Toon posts:

if (Seagate == Maxtor) { ...? }

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nu wordt 'ie helemaal maf

Ik heb 'n jaartje geleden een seagate HD gekocht:
[17,4Gb & 5400rpm]
Op een bepaald moment begon 'ie kuren te vertonen. klikkende geluiden... en nu wil 'ie niet meer draaien ofzo.

In íeder geval... ik heb deze HD laten opsturen, want er zat natuurlijk nog garantie op.
er werd mij belooft dat ik een níeuwe HD terug zou krijgen; en dan wel van het mer MAXTOR...
>>En; moet ik nu blij zijn wanneer ik een maxtor HD terugkrijg, ipv een Seagate?
?} Overigens vraag ik mij ook af of het erg groot toeval is dat mijn Seagate er mee kapte. Ik ken nog meer mensen met vergelijkbare Seagate-schrijven, die er ook na 'n jaar al mee zijn gestopt. --> Zou ik gewoon ééntje uit de foute serie hebben gekocht? Of kan ik de conclusie trekken dat Seagate gewoon zuigt!...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ehhh, als je RMA via Seagate gaat, krijg je echt wel weer een Seagate terug.
Als je nou een Conner zou sturen dan zou je wel een Seagate terugkrijgen (omdat Seagate conner overgenomen heeft).

Als je het via de winkel zou doen zou dit mogelijk wel kunnen.

Verwijderd

Een bedrijf dat marktleider is zal tich niet zo hard zuigen lijkt me.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op donderdag 21 maart 2002 11:36 schreef _m0teh0ker_ het volgende:
?} Overigens vraag ik mij ook af of het erg groot toeval is dat mijn Seagate er mee kapte. Ik ken nog meer mensen met vergelijkbare Seagate-schrijven, die er ook na 'n jaar al mee zijn gestopt. --> Zou ik gewoon ééntje uit de foute serie hebben gekocht? Of kan ik de conclusie trekken dat Seagate gewoon zuigt!...
ik moet zeggen dat de Barracuda II wel een beetje tegenvalt. wat prestaties was het geen enkel probleem, maar na een ruim jaar zijn beide uitgevallen (zie sign)

Maar Seagate zuigt alles behalve, ik denk dat je gewoon pech hebt gehad (maar heb gehoord dat Seagate zeer snel is met RMA)

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 15:26
Die dingen hebben niet voor niets de bijnaam Zeegat :P
Seagates zijn samen met die IBM dingen een van de meest brakke schijven.
Maxtor was eerst nog erger, maar hebben zich de laatste jaren dus echt wel heel erg goed op de mark weten te zetten qua kwaliteit, en voor een redelijke prijs. Verder is Western Digital ook heel goed (maar duur).
Tot zover mijn mening.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

Op donderdag 21 maart 2002 12:14 schreef Nibble het volgende:
Die dingen hebben niet voor niets de bijnaam Zeegat :P
Seagates zijn samen met die IBM dingen een van de meest brakke schijven.
Maxtor was eerst nog erger, maar hebben zich de laatste jaren dus echt wel heel erg goed op de mark weten te zetten qua kwaliteit, en voor een redelijke prijs. Verder is Western Digital ook heel goed (maar duur).
Tot zover mijn mening.
Kijk anders ff hoeveel klachten er over ibm/maxtor zijn op dit forum en hoeveel over bijvoorbeeld de barracuda IV van Seagate voordat je begint te blaten!

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:14
Op donderdag 21 maart 2002 12:06 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

ik moet zeggen dat de Barracuda II wel een beetje tegenvalt. wat prestaties was het geen enkel probleem, maar na een ruim jaar zijn beide uitgevallen (zie sign)

Maar Seagate zuigt alles behalve, ik denk dat je gewoon pech hebt gehad (maar heb gehoord dat Seagate zeer snel is met RMA)
De Seagate Barracuda II is een ramp met defecten. En dan vooral de 30Gb versie.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Seagate != Zeegat
Seagate = Sie geet oder sie geet nicht.

