Hi8 camera via S-VHS als webcam mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• joffri
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
Ik heb een camera met een S-vhs (veel pinnetjes) en een S-video (1 pin), een asus v6800 ddr deluxe, een Mpeg2 kaartje creative Dxr3 en een soundblaster live! 5.1 .

Nu denk ik dat er een manier moet zijn om die camera als webcam te gebruiken, maar ik kom er even niet meer uit. Alle aansluitingen staat bij vr-out, tv-out etc. Hebben die stekkers soms een dubbele functie ?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Weet je zeker dan dat er ingangen zitten op die mpeg2 kaart?

Klinkt alsof het gewoon een decoder-kaartje is..

Download my music on SoundCloud

• joffri
nou dat weet ik dus niet zeker, wat ik wel zeker weet is dat er bij mijn videokaart videocapture en security monitoring software zat, dus het lijkt me dat een camera erop mogelijk is. Ik heb alleen geen id waar ik em op aan moet sluiten

• joffri
klein schop-je

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Wellicht is die 1-pin aansluiten (tulp-plug) een uitkomst, probeer daar eens wat op aan te sluiten als je idem aansluiting op je videokaart hebt.

Download my music on SoundCloud

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:41

JWO

gewoon camera op de composiet in van je videokaart aan sluiten en dan dit signaal streamen??

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 21 maart 2002 10:37 schreef joffri het volgende:
Ik heb een camera met een S-vhs (veel pinnetjes) en een S-video (1 pin), een asus v6800 ddr deluxe, een Mpeg2 kaartje creative Dxr3 en een soundblaster live! 5.1 .

Nu denk ik dat er een manier moet zijn om die camera als webcam te gebruiken, maar ik kom er even niet meer uit. Alle aansluitingen staat bij vr-out, tv-out etc. Hebben die stekkers soms een dubbele functie ?
S-VHS is een veel en verkeerd gebruikte naam voor een S-video aansluiting.. of te wel Y/C (luma en chroma gesplitst)
Jij bedoelt composite.

En je kaarten hebben alleen maar uitgangen (tenzij er video in op je 6800 zit).

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1