Toon posts:

Gulden middenweg tussen 3d/CAD werk en Gaming..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien er zoveel kaarten in de pricewatch staan, en de reviews me niet erg kunnen helpen heb ik de volgende vraag:

Wie kan me helpen met de juiste keuze te maken v.w.b. de videokaart. Het nieuwe systeem wordt een P4-2.0 met een msi 645 ultra mobo. Aangezien ik normaal gesproken autocad 2000 / 3d studio 4 gebruik, maar in de avonduren niet vies ben van een potje flight sim / quake zoek ik de gulden middenweg!

Ik heb in een ander systeem een Elsa gloria II quadro zitten. Deze presteert voor photoshop en 3ds max prrima, maar gaming houdt niet over! Dat voor een kaart van 1800,- :(

Wie weet waar het onderscheid zit bij een video kaart? je zou toch zeggen dat een ultra snelle gaming kaart ook prima met 3ds max overweg kan, maar dat is dus niet zo!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:44
de engines van de gpu's zijn verschillend.
Op de kaart die jij hebt zit een chip die speciaal geprogrammeerd is voor zwaar 3d werk. Voor een game zoals quake ben je een andere engine nodig (denk maar aan T&L).

Misschien kun je nog zo'n dure kaart kopen en dan een Geforce 4 PCI (artikel staat ergens op tweakers.net) erbij in prikken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:59
Op donderdag 21 maart 2002 10:46 schreef DasFrank het volgende:
Aangezien er zoveel kaarten in de pricewatch staan, en de reviews me niet erg kunnen helpen heb ik de volgende vraag:

Wie kan me helpen met de juiste keuze te maken v.w.b. de videokaart. Het nieuwe systeem wordt een P4-2.0 met een msi 645 ultra mobo. Aangezien ik normaal gesproken autocad 2000 / 3d studio 4 gebruik, maar in de avonduren niet vies ben van een potje flight sim / quake zoek ik de gulden middenweg!

Ik heb in een ander systeem een Elsa gloria II quadro zitten. Deze presteert voor photoshop en 3ds max prrima, maar gaming houdt niet over! Dat voor een kaart van 1800,- :(

Wie weet waar het onderscheid zit bij een video kaart? je zou toch zeggen dat een ultra snelle gaming kaart ook prima met 3ds max overweg kan, maar dat is dus niet zo!
Ik zou er een pci kaart bij doen, liefst een voodoo ook al is de support stopgezet maar er zijn een paar figuren die gratis drivers maken geloof ik.
iig als je echt heel veel gebruik maakt van die proffesionele programma's(zeg maar dagelijks :x) dan zou ik niet de gulle middenweg zoeken met de 1 kaart optie.
Maar echt een proffi kaart aanschaffen.

just my $0.02 :p

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Verwijderd

Voor AutoCAD etc. is je videokaart niet van zoveel belang omdat je toch geen bewegende beelden hebt, en wat er beweegt eist niet veel, veel belangrijker is je intern geheugen, daar kan je niet genoeg van hebben.......