:+

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13
Mijn huisgenoot en ik hebben beiden zo'n ding, nooit problemen mee gehad, zijn resp 2 en 1.5 jaar oud.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op donderdag 21 maart 2002 12:20 schreef crazyhorse het volgende:

[..]

Die 30GB is idd niet echt lekker nee, worden extreem heet en gaan daardoor dus defect (ook als ze goed gekoeld worden).

Maarja, hoop dat ze vervangen worden door Barracuda's IIIs of IV's als deze er zijn (van de 20GB zie ik wel staan dat er III's en IV's zijn)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:53

Klippy

Still Game

Mjah de Barracuda II was idd een ramp.

Heb een 20GB gehad, was na 2 maanden al kapot. Opgestuurd, binnen 2 weken een nieuwe.
Jaar later, weer kapot. Opgestuurd, na een maand gerepareerd teruggekregen.

Nu gebruik ik 'm alleen voor backups en tot nu toe werkt 'ie nog.

Maar waar stuur je 'm heen? Naar de winkel of naar Seagate zelf?
Ik denk niet dat Seagate je een Maxtor gaat sturen. Hoogstens een ander model, omdat ze met dit veel problemen hebben.

Was trouwens wel een rappe schijf op ATA66. Misschien wel iets sneller dan m'n 60GB ATA133 Maxtor die ik nu heb.
Ik heb trouwens nog 2 Seagate schijven hier liggen en die doen 't al bijna 3 jaar perfect, dus ik denk dat sommige series gewoon niet zo goed zijn.
Voor de rest is Seagate niet zo slecht. Garantie enzo is ook allemaal in orde. De service was trouwens perfect bij mij.
Ze hadden dan wel m'n schijf naar Barcelona gestuurd, maar dan hebben ze uiteindelijk toch weer snel geregeld :P
Zelfs een e-mail gestuurd toen ik niet thuis was om een nieuwe afspraak te maken.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

jupz. mijn baracuda kapte er ook mee. Ik heb netjes een nieuwe terug gekregen, geen maxtor jammer genoeg. Maar goed. Ik heb ondertussen al lang een maxtor gehaald :)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Op donderdag 21 maart 2002 12:19 schreef uVo het volgende:

[..]

Kijk anders ff hoeveel klachten er over ibm/maxtor zijn op dit forum en hoeveel over bijvoorbeeld de barracuda IV van Seagate voordat je begint te blaten!
En btw, veel klachten over maxtor, maar zou dat niet komen omdat de meerderheid een maxtor heeft? Dan krijg je dus ook automatisch meer klachten over maxtor.

Was zomaar een gokje hoor. Verder draait die seagate die ik heb gekregen gewoon nog als een zonnetje. Ik denk dat motohoker en vele andere gewoon pech hebben gehad. En meerdere merken hebben wel eens een brakke serie gehad.

amen..

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

Topicstarter
Het type van bovenstaande seagate schijf ben ik zo gauw ff kwijt, maar het was een 17,4Gb,.. 5400rpm.

Ik heb deze via de winkel laten terugsturen naar Seagate. Mij werd toen verteld dat Seagate

hoogstwaarschijnlijk een MAXTOR terug zou sturen.... nogal 'n merkwaardige situatie vond ik, omdat

Seagate en MAXTOR toch concurrenten zijn...¿

• smvs
  • Niet online
jep helemaal mee eens. op de zaak hebben we echt niet normaal veel gezeik gehad met die kut dingen. en mijn eigen 30 gig is gecrashd.

gek genoeg was de cuda I wel betrouwbaar (en sneller qua seeks). de cuda I was helaas zo luidruchtig dat klanten zich er aan stoorden. en terecht.

de cuda II is imo een 'geknepen' cuda I, zodat de geluidproduktie wat meeviel. alleen het is een beetje verkeerd uitgepakt. het geluid ging idd achteruit en zo ook de performance en betrouwbaarheid.

voorlopig hou ik het bij fujitsu scsi. erg leuke schijfjes.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op donderdag 21 maart 2002 18:15 schreef _m0teh0ker_ het volgende:
Het type van bovenstaande seagate schijf ben ik zo gauw ff kwijt, maar het was een 17,4Gb,.. 5400rpm.

