Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Als je in dat forum standaard alle plaatjes in thumbnails wil laten wijzigen kloppen de verhoudingen toch bij de meeste plaatejs niet meer, of wil je van alle plaatjes afzonderlijk een thumbnail gaan makenOp donderdag 21 maart 2002 11:02 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
Ik denk dat de 56k'ers hier blij mee zullen zijn
Bij registratie instellen wat voor internet connectie hebt:
128k ISDN of lager: Alle plaatjes worden thumbnails die naar de grotere versie linken.
Kabel of hoger: Alle plaatjes zijn op originele grootte.
Natuurlijk kun je de eerste optie ook gewoon als standaard instellen voor iedereen, laad alles sneller. Opties zou je kunnen aanpassen in je prefs.
Elk plaatje wat wordt gepost zal automatisch in een thumbnail worden veranderd. Die thumbnail grootte staat vast, 80*80pixels ofzo. En zoals ik al zei, ze linken naar de grotere versie dus zo erg is het niet als de pics misvormd raken.Op donderdag 21 maart 2002 11:05 schreef RAJH het volgende:
[..]
Als je in dat forum standaard alle plaatjes in thumbnails wil laten wijzigen kloppen de verhoudingen toch bij de meeste plaatejs niet meer, of wil je van alle plaatjes afzonderlijk een thumbnail gaan maken
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Ja sure, elk plaatje thumbnailen, klinkt leuk maar betekent wel dat dit op de tweakers server moet gebeuren, wat wel goed mogelijk is om elk plaatje als link presenteren.
Op zich is het wel een goed idee, maar de database grote zal dan wel hard toenemen denk ik
.
Maar voor de rest is het een goed idee.
Maar voor de rest is het een goed idee.
Verwijderd
Tis niet te doen... om van elk plaatje die hier gepost word in het forum een tumbie te maken moet je een super grote HD hebben
en veel bandbreedte.
[edit] Je zou wel net zoiets als het rode kruisje kunnen maken en als je daar op klikt dat dan pas het plaatje word geladen.
[edit] Je zou wel net zoiets als het rode kruisje kunnen maken en als je daar op klikt dat dan pas het plaatje word geladen.
Tegen de tijd dat het nieuwe forum komt heeft iedereen breedband aan huis

Het lijkt me trouwens qua security en auteursrechtenerwijs ook niet erg leuk om plaatjes ongecontroleerd te thumbnailen.
Het lijkt me trouwens qua security en auteursrechtenerwijs ook niet erg leuk om plaatjes ongecontroleerd te thumbnailen.
Who is John Galt?
auteursrechten my ***, als ik een foto van m'n kassie neem zitten daar heus geen auteursrechten aan.Op donderdag 21 maart 2002 11:19 schreef justmental het volgende:
Tegen de tijd dat het nieuwe forum komt heeft iedereen breedband aan huis![]()
![]()
Het idee is trouwens ook niet uitgewerkt zoals het hier staat, 'tis gewoon een basis idee waar verder op gebouwd kan worden.
Leuk idee, maar zal er niet inkomen.
Een aantal argumenten zijn al genoemd, een van de overgebleven argumenten is dat de servers dan extra (veel te) zwaar belast worden. Het maken van een thumbnail van een behoorlijk groot plaatje (zeker in die mooie vrouwen threads waar al gauw 100 plaatjes van 100KB staan geldt dat) kost _veel_ meer tijd dan het simpelweg genereren van de complete page (kwa html).
En dan zou je kunnen zeggen 'dan sla je ze toch lokaal op', nou, nee... Dat mag oa niet om de reden die justmental aangeeft en loopt ook aardig in de schijfruimte op den duur.
Jouw argument:
Een aantal argumenten zijn al genoemd, een van de overgebleven argumenten is dat de servers dan extra (veel te) zwaar belast worden. Het maken van een thumbnail van een behoorlijk groot plaatje (zeker in die mooie vrouwen threads waar al gauw 100 plaatjes van 100KB staan geldt dat) kost _veel_ meer tijd dan het simpelweg genereren van de complete page (kwa html).
