Gigabyte GA-7VRXP CPU-clock op 133 MHz

Pagina: 1
Acties:

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:45
IK heb onlangs dit moederbord gekocht met 256 MB PC2700 cas 2.5 geheugen en een AThlon XP 1800+. Nu staat de cpu0clock standaard ingesteld op 100 MHz en met een switch kan hier 133MHz van worden gemaakt. Moet kunnen lijkt mij. Mijn systeem wordt dan echter erg instabiel. Weet iemand hier een reden voor.
Andere onderdelen pc
Seagate 60 gig hd 7200 RPM gekoeld
ASUS v7700 geforce2 videokaart
standaard spire koeler (temp CPU 68 graden, systeem 42 (BIOS-waarden))
DVD en brander
Alvast bedankt.

• AgeOfPanic
Ik was nog vergeten te vragen of het installeren van de via 4in1 drivers die bij mijn moederbord geleverd zijn ook het verschil kunnen maken?

• AgeOfPanic
*bescheiden kickje*

Verwijderd

mishien een beter coolertje je temp is wel erg hoog..... ;)

• AgeOfPanic
Ik ben bang dat dat het is, maar ik snap niet dat de temp zo hoog is. Een vriend van mij heeft dezelfde procesoor en koeler, alleen een ander mobo. Die heeft een temp van in de 50 en hij draait wel op 133 MHz. Heb net gecheckt, maar mijn koeler zit goed op de processor. Snap er niks van. :?

Heeft iemand anders nog tips. Misschien iemand met hetzelfde mobo.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
ow tegen instabilitiet een bios update en beter koolen :P niet goed gelezuh ;)

Verwijderd

je temp. is idd wel erg hoor voor de BIOS, wat word hij als je bijvoorbeelt een dikke benchmak of koe draait in windows?
Om wel mobo gaat het eigenlijk?

• AgeOfPanic
Heb mijn bios al geupdate. Moederbord staat in de titel. Zal mijn temp stressed later eens meten. Moet mijn koeler waarschijnlijk toch maar vervangen.

Verwijderd

hij boot nu op 100 fsb met 68 graden dan zou ik een nieuwe cooler halen en dan ken je denk booten op 133 met 45 graden ongeveer
Pagina: 1