Ik heb deze via de winkel laten terugsturen naar Seagate. Mij werd toen verteld dat Seagate

hoogstwaarschijnlijk een MAXTOR terug zou sturen.... nogal 'n merkwaardige situatie vond ik, omdat

Seagate en MAXTOR toch concurrenten zijn...¿
Seagate en Maxtor zijn juist hele grote concurrenten.

Dus je zal van Seagate ect geen Maxtor terugkrijgen, ben daar maar niet bang voor.

Enne, weet iemand toevallig of die Barracuda III net zo brak is als die II?

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:41
Op donderdag 21 maart 2002 23:27 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Seagate en Maxtor zijn juist hele grote concurrenten.

Dus je zal van Seagate ect geen Maxtor terugkrijgen, ben daar maar niet bang voor.

Enne, weet iemand toevallig of die Barracuda III net zo brak is als die II?
Barracuda III ownage.. heb hier de 40gb 7200 toeren versie, als een zonnetje! Zeeeer stil, en zeeeer snel... echt een heerlijk schijfje..

• smvs
  • Niet online
ownage..
toe maar !

Verwijderd

ik heb toevallig dinsdag mijn kapotte 15,3 GB seagate opgestuurd

iemand enig idee hoe lang het duurt voordat ik een nieuwe krijg

ik keek gisteren bij de RMA status en toen stond er dat hij al aangekomen was

iemand enig idee???

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op vrijdag 22 maart 2002 14:47 schreef insomnia-84 het volgende:
ik heb toevallig dinsdag mijn kapotte 15,3 GB seagate opgestuurd

iemand enig idee hoe lang het duurt voordat ik een nieuwe krijg

ik keek gisteren bij de RMA status en toen stond er dat hij al aangekomen was

iemand enig idee???
Ik kreeg van de computerwinkel te horen dat het ongeveer 1 week duurt (tenminste, dat was zijn ervaring).
dus ik hoop dat ik volgende week wel een nieuwe heb.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:03

markvt

Peppi Cola

maxtor heeft seagate opgekocht hoor

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Ik heb en seagate II 10 en 15GB. Nooit geen problemen mee gehad na 1,5-2 jaar. Dat terwijl hij al vaak geformateerd is en elke dag zeker 6 uren draait.

Is me nog met geen andere HD gelukt.

• Ruuddie
  • Laatst online: 13-04 21:06
Op donderdag 21 maart 2002 12:19 schreef uVo het volgende:

[..]

(sorry, b-tje laat, maar toch :P)
Je vindt geen dingen over Seagate omdat niemand zich eraan waagt en daarom niemand ze heeft >:)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op vrijdag 22 maart 2002 22:52 schreef markvt het volgende:
Nou, ik geloof hier niets van. Staat niet eens op de frontpage

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Heb in het verleden een Seagate 4.3 Gig gehad, die kreeg een defekt wat achteraf geen defekt was, maar een gevolg van het overklokken van mijn computer (hield de bus niet bij :( ). Enfin, opgestuurd, binnen 2 weken een andere gekregen en op het lawaai na was het een goede schijf. Later ook een Maxtor 15 Gig gehad, nooit problemen mee, maar leek net de houtzagerij! Nu een WD 40 Gig, draait als een zonnetje en maakt net zo weinig geluid (nou ja, een zonnetje zoemt normaal niet...) Ik heb al vaker gehoord dat WD op het moment de top is (voor consumenten dan).

