A7v133 + XP 1700 ??

Pagina: 1
Acties:

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 21:16

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Topicstarter
IK heb sinds kort een nieuwe proccesor. Ik ben overgestapt van een duron 600@900 naar een AMD XP 1700+
Nu heb ik sind het begin niets anders dan problemen met dat ding, veel vage fouten en blauwe schermen. Bij de duron was dit nooit.

Heb het OS diverse malen geinstalleerd, maar dit gaf geen oplossing.
Ik heb er een memtest overheengegooid en die gaf een hele lijst met errors. Doe ik nu de duron er weer en doe de memtest opnieuw dan is het geheugen goed.
Heb het Mobo ingesteld met de jumper en jumperfree ---> geen succes
Waarom doet hij het niet??
Met de duron werkt alles toppie, maar met die XP is het :r

A7v133 Rev. 1.05
Bios Rev. 1008
Via Rev. 4in1-437
HD Maxtor 30 GB 7200 tpm
GFX Hercules GF2mx
Sound SB Live
Netwerk Fplink 10/100
Dvd Sony
Brander Yamaha 8424E
OS Win2k

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Heb je de nieuwste bois er al in geflashed? Het mobo ondersteund de XP pas vanaf bios 1007.

Voor de site klik hier :)

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Op donderdag 21 maart 2002 11:59 schreef Dino78 het volgende:
Heb je de nieuwste bois er al in geflashed? Het mobo ondersteund de XP pas vanaf bios 1007.

Voor de site klik hier :)
Lezen joh |:(

"Bios Rev. 1008"

en "memtest overheengegooid" en daar gaat het fout mee ...
Wat zou dat zeggen ?

Wel raar trouwens, hij draait bij mij errug lekker 1466@1750 OC-ed >:)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Timrek

Timrek

Topicstarter
Ik heb het mobo geflashed met avu1008.awd. Dit voor de XP support, maar de fouten waren hiermee niet opgelost.

Ik heb trouwens 1 x sdram 256 cas222 infinion en 2 x 64 Noname geheugen erin. Bios draait op default, ik heb hier niets in geweizigd

Bij de installatie van win2k heb ik diverse leesfouten gehad. Windows is wel geinstallerd, maar zodra ik met games bezig ga dan crasched hij. Soms crasched hij ook op de explorer en andere programma's.
Is die processor soms brak? Heeft de processor soms problemen met het geheugen?

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Oeps, niet goed gelezen, maar ook jij moet beter lezen.
Op donderdag 21 maart 2002 11:51 schreef Timrek het volgende:
Bij de duron was dit nooit.

Met de duron werkt alles toppie, maar met die XP is het :r
De geheugen probs heeft ie alleen maar met de XP, dus waarschijnlijk zal het niet aan z'n dimmetjes liggen ;)

Maar toch zou ik bios 1007 even proberen, misschien dat dit beter gaat :)

• Timrek

Timrek

Topicstarter
Als ik het geheugen test met mijn ouwe duron erin dan is het geheugen goed, doe ik dit met de XP dan krijg ik een kilometerlange lijst met fouten. Ik heb het getest met memtest-86. In test 5~6 gaat het fout.

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Op wat voor mulitplier en FSB draait ie ?
Kan zijn dat ie over geclocked is zonder dat je het weet ?
(klinkt dom, maar je weet het maar nooit ;))

Dus op welke snelheid loopt ie ?

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Timrek

Timrek

Topicstarter
1466 mhz --> 11 x 133
Met bios Rev.1007 ---> zelfde probleem. :(

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kan het zijn dat je geheugen nu geforced word om op 133Mhz te draaien en dat je noname geheugen daar niet tegen kan? (Of natuurlijk het infineon) Is al het geheugen wel 133Mhz? Probeer eens de verschillende plaatjes eruit te halen en stuk voor stuk te testen.

• Timrek

Timrek

Topicstarter
Die twee dimms van 64 zouden idd pc100 kunnen zijn, maar die zijn er later pas bij ingekomen. Met die dimm van 256 heb ik die XP geprobeerd. Ik zal ff die XP er weer indrukken en dan maar ff op 100 mhz laten draaien. Hoop nu dat ik win2k nu niet opnieuw hoef te instaleren.

Verwijderd

Pleur die 2*64 No Name eruit...

• Timrek

Timrek

Topicstarter
Die 2*64 liggen er nu uit, Windows bootte nu net goed zoals het hoorde. Jumpers staan nu ingesteld op 11*133.
Voltage heb ik omhooggegooid naar max (1.85V).
Tot nu toe draait het nog stabiel.

Verwijderd

Ik heb bijna precies hetzelfde probleem met bijna dezelfde specs, ook een ellenlange lijst met fouten in test 5 en ook ik heb onlangs een xp1700 erin gegooid.

het is niet mijn geheugen en ook niet mijn moederbord (is al getest met ander geheugen resp. een ander moederbord)
Misschien weer mijn proc. die kaputt ist, dat zou al de tweede keer zijn in evenzoveel maanden.
Wat voor voeding zit er bij jou in en wat voor stekkerdoos, misschien is het iets met piekspanningen?
ik heb zelf een 300 watt voeding, met 3 hd's 2 cddrives, 3 kastkoelers en niet ge-oc'ed

• Timrek

Timrek

Topicstarter
300 watt voeding van aopen. Alles vrij standaard, geen extra fans, case staat open 1*hd, 2*cd-rom, gf2, sb live, netwerk en een coolermaster.

