Dat heb ik ook wel ingezien, maar dat heb ik twee keer gecontroleerd, de ene is als host en de andere als gast. En de schijven van de host zijn gedeeld. Zou het misschien wat te maken kunnen hebben met een firewall die nog aan staat?
Verwijderd
Staan de printerpoorten beide op minstens EPP in de BIOS? (liefst beide op ECP)
Staat de HOST PC op Status waiting?
Probeer anders een met laplink of zo iets of de kabel goed is (nml zelfde layout).
Staat de HOST PC op Status waiting?
Probeer anders een met laplink of zo iets of de kabel goed is (nml zelfde layout).
Ik heb in de BIOS van beide pc's ingesteld dat beide printerpoorten op 'ECP' staan. Dat gaf W95 ook aan, bij allebei. De PC's zijn beiden school geïnstalleerd, wel met de nodige W95-updates. Het zijn Pentium-166's.
De host-PC is inderdaad op status waiting, dus dat is ook goed. En het rare is dat het met de laptop wèl werkt. En van beide PC's iets uitprinten lukt ook, dus het lijkt me dat de poort niet defect is. Met beide firewalls uit heb ik nòg geen resultaat. Ook heb ik onder 'netwerk' dezelfde werkgroep ingevuld, wel een andere gebruikersnaam natuurlijk.
Wat is laplink precies? Ik heb daar namelijk nog nooit wat over gehoord!
En wat kan ik daarmee?
De host-PC is inderdaad op status waiting, dus dat is ook goed. En het rare is dat het met de laptop wèl werkt. En van beide PC's iets uitprinten lukt ook, dus het lijkt me dat de poort niet defect is. Met beide firewalls uit heb ik nòg geen resultaat. Ook heb ik onder 'netwerk' dezelfde werkgroep ingevuld, wel een andere gebruikersnaam natuurlijk.
Wat is laplink precies? Ik heb daar namelijk nog nooit wat over gehoord!
Verwijderd
Laplink werd vooral gebruikt voordat directe kabelverbinding van 95 erwas.
Doet dus hetzelfde datatransfer van een Host naar een client PC werkt ook onder DOS en tegenwoordig ook met USB onder 98.
Proefversie is vanaf internet te DL-en.
Vraag : Krijg wel de melding op de gast PC dat ie probeer te connecten?
Anders even serieel op COM poort proberen.
9 polig bij 25 polig pin 7 naar 7 ipv 5 naar 5
pin 2 naar 3
pin 3 naar 2
pin 5 naar 5
Doet dus hetzelfde datatransfer van een Host naar een client PC werkt ook onder DOS en tegenwoordig ook met USB onder 98.
Proefversie is vanaf internet te DL-en.
Vraag : Krijg wel de melding op de gast PC dat ie probeer te connecten?
Anders even serieel op COM poort proberen.
9 polig bij 25 polig pin 7 naar 7 ipv 5 naar 5
pin 2 naar 3
pin 3 naar 2
pin 5 naar 5
Ik heb hem via de 9-polige kabel aangesloten en dat werkt niet. Niet van PC 1 naar 2 en omgekeerd ook niet. Ik krijg van zowel host als gast-computer allebei de meldingen dat ze wachten... hang ik nou een laptop aan PC 2 en ik ga dan directe kabelverbinding uitvoeren dan werkt het wel. Maar met de laptop aan PC 1 werkt het niet! Dus de fout ligt bij PC 1. Terwijl ik de schijven heb gedeeld, en de firewall uit heb staan en de poort (LPT 1) als ECP heb ingesteld. Hang ik daar de printer aan en ik druk wat af dan gaat dat perfect! Dus nu is helemaal het eind zoek.
Ik had nog PC Anywhere bij de hand dus die heb ik geïnstalleerd en daar lukt het dus óók niet mee
Dus ik ga Laplink es ff proberen...
Ik had nog PC Anywhere bij de hand dus die heb ik geïnstalleerd en daar lukt het dus óók niet mee
Dus ik ga Laplink es ff proberen...
...en met Laplink (+ crack) werkt het PERFECT!! Heel erg bedankt voor de tip!!
Pagina: 1