En dan zou je kunnen zeggen 'dan sla je ze toch lokaal op', nou, nee... Dat mag oa niet om de reden die justmental aangeeft en loopt ook aardig in de schijfruimte op den duur.
Jouw argument:
Is dus maar relatief, het opbouwen van de page aan de server zijde zal enorm veel trager worden en daardoor zal het nog/nauwelijks sneller zijn...Natuurlijk kun je de eerste optie ook gewoon als standaard instellen voor iedereen, laad alles sneller. Opties zou je kunnen aanpassen in je prefs.
Inderdaad is dit heel moeilijk te realiseren en zal het een enorm zware druk op de servers zetten.
Waar ik wel voor ben, is dat je bijvoorbeeld plaatjes kunt uitzetten in de instellingen (zodat je dan alleen nog maar linkjes krijgt).
Ikzelf met kabel zou dat al heel erg praktisch vinden omdat ik dan niet al die overbodige This Thread Is Gay-afbeeldingen en dergelijke hoef te laden, laat staan de achterlijke modem-internetters
.
Waar ik wel voor ben, is dat je bijvoorbeeld plaatjes kunt uitzetten in de instellingen (zodat je dan alleen nog maar linkjes krijgt).
Ikzelf met kabel zou dat al heel erg praktisch vinden omdat ik dan niet al die overbodige This Thread Is Gay-afbeeldingen en dergelijke hoef te laden, laat staan de achterlijke modem-internetters
Volgens mij lijkt me dit het beste. Hierdoor neemt de laadtijd (vooral bij topics met veel replies) toch weer een beetje af. En zeg nou eerlijk, zo belangrijk zijn die plaatjes nietOp donderdag 21 maart 2002 12:02 schreef Kjev het volgende:
(Check mijn plaatje
Voor de duidelijkheid, ik heb het hier niet over icons. Je zult ongetwijfeld weten dat je die nu ook al kunt uitzetten. Het gaat me hier specifiek om afbeeldingen IN replies.Op donderdag 21 maart 2002 12:07 schreef Rave17 het volgende:
Volgens mij lijkt me dit het beste. Hierdoor neemt de laadtijd (vooral bij topics met veel replies) toch weer een beetje af. En zeg nou eerlijk, zo belangrijk zijn die plaatjes niet
Yep lijkt mij ook een goed idee, als je dat zelf in kunt stellen. lijkt mij ook niet zo lastig voor de servers en lijkt me ook niet moeilijk te implementeren. Het komt namelijk op het zelde neer als wat er nu al bij het quoten gebeurt.Op donderdag 21 maart 2002 12:02 schreef Kjev het volgende:
Inderdaad is dit heel moeilijk te realiseren en zal het een enorm zware druk op de servers zetten.
Ikzelf met kabel zou dat al heel erg praktisch vinden omdat ik dan niet al die overbodige This Thread Is Gay-afbeeldingen en dergelijke hoef te laden, laat staan de achterlijke modem-internetters.
Verwijderd
Echt een onzin optie. Hoevaak heb je daar nou iets aan? Alleen af en toe in de HK, en zoveel mensen komen daar niet.
ErmOp donderdag 21 maart 2002 16:10 schreef 007 het volgende:
...in de HK, en zoveel mensen komen daar niet.
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
laat me raden, je hebt kabel of beter?Op donderdag 21 maart 2002 16:10 schreef 007 het volgende:
Echt een onzin optie. Hoevaak heb je daar nou iets aan? Alleen af en toe in de HK, en zoveel mensen komen daar niet.
Met een 56k modempje gaat dat echt niet zo snel. Tegen de tijd dat de helft van de foto's zijn geladen heb je het topic al doorgelezen. (als er veel foto's in staan, >6 foto's)
Weinig mensen in HK?Op donderdag 21 maart 2002 16:12 schreef Marv het volgende:
[..]
Erm
Nou volgens mij valt dat nog aardig mee hoor
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Zowel in Opera als in IE kan je pics uitzetten, en meestal weet je het al op voorhand als er veel pics in staan, zoals bij de babetopics. Modemers moeten daar maar wegblijven
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Pagina: 1