Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Als je maar weet waar je mee bezig bent.
Met een PAL 8045 heb je hem niet echt nodig omdat je de koelblok op je mobo schroeft, als je er maar voor zorgt dat je de schroeven kruislinks aandraait en een halve slagje peer keer.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Zware koelers met een clip -----> Spacer
Zware koelers met schroeven -----> Geen spacer?
Of maakt dit niet uit als beide er 1 gebruiken?
Verwijderd
heeft dit nu een positieve /negatieve /geen invloed op de temperatuur?
Overigens een spacer geleid dus wel voraal een koperen (niet geleidende spacer niet natuurlijk). Het gevaar schuilt in het verkeerd plaatsen van de spacer.
Suc6 Mighty
Onzin. Dit kwam vaak doordat mensen hun koeler met wat meer aandacht bevestigden.Op donderdag 21 maart 2002 11:34 schreef Mr.WWW het volgende:
Trouwens een tijd geleden hoorde je ook dat spacers voor een beter warmte geleiding zorgde eiglik daarna niks meer van gehoord...
Eigenlijk geen tot weinig invloed.. Theoretisch zou het ervoor kunnen zorgen dat het keramische gedeelte van de processor ook iets meer gekoeld wordt, maar daar schiet te core niks mee op.. (sterker nog, dat koelend vermogen gaat nu juist niet naar de core!)Op donderdag 21 maart 2002 11:34 schreef Mr.WWW het volgende:
Trouwens een tijd geleden hoorde je ook dat spacers voor een beter warmte geleiding zorgde eiglik daarna niks meer van gehoord...
Verwijderd
Ik heb voor mijzelf wel voor een spacer gekozen. Ik heb al eens een core gekraakt (was wel met een SuperOrb) en dat wil ik nooit meer meemaken. Voor 12 Euro (incl. verzendkosten) heb je er al 1 en dat vind ik het toch zeker wel waard.
Dus theoretisch gezien zou de temparatuur met een spacer hoger liggen dan zonder spacer?Op donderdag 21 maart 2002 11:37 schreef Twynn het volgende:
[..]
Eigenlijk geen tot weinig invloed.. Theoretisch zou het ervoor kunnen zorgen dat het keramische gedeelte van de processor ook iets meer gekoeld wordt, maar daar schiet te core niks mee op.. (sterker nog, dat koelend vermogen gaat nu juist niet naar de core!)
Zit wel wat in, wat je hierboven gepost hebt.
Het koper dekt immers je core (gedeeltelijk) af.
Hmmm zit nu te twijfelen wat ik zal doen
Je hebt ook wel gelijk, ik zet hem er gewoon tussen.Op donderdag 21 maart 2002 13:10 schreef TdV het volgende:
Er zitten "pootje" aan die spacer van perfekt systems (de mijne wel i.i.g.) zodat verplaatsen en fout plaatsen vrij moelijk word. Ik heb ook een core gecrusht (met een koeler van 420gram) en wil dat nooit meer meemaken duzzz ik zou het wel aanraden, je hebt hem toch al.
Ik post nog wel ff hoe het gegaan is
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
Hmmz maar dat maakt toch niet uit als het keramische gedeelte koeler is dan kan de core weer meer warmte afgeven aan het keramische gedeelte? of zie ik dat nu fout?Op donderdag 21 maart 2002 11:37 schreef Twynn het volgende:
[..]
Eigenlijk geen tot weinig invloed.. Theoretisch zou het ervoor kunnen zorgen dat het keramische gedeelte van de processor ook iets meer gekoeld wordt, maar daar schiet te core niks mee op.. (sterker nog, dat koelend vermogen gaat nu juist niet naar de core!)