Spacer vraag

Pagina: 1
Acties:

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Topicstarter
Ik heb gisteren een Alpha PAL 8045 koelblok gekocht.

Mijn vraag is nu of ik hier een Copper Spacer tussen moet zetten.

Omdat dit koelblok zo'n 550 gram inc fan weegt, leek me dit wel een goed idee.

Echter ben ik bang dat het koper gaat geleiden op mijn proc, of denk ik dit alleen maar omdat het de eerste keer is dat ik met een spacer ga werken ;)

Wie kan mij hier een duidelijker beeld over geven?
BTW, Spacer komt van Perfect Systems

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Spacers zijn zo gemaakt dat ze geen delen raken die geleiden of zijn geanodiseerd waardoor ze van zichzelf niet geleiden.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Spacers zijn volkomen overbodig.
Als je maar weet waar je mee bezig bent.
Met een PAL 8045 heb je hem niet echt nodig omdat je de koelblok op je mobo schroeft, als je er maar voor zorgt dat je de schroeven kruislinks aandraait en een halve slagje peer keer.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Semper Fight

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp:

Zware koelers met een clip -----> Spacer
Zware koelers met schroeven -----> Geen spacer?

Of maakt dit niet uit als beide er 1 gebruiken?

Verwijderd

Trouwens een tijd geleden hoorde je ook dat spacers voor een beter warmte geleiding zorgde eiglik daarna niks meer van gehoord...

heeft dit nu een positieve /negatieve /geen invloed op de temperatuur?

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Spacers zijn in principe niet nodig. Je moet er gewoon voor zorgen dat je goed te werk gaat. Zelfs met een cpu cooler met clip, dus niet forceren zorgen dat de cooler er goed op zit en dus niet scheef of gedraaid, als je de clip vastzet goed de cooler recht naar beneden drukken waardoor hij niet kan schuivenen ook niet kan kantelen, dit veroorzaakt namelijk veel problemen.
Overigens een spacer geleid dus wel voraal een koperen (niet geleidende spacer niet natuurlijk). Het gevaar schuilt in het verkeerd plaatsen van de spacer.
Suc6 Mighty

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Op donderdag 21 maart 2002 11:34 schreef Mr.WWW het volgende:
Trouwens een tijd geleden hoorde je ook dat spacers voor een beter warmte geleiding zorgde eiglik daarna niks meer van gehoord...

Onzin. Dit kwam vaak doordat mensen hun koeler met wat meer aandacht bevestigden.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 21 maart 2002 11:34 schreef Mr.WWW het volgende:

Eigenlijk geen tot weinig invloed.. Theoretisch zou het ervoor kunnen zorgen dat het keramische gedeelte van de processor ook iets meer gekoeld wordt, maar daar schiet te core niks mee op.. (sterker nog, dat koelend vermogen gaat nu juist niet naar de core!)

Verwijderd

/offtopic Leuke signature Mightymouse /offtopic

Ik heb voor mijzelf wel voor een spacer gekozen. Ik heb al eens een core gekraakt (was wel met een SuperOrb) en dat wil ik nooit meer meemaken. Voor 12 Euro (incl. verzendkosten) heb je er al 1 en dat vind ik het toch zeker wel waard.

• Semper Fight

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 11:37 schreef Twynn het volgende:

[..]

Eigenlijk geen tot weinig invloed.. Theoretisch zou het ervoor kunnen zorgen dat het keramische gedeelte van de processor ook iets meer gekoeld wordt, maar daar schiet te core niks mee op.. (sterker nog, dat koelend vermogen gaat nu juist niet naar de core!)
Dus theoretisch gezien zou de temparatuur met een spacer hoger liggen dan zonder spacer?

Zit wel wat in, wat je hierboven gepost hebt.
Het koper dekt immers je core (gedeeltelijk) af.
Hmmm zit nu te twijfelen wat ik zal doen :?

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:25

TdV

Er zitten "pootje" aan die spacer van perfekt systems (de mijne wel i.i.g.) zodat verplaatsen en fout plaatsen vrij moelijk word. Ik heb ook een core gecrusht (met een koeler van 420gram) en wil dat nooit meer meemaken duzzz ik zou het wel aanraden, je hebt hem toch al.

• Semper Fight

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 13:10 schreef TdV het volgende:
Er zitten "pootje" aan die spacer van perfekt systems (de mijne wel i.i.g.) zodat verplaatsen en fout plaatsen vrij moelijk word. Ik heb ook een core gecrusht (met een koeler van 420gram) en wil dat nooit meer meemaken duzzz ik zou het wel aanraden, je hebt hem toch al.
Je hebt ook wel gelijk, ik zet hem er gewoon tussen.
Ik post nog wel ff hoe het gegaan is

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik heb ook een spacer voor een Thunderbird en een XP processor. De Thunderbird spacer heb ik op een 1200 en een 1400MHz Thunderbird gehad en de temperatuur werd hierdoor hoger. Ditzelfde geldt identiek voor de XP processoren die ik tot nu gehad heb en nog heb. Ik gebruik dus GEEN spacers meer, maar ik heb dan wel een SWIFTECH die ook met de bouten wordt vastgezet waar een spacer zowieso overbodig is.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 11:37 schreef Twynn het volgende:

[..]

Hmmz maar dat maakt toch niet uit als het keramische gedeelte koeler is dan kan de core weer meer warmte afgeven aan het keramische gedeelte? of zie ik dat nu fout?
Pagina: 1