Toon posts:

Videosignaal (TV) over UTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een TV signaal ipv over coax over UTP te laten lopen en zo ja, welke aderparen moeten dan gebruikt worden (ivm interferentie en andere akelige dingen).

Heb ooit ergens (ja, lekker vaag) gelezen dat het kon, maar kan er nu niets meer over vinden.

Verwijderd

Je kan altijd van alles en nogwat aan een ader van een willekeurig bekabelingstype knopen. De vraag is alleen of het werkt.

Waarom wil je het eigenlijk? Coax is tenslotte niet echt duur of zo. Antennesignaal gaat over coax omdat je signaal mooi beschermd wordt door een mantel. Hoe dichter deze mantel (beste is folie, zie groene kabel onder je huis), hoe beter de kwaliteit van je COAX kabel.

Als je dan fijn zo'n dure kabel hebt, ga dan niet het meest goedkope stekkertje eraan flansen met het welbekende varkensstaartje, want dan is je werk voor niks geweest.

UTP is niet voor antennesignaal, coax wel.

Verwijderd

Om nog maar niet te spreken van de voor het TV-signaal (je bedoelt zeker antennesignaal) benodigde impedantie.
Voor zover ik weet is een UTP kabel toch echt heel anders dan een coax. Je kunt het proberen, maar ik geef je weinig kans dat het een goed resultaat oplevert.

Verwijderd

Ik vroeg me af:

Kan ik de kabel aansluiten op mijn tv kaart, het volledige kabelsignaal over mijn webserver leiden, en op een andere pc weer binnenhalen, daar splitten, en dan dus de mogelijkheid hebben om kabeltv te kijken aldaar?

• hopakee
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
heej dit brengt me op een idee.
om maar meteen hier op te volgen,

zou het mogelijk zijn om een s-vhs signaal over een utp kabel te sturen?

naar mijn weten worden namelijk niet alle aders van de utp kabel gebruikt voor data transport, nu vroeg ik me dus af of het mogelijk is de overige aders van de kabel aan de s-vhs uitgang van mijn videokaart te prikken. dan hoef ik maar een kabel door mijn huis te leggen in plaats van 2.