Ik zat net zo eventjes te denken (ja, dat doe ik zo nu en dan..met moeite)...en ik dacht...hé, ik wil mijn consolekleur eens een keer veranderen naar bijvoorbeeld zwarte text op een witte achtergrond...dat leek me wel eens leuk voor de verandering...ik kan me herinneren dat SunOS en/of Solaris dit zelfs als default heeft... Maar ik met mn Debian Linux moet dat natuurlijk toch ook kunnen? Weet iemand toevallig hoe en waar je dat instelt? (PS: ik bedoel dus echt console, geen xterm)
Beetje een hack maar werkt wel,
Als je *echt* hardcoded de console kleur wilt wijzigen, dan moet je voor de gein eens kijken in de linux-kernel source /drivers/char/console.c. Daarin staan de arrays default_red[], default_grn[] en default_blu[], welke de VGA palette emuleert. Verander je deze kleuren, dan verander je de standaard kleuren voor je console.
(0 = background, 7 = standaard text etc)
Als je *echt* hardcoded de console kleur wilt wijzigen, dan moet je voor de gein eens kijken in de linux-kernel source /drivers/char/console.c. Daarin staan de arrays default_red[], default_grn[] en default_blu[], welke de VGA palette emuleert. Verander je deze kleuren, dan verander je de standaard kleuren voor je console.
(0 = background, 7 = standaard text etc)
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Na, ik wou nog niet zover gaan om het echt in de kernel aan te passen...met $PS1 lukt het al best aardig
Ik heb nu een leuk kleurenpromptje inelkaar geknutseld (thx for the link)..
Maar ik heb nog een vraagje... kan ik de achtergrond nog witter maken? hij is nu zo vaal grijswit maar ik zou 'm graag knalwit willen hebben
Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
Mijn huidige prompt is trouwens (een beetje bloated):
PS1="\\[\e[31;47m\]count:\# time:\t""\\[\e[30;47m\]""\\[\e[32;47m\] cwd:\w tty:\\[\e[33;47m\]\l\n""\\[\e[30;47m\](\u:""\\[\e[34;47m\]@""\\[\e[36;47m\]\h""\\[\e[30;47m\])\$ "
Maar ik heb nog een vraagje... kan ik de achtergrond nog witter maken? hij is nu zo vaal grijswit maar ik zou 'm graag knalwit willen hebben
Mijn huidige prompt is trouwens (een beetje bloated):
PS1="\\[\e[31;47m\]count:\# time:\t""\\[\e[30;47m\]""\\[\e[32;47m\] cwd:\w tty:\\[\e[33;47m\]\l\n""\\[\e[30;47m\](\u:""\\[\e[34;47m\]@""\\[\e[36;47m\]\h""\\[\e[30;47m\])\$ "