Verwijderd

Zelf heb ik ook problemen met een 1800 gehad.. zeer vage problemen allemaal.

Wel praat ik hier over het OS Win-ME

Maar dmv veel vragen stellen om me heen kwamen we tot de conclusie dat het systeem zeer stabiel draait met slecht 256MB geheugen ipv 512 en de via 4in1 hebben we ook gewijzigd nl niet meer de versie 1.37 (of zoiets) maar de versie 34.

Sinds deze aanpassingen geen problemen meer.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk dat de DURON en t geheugen op 100 FSB lopen, met de XP 133 ... zet de FSB eens handmatig op 100 (geen SPD doen dus)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

dan lijkt het me niet dat je voeding er problemen mee heeft, tja misschien wel je proc.
misschien zijn er meer mensen die problemen hebben met de xp op een a7v133?

• Timrek

Timrek

Topicstarter
Afgelopen dagen toen ik met dit probleem was heb ik een aantal malen deze fouten gevonden in mijn logboeken. Kunnen jullie mij vertellen wat deze betekenen?

De TCP/IP NetBIOS Helper-service-service is gestopt met de volgende foutcode:
Ongeldige toegang tot geheugenlocatie. .

Het IP-beveiligingsbeleid voor ISAKMP/Oakley heeft een coderingsalgoritme opgegeven dat ongeldig is vanwege beperkingen van de export van cryptografieën. De gehelde 3DES-codering die is gebruikt door ISAKMP/Oakley wordt zwakker gemaakt tot een standaard-DES-codering. Normaal gesproken is dit niet ernstig. ISAKMP/Oakley zal nog steeds in staat zijn IP-beveiligingsparameters te onderhandelen en die onderhandeling te beschermen met een DES-codering. Dit hoeft alleen het geval te zijn als u wilt dat de ISAKMP-/Oakley-onderhandeling beschermd wordt met een 3DES-codering. Neem contact op met de netwerkbeheerder als dat het geval is.

--------------Tijdens installatie Win2k------------------
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\CdRom0 tijdens een wisselbestandbewerking.

Verwijderd

Dit zijn allemaal typische geheugenproblemen. Ik heb dit probleem ook gehad met Infineon geheugen. Dat was dan wel officieel CAS2 geheugen, maar wilde alleen foutloos draaien als ik de herkenning op 'auto' zette. (Gaf dan aan CAS322)

Bij een Duron op FSB 100 is dit veel minder kritisch.

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Dat is typisch de eigenschap van goedkoop geheugen, het kan geen grotere FSB's aan.

• Timrek

Timrek

Topicstarter
Jah, ik weet het, daarom heb ik destijds dat infinion geheugen gekocht

• Timrek

Timrek

Topicstarter
Heeft deze foutmelding ook te maken met het geheugen??

De computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x0000001e (0xc0000005, 0xa0015f54, 0x00000000, 0x7ffff0c4). Microsoft Windows 2000 [v15.2195]. Een dump is opgeslagen in: C:\WINNT\Minidump\Mini032102-02.dmp.

Ik krijg hier toch wel een beetje een punthoofd van, hoewel het nu al wel minder vaak voorkomt. :(

Verwijderd

Dat heb ik ook redelijk vaak gehad ja, volgens mij gaat dat om drivers, mijn geheugen is onlangs nog getest.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
hey timrek
je hebt mijn picje gejat!!!
Dat vind ik niet leuk. Dat is zelfs schending van de auteursrechten! :P

• Timrek

Timrek

Topicstarter
Hehe, sorry, ik weet het, ben nieuw hier en wilde graag een logo hebben, maar nu ff back to the point.
Het probleem is nog steeds niet opgelost. ik krijg nog steeds blauwe schermen en vage spontane resets zonder eerst een blauwe scherm te krijgen. In mijn logboeken geb ik een aantal malen de volgende logs staan :

WMI ADAP kan objectindex 1848 voor het DLL-prestatiebestand RSVP niet maken omdat geen waarde kan worden gevonden in subsleutel 009.

De bovenste error komt waarschijnlijk omdat ik windows heb proberen te herstellen via de cd. Nu de volgende, hier zit waarschijnlijk de fout.

De computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x00000050 (0xfa51fffb, 0x00000000, 0x8044d08f, 0x00000000). Microsoft Windows 2000 [v15.2195]. Een dump is opgeslagen in: C:\WINNT\Minidump\Mini032602-04.dmp.

*** adress 8044d08f base at 80400000, Datastamp 384d9b17 - ntfskrnl.exe

Wie kan mij helpen met dit probleem???

• Timrek

Timrek

Topicstarter
Goed, het is opgelost. Het mobo was brak. Heb nu een nieuwe dus ik kan weer :)

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 16:44

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Is het inderdaad een revisie 1.05?
Of heb je toevallig een 1.04 gekregen.
Ik heb namelijk een 1.04 en dan zou het niet werken.......

Verwijderd

ff tjes wel over de titel van het topic nog he

iemand heeft een A7v133 maar dan met een KT133 chipset dus geen A er nog achter

kan hier nouw ook de XP op?

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 08:10

koe161

koe(c)

A7V133 heeft een KT133A chipset
A7V heeft een KT133 chipset

A7V133 met KT133 zijn er (volgens mij) niet.

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

• Timrek

Timrek

Topicstarter
Ik heb idd rev 1.05 .Een Xp proccesor draait op dit bord (mits hij goed is :P).
Pagina: 1