnen zorgen.
2) de buren hebben 600 meter (brakke) kabel door het huis getrokken 16 tv's aangesloten en de kabel (tig mtr) naar jouw huis hangt achteraan die 600 meter en al die tv's; gevolg veel te veel ruis en dus een brakke verbinding met de rest van het kabelnet. (de getallen in dit verhaal zijn geheel ten gevolge van mijn aangeboren kunst om geheel zonder problemen enorm te kunnen overdrijven :) )
3) de aansluiting in jouw huis is illegaal.

Overigens is alles inderdaad paralel aangesloten. Dit neemt echter niet weg dat je last hebt van alles wat er verder nog aan die aansluiting hangt. Hoe is de ontvangst van tv zenders? (hoeft overigens niet altijd een aanwijzing te zijn dat internet verbindingen ook goed/slecht zijn. Slechte tvontvangst wordt wel vaak veroorzaakt door een brakke kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als jij een eigen huisnummer hebt, heb je ook een eigen kabel normalite.

ik heb dat toevallig gezien, omdat ik een keer erbij heb gestaan met m'n grote neus toen de vent van essent de boel ging checken ivm kabel i-net.
Naar ELK huis loopt een kabel van de kabelcompany.
heb jij geen abbonoment bij kabel televisie, dan is je kabel gewoon NIET in het gaatje gedrukt, zo simpel is het gewoon.

Als er 2 huizen op 1 kabel zitten, kun je ook je tv abbo opzeggen, want dan gebruik je toch die van de buren.

ik denk eerder dat je te maken hebt met frequentie problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt me duidelijk je bent niet goed aangesloten (of dat nou door Essent komt of dat jullie aftappen weet ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 16:19 schreef KillerAce_NL het volgende:
Lijkt me duidelijk je bent niet goed aangesloten (of dat nou door Essent komt of dat jullie aftappen weet ik niet).
1 ding is duidelijk: WIJ tappen niet af... WIJ hebben het niet aangesloten, heeft Essent gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Essent bellen en op de sodemieter geven. Bel eerst ff naar @home misschien dat zij je een directer nummer kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 21 maart 2002 16:17 schreef arjo_kamp het volgende:
als jij een eigen huisnummer hebt, heb je ook een eigen kabel normalite.
Dit is inderdaad zo in een stad waar altijd dezelfde commerciele kabelboer heeft gezeten (nieubouwwijk). Op de wat meer landelijke gebieden is dit vaak niet zo. Ook zijn er in veel steden vroeger stichtingen geweest die de kabelaansluiting verzorgden en alleen leden aansloten. Ik woon zelf in de binnenstad van Zwolle en ik kan je uit ervaring vertellen dat er hier weinig op de kabel is aangesloten. En er tussen woningen is doorgelust (wat tegenwoordig is toegestaan. Vroeger was dit dus verboden)

Uit zijn verhaal maak ik op dat hij niet midden in een stad woont omdat hij het over een erf heeft waar 'even' een huisje bij is gezet.
Als er 2 huizen op 1 kabel zitten, kun je ook je tv abbo opzeggen, want dan gebruik je toch die van de buren.
Klopt. Maar dan krijg je dus zeker geen kabelinternet.
ik denk eerder dat je te maken hebt met frequentie problemen.
Kan inderdaad ook heel goed, maar dat is niet de reden die @home opgeeft als je het verhaal goed had gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 16:30 schreef Pluim het volgende:
Dit is inderdaad zo in een stad waar altijd dezelfde commerciele kabelboer heeft gezeten (nieubouwwijk). Op de wat meer landelijke gebieden is dit vaak niet zo. Ook zijn er in veel steden vroeger stichtingen geweest die de kabelaansluiting verzorgden en alleen leden aansloten. Ik woon zelf in de binnenstad van Zwolle en ik kan je uit ervaring vertellen dat er hier weinig op de kabel is aangesloten. En er tussen woningen is doorgelust (wat tegenwoordig is toegestaan. Vroeger was dit dus verboden)

Uit zijn verhaal maak ik op dat hij niet midden in een stad woont omdat hij het over een erf heeft waar 'even' een huisje bij is gezet.
Westenholte.... Tegenover niet al te oude nieuwbouw... In ieder geval ligt er gewoon kabel (en ook kabel-internet) daar in de straat....
Kan inderdaad ook heel goed, maar dat is niet de reden die @home opgeeft als je het verhaal goed had gelezen...
Die gast die ik eerst aan de lijn had, beweerde gewoon dat het niet mogelijk was omdat er in die omgeving geen kabelinternet is..

Onzin, want het oude huis en het huis aan de andere kant hebben WEL de mogelijkheid om kabelinternet te ontvangen.

