First of all, ik heb getwijfeld tussen AV en IT. Hier gepost dus.
De search leverde me helaas niet op wat ik graag zou willen zien
Dus toch maar een topic plaatsen.
Wat is er aan de hand?
M'n ouders (en broer) zijn pas verhuisd. Er is een nieuwe woning gebouwd op het erf van de oude woning. Kortom: maar een paar meter verderop gaan wonen.
In de straat is gewoon kabel-internet mogelijk van @Home.
Nu is de kabelmodem al een hele tijd geleden gemonteerd, maar heeft nog steeds geen signaal. Vele telefoontjes gehad met Essent en met @home.
Maar waar komt het nu op neer: Essent zegt: 'Moet kunnen' terwijl @home zegt 'Kan niet' (maar hebben al wel een modem opgehangen)
Reden die @Home geeft voor het 'niet kunnen':
U heeft een kabelaansluiting die een aftakking is van de woning naast u. Vanwege deze aftakking kunnen wij u geen kabelinternet aanbieden.
Mijn vraag:
Wie weet hoe (normaal gesproken) woningen zijn aangesloten op de kabel?
1 lange lijn waar de woningen hun signaal (parallel) vanaf halen?
of
Ergens een verdeelstation van waaruit naar ELKE woning een aparte kabel loopt
De search leverde me helaas niet op wat ik graag zou willen zien
Dus toch maar een topic plaatsen.
Wat is er aan de hand?
M'n ouders (en broer) zijn pas verhuisd. Er is een nieuwe woning gebouwd op het erf van de oude woning. Kortom: maar een paar meter verderop gaan wonen.
In de straat is gewoon kabel-internet mogelijk van @Home.
Nu is de kabelmodem al een hele tijd geleden gemonteerd, maar heeft nog steeds geen signaal. Vele telefoontjes gehad met Essent en met @home.
Maar waar komt het nu op neer: Essent zegt: 'Moet kunnen' terwijl @home zegt 'Kan niet' (maar hebben al wel een modem opgehangen)
Reden die @Home geeft voor het 'niet kunnen':
U heeft een kabelaansluiting die een aftakking is van de woning naast u. Vanwege deze aftakking kunnen wij u geen kabelinternet aanbieden.
Mijn vraag:
Wie weet hoe (normaal gesproken) woningen zijn aangesloten op de kabel?
1 lange lijn waar de woningen hun signaal (parallel) vanaf halen?
of
Ergens een verdeelstation van waaruit naar ELKE woning een aparte kabel loopt