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 22:49 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Ik kreeg van de computerwinkel te horen dat het ongeveer 1 week duurt (tenminste, dat was zijn ervaring).
dus ik hoop dat ik volgende week wel een nieuwe heb.
boh als dat zou kunnen, heb ik voor mijn volgende LAN weer mijn schijfje terug 8-)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op vrijdag 22 maart 2002 23:38 schreef insomnia-84 het volgende:

[..]

boh als dat zou kunnen, heb ik voor mijn volgende LAN weer mijn schijfje terug 8-)
Dat is tenminste wat er tegen mij gezegd werd.
1 schijf van mij is naar seagate de andere is naar ECL. maar als het goed is krijg ik die van Seagate in ongeveer een week terug, die ander zal mogelijk langer duren (of korter, weet niet hoe ECL werktr)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:25
17GB / 5400RPM was een slechte schijf, dingen zijn massaal teruggebracht, Seagate maakt ze niet meer en ruilt ze om voor 20GB exemplaren.

• smvs
  • Niet online
of korter, weet niet hoe ECL werktr
waarschijnlijk krijg je van ecl helemaal geen schijf terug maar geld. ik weet niet of het voor iedere zaak zo werkt, maar voor ons als ecl quality partner in ieder geval wel.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 23 maart 2002 02:14 schreef smvs het volgende:

[..]

waarschijnlijk krijg je van ecl helemaal geen schijf terug maar geld. ik weet niet of het voor iedere zaak zo werkt, maar voor ons als ecl quality partner in ieder geval wel.
Hmmm, zit ik eigenlijk niet zo op te wachten. Wil eigenlijk gewoon mijn 30GBtje terug en ik denk nou niet dat ik voor het geld dat ik terugkrijg een nieuwe kan kopen :(

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 22:52 schreef markvt het volgende:
Quantum is opgekocht door Maxtor.

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 12:33 schreef BBL the 2nd het volgende:

[..]

Quantum is opgekocht door Maxtor.
En Seagate is van Seagate en heeft over da afgelopen x jaar zo veel bedrijven opgekocht dat ik die lijst niet ga tikken.

• smvs
  • Niet online
Hmmm, zit ik eigenlijk niet zo op te wachten. Wil eigenlijk gewoon mijn 30GBtje terug en ik denk nou niet dat ik voor het geld dat ik terugkrijg een nieuwe kan kopen
nou je krijgt natuurlijk wel een gelijkwaardig bedrag, zodat je weer een 30 gig 7200 rpm kan kopen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 25 maart 2002 14:38 schreef smvs het volgende:

[..]

nou je krijgt natuurlijk wel een gelijkwaardig bedrag, zodat je weer een 30 gig 7200 rpm kan kopen.
laten we het hopen
leg ik zelf nog een 3Euro bij en koop ik een 60GB (als ik de prijzen van de pricewatch aanhoudt)

Verwijderd

Ik denk eerder dat je leverancier je een maxtor heeft gegeven omdat de service van Seagate erg slecht is en het vreselijk lang duurd voordat er een nieuwe schijf op de plank ligt. Dit zou ik tenminste wel doen voor een klant.

Verwijderd

Vandaag, precies een week nadat ik mijn 15GB schijf had opgestuurd naar seagate kwam alweer een nieuwe

dit noem ik pas service

GO SEAGATE

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op dinsdag 26 maart 2002 10:25 schreef video-editing.nl het volgende:
Ik denk eerder dat je leverancier je een maxtor heeft gegeven omdat de service van Seagate erg slecht is en het vreselijk lang duurd voordat er een nieuwe schijf op de plank ligt. Dit zou ik tenminste wel doen voor een klant.
Gemiddeld doet Seagate er een week over om een nieuwe schijf bij jou te hebben. Vind ik nog niet eens zo slecht moet ik zeggen (direct omruilen bij de winkel of een andere kopen is het enige dat sneller is afaik)

Verwijderd

Topicstarter
Ja,.. Seagate is wel vlug
Maar dynabyte iets minder...

Seagate had al binnen een week een nieuwe schijf teruggestuurd...
Belt Dynabyte 5 weken nadat ik de kapotte had ingeleverd, om ff te zeggen dat ze al 4 weken lang een schijf voor me hebben liggen :P
Pagina: 1