Toen gooide hij het erop dat het nieuwe huis mogelijk op een andere kabel zou zitten; dit kan soms halverwege een straat gebeuren.

Accoord, maar dat zou dan betekenen dat dat ene nieuwe huis een volledig EIGEN kabel zou hebben |:( :+

Kortom..... geleuter van heb ik jou daar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 08:51
het werkt niet, omdat de splitter die gebruikt wordt in het andere huis, niet geschikt is voor data.

Wat je kunt doen is: een andere splitter (laten plaatsen, dure oplossing) maar je kunt dan ook het modem in het andere huis ophangen, en vandaar naar jou huis/pc. Dit kan over een afstand van ruim 100meter.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 21 maart 2002 16:39 schreef Cutebritney het volgende:
het werkt niet, omdat de splitter die gebruikt wordt in het andere huis, niet geschikt is voor data.

Wat je kunt doen is: een andere splitter (laten plaatsen, dure oplossing) maar je kunt dan ook het modem in het andere huis ophangen, en vandaar naar jou huis/pc. Dit kan over een afstand van ruim 100meter.

Succes :)
onzin,(de oplossing dan)

hij heeft ZELF een abbo bij de kabel maatschapij. hij heeft RECHT op een eigen kabel, daar betaalt ie voor.

maar ik denk nog steeds dat een technisch monteur van essent je meer duidelijkheid kan geven, want wat we nou aan het doen zijn is speculeren.

je kunt @home wel bellen, maar je moet eerst zeker weten dat de basis goed is!.

bij mij heeft ook mijn kabelmodem 4 weken geknippert voordat ie uberhaupt werkte.

Ze gaven als oorzaak op dat huisnummer 32 niet bestond (terwijl we daar toch echt wonen. En 30a bestond volgens hun wel (terwijl die dus niet bestaat). Technisch monteur van essent erbij, walkie talkie gereed, hij naar de kast aan de weg, hij zegt "ik trek nou nummertje 30a eruit" en bij ons was het beeld weg.

Daarna wou @home mij nog niet geloven. Dus ik heb me gewoon aangemeld op nummertje 30a (Die niet eens bestaat) stelletje gigantisch domme }:O 'en als daar rond lopen hoor.

GEwoon DOM DOOR BLIJVEN BELLEN, en namen met desbetreffende afspraken OPSCHRIJVEN.

door dat ik dit gedaan heb, heb ik de 300 piek aansluit kosten niet hoeven te betalen toen het wel werkte!

ps. van ons was ook nieuwbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 21 maart 2002 16:31 schreef wfvn het volgende:

Westenholte.... Tegenover niet al te oude nieuwbouw... In ieder geval ligt er gewoon kabel (en ook kabel-internet) daar in de straat....

[..]

Kortom..... geleuter van heb ik jou daar :(
Je mag wel een utp kabeltje hier in de switch steken :) Ik woon in de Diezerstraat. We wonen hier in huis met vijf iemanden die allemaal lekker downloaden dus als je een mp3 of een filmpje wil hebben kan je dat meteen hier op het netwerk vinden *D

Dat geleuter bij @home is wel weer typisch. Ik heb hier een tijdje problemen gehad (die monteur van Essent had geen problemen met het netwerk dat we in huis hebben aangelegd en vond het wel grappig geloof ik) en ik heb toen verschillende malen contact gehad met @home & Essent. De communicatie tussen die twee partijen was toen waardeloos. Ik heb het meest vertrouwen in Essent, omdat die meer het idee geven dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Bij de helpdesk van @home zitten volgens mij een paar omgeschoolde huisvrouwen de vragen te beantwoorden. Ik moet trouwens zeggen dat de technische dienst het beter doet, al moet je daar wel weer lang op wachten. Bovendien kost het moeite om de huisvrouwen over te halen om je door te verbinden :) Die willen altijd graag vage testjes doen waar dan altijd hetzelfde uitkomt. En met je netwerkinstellingen prutsen en proxy servers instellen en graag oplossingen voorlezen die op hun scherm komen...

'Ik ben u aan het pingen maar krijg inderdaad geen reactie'
'Ik zei al dat mijn verbinding slecht was'
'Heeft u wel de proxy server ingesteld in IE?'

|:(

Ik kan er nu wel om lachen, maar ik was toen werkelijk sprakeloos... Zonde van je tijd dat soort grappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 16:39 schreef Cutebritney het volgende:
ALS ze inderdaad de boel gesplitst hebben... En ALS ze dat hebben gedaan, dan hebben ze dat niet bij de buren gedaan maar gewoon ergens onder de stoep voor het huis; bij de buren zijn ze niet aan het graven geweest....

