Soundblaster PCI 128 & 3Com 3C509B-TPO probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Ik beide kaarten niet samend werkend krijgen. Ik heb alles al geprobeerd, andere kaarten, alle IRQ, PNP aan en uit, utp, bnc, maar niks werkt. Geluid heb ik altijd, maar dan kan ik niet het netwerk op. Als ik het geluid uitzet (de soundblaster uitschakel) dan kan ik wel weer het netwerk op.

Iemand misschien een oplossing? Het gaat hier om een ISA netwerkkaart, en een PCI geluidskaart.

Verwijderd

Ik heb toevallig ook zo'n 3com kaartje erin zitten. Had voorheen ook een 128pci maar heb die niet meer. Ik had nooit problemen tussen die twee kaarten. Als het een interrupt-probleem is dan kun je met een progje (te downloaden bij 3com) je netwerkkaart op een ander icq zetten. Ik hoop dat je hier wat aan hebt....

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Nee heb ik al gedaan. Dan krijg ik de leuke en zeer duidelijke melding dat de netwerkkaart niet goed werkt (windhoos). Toch bedankt voor de reactie, ge er denk maar eens een pci inrammen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-08 22:52
Ik heb (had) iets vergelijkbaars; na het installeren van joystick op gameport van geluidskaart kon ik niet meer met m'n 3C509B internetten.

Ik heb toen bij apparaatbeheer de gebruikte geheugenadressen (tegen het advies van Bill in) veranderd, en het werkt weer!