Bovendien zit het kastje (tenminste... ik neem aan dat dat zo'n kastje is: klein en grijs, zo'n 20 cm dik, 50 cm breed en 70 cm hoog ofzo) voor het oude huis; horizontaal gezien zo'n 10 meter naast de voorkant van het andere huis....
Op donderdag 21 maart 2002 17:26 schreef Pluim het volgende:
Je mag wel een utp kabeltje hier in de switch steken :) Ik woon in de Diezerstraat. We wonen hier in huis met vijf iemanden die allemaal lekker downloaden dus als je een mp3 of een filmpje wil hebben kan je dat meteen hier op het netwerk vinden *D
Thanx.. :) maar ik woon zelf dichterbij m'n ouders: ik woon in Stadshagen...
Dat geleuter bij @home is wel weer typisch. Ik heb hier een tijdje problemen gehad (die monteur van Essent had geen problemen met het netwerk dat we in huis hebben aangelegd en vond het wel grappig geloof ik) en ik heb toen verschillende malen contact gehad met @home & Essent. De communicatie tussen die twee partijen was toen waardeloos. Ik heb het meest vertrouwen in Essent, omdat die meer het idee geven dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Bij de helpdesk van @home zitten volgens mij een paar omgeschoolde huisvrouwen de vragen te beantwoorden. Ik moet trouwens zeggen dat de technische dienst het beter doet, al moet je daar wel weer lang op wachten. Bovendien kost het moeite om de huisvrouwen over te halen om je door te verbinden :) Die willen altijd graag vage testjes doen waar dan altijd hetzelfde uitkomt. En met je netwerkinstellingen prutsen en proxy servers instellen en graag oplossingen voorlezen die op hun scherm komen...
Bijgeschoolde huisvrouwen... Ik vraag me af wat je bedoelt met bijgeschoold...
Ik versta daaronder 'Ik weet nu wat een monitor is, hoe ik hem aan- en uit moet zetten. Verder kan ik lezen en de vraag van de klant aanklikken met de muis (ja die kan ik ook al bedienen) op m'n beeldscherm waar een paar standaard vragen zijn. Vervolgens kan ik het antwoord voorlezen wat er dan op m'n scherm verschijnt.
Doorverbinden naar de technische dienst? Sorry, dat gaat nog niet altijd goed; dat is de vervolgcursus waarvan ik nu net 1 les heb gehad.' :+

Natuurlijk zijn niet alle klantenservice-mensen van @home zo ongelofelijk beperkt qua kennis... maar veel van hun wel.
Zo eenvoudig zelfs dat ik inmiddels het hele standaarverhaal al voor ze afsteek (Ja m'n ledjes van de modem branden... Ja ik heb alles vernieuwd en vrijgegeven... Ja ik heb de workgroup en m'n computernaam ingesteld.. Ja ik heb de boel op dhcp staan' en zo kan ik we nog wel even verder gaan.... :Z)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51484

Als eerste zal ik effe uitleggen hoe Het CAI systeem ongeveer in elkaar zit.

Je hebt eerst het ontvangststation (de mainhub) (hier worden zenders uit de lucht gepikt b.v. rtl4,ned1 ect..)

Dan een lokaal centrum (de hub) hier staan b.v. glas-ontvangers en zenders, com controllers, ect..

daarvan daan wordt het signaal met glasvezelkabel naar een wijkcentrum gebracht.

dan gaat het signaal meestal naar een groepsversteker en dan naar een eindversterker of sub-eind waar taps (aftakelementen)
onder hangen en op die taps zitten 4 tot 24 huisen
aansluitingen

Maar het probleem kan aan verschillende dingen liggen,
het kan zijn tot de kabel geraakt is doormiddel tot er geschaven is in de grond, heeft essent deze zo gelegd.
zo nee, hoe is die kabel gelast naar hun nieuwe woning en wat voor coaxkabel is dit???

Als je me die vragen kunt beantwoorden wil ik je best verder helpen!

GreetZ
Constantyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 22 maart 2002 10:40 schreef Constantyn het volgende:

Maar het probleem kan aan verschillende dingen liggen,
het kan zijn tot de kabel geraakt is doormiddel tot er geschaven is in de grond, heeft essent deze zo gelegd.
:?
Op het antwoord van deze vraag kan je erg lang wachten denk ik..

De enige oplossing die er IMHO is;
@home net zolang stalken totdat ze het hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:48

maontje

better off Playing

Ik weet dat er in roosendaal in een bepaalde straat 2 huizen 1 kabelaansluiting delen. Als daar een inet aansluiting gemaakt moet worden dan moet eerst essent langskomen om beide huizen van een apart signaal te voorzien en daarna komt de monteur het modem hangen

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

is dat kabeltje van je splittertje naar je modempie niet gewoon bagger ?
Pagina: 1