Toon posts:

Cd-rom file aanroepen ongeacht welke drive-letter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus in een batchfile een bestand van de cd-rom aanroepen maar als ik in een ander systeem ben waarbij de driveletter van de cdrom anders is moet hij het nog steeds van de cdrom drive kunnen lezen. Hoe geef ik dat aan?

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:56

krietjur

Where am I?

Kan me niet voorstellen dat dat mogelijk is.. hoe wil je zoiets dan oplossen als er meerdere cd-rom stations in een computer zitten? Welke zal ie dan moeten gebruiken..?

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
Je zou zelf een programmaatje kunnen schrijven dat de letter van de eerste CD-Rom drive teruggeeft. Maar, zoals hierboven vermeld, kun je nooit met 100% zekerheid zeggen dat je de goeie drive hebt. Of je moet naar het label oid van de cd-rom kijken.

Maar ik denk dus dat je beter iets in een hogere programmeertaal kunt maken en DAT dan via die batch aanroepen. Dan heb je veel meer mogelijkheden dan met een 'simpele' batch.

• ArieProductions
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
in een batchfile wordt moeilijk denk ik,

In een 'echte taal' kan je van het rijtje op te vragen drives wel checken of het een ceedee speler is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
function TForm1.DiskType(Station: string): string;
var
  i: word;
begin
  i := GetDriveType(PChar(LowerCase(Station)));
  case i of
    { Onbekend }
    0: result := 'onbekend type';
    { bestaat niet }
    1: result := 'disk bestaat niet';
    { Floppy }
    DRIVE_REMOVABLE: result := 'floppy';
    { Harde Schijf }
    DRIVE_FIXED: result := 'harddisk';
    { Net eenheid }
     DRIVE_REMOTE: result := 'netwerk disk';
    { CD-ROM }
    DRIVE_CDROM: result := 'cd-rom';
    { Ram Drive }
    DRIVE_RAMDISK: result := 'ram-disk';
  end;

end;

"Quidquid latine dictum sit, altum videtur" (Whatever is said in Latin sounds profound)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

\\local\cdrom$\bestand ??

Dit is niet de oplossing maar zoiets doe ik vaak met netwerk mappen, hopelijk kune je hier iets mee/ kan een ander hier iets meer over roepen.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 10:57 schreef xychix het volgende:
\\local\cdrom$\bestand ??

Dit is niet de oplossing maar zoiets doe ik vaak met netwerk mappen, hopelijk kune je hier iets mee/ kan een ander hier iets meer over roepen.
Ja zoiets dacht ik ook. Er moet toch een manier zijn om de lokale (cdrom)drive waar het bestand op staat te raadplegen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik was niet duidelijk genoeg. Het bestand wordt vanaf cd aangeroepen en uitgevoerd. Hoe geef ik aan (iets in de plaats van drive-letter) dat het vanaf de lokale cdrom gestart moet worden?

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Op donderdag 21 maart 2002 13:05 schreef CREAM het volgende:
Ik was niet duidelijk genoeg. Het bestand wordt vanaf cd aangeroepen en uitgevoerd. Hoe geef ik aan (iets in de plaats van drive-letter) dat het vanaf de lokale cdrom gestart moet worden?
Gewoon current directory gebruiken? ./of .\ of .
Iig met relatieve paden werken: ..\..\file.ext ofzo

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
geen volledige paths maar gewoon iets als ./bestandomuitevoeren.exe :?
[edit] too late :(

Verwijderd

Topicstarter
die zooi doet het niet als ik .\ gebruik :(

Ok hier is de situatie: Ik doe een unattended install van XP en als ik in de guirunonce sectie een programma wil laten uitvoeren wordt het vanaf de cdrom geïnstalleerd. Als ik D:\programma.exe erin zet verwijs ik handmatig naar de cdrom. Maar als ik die cd gebruik bij een pc met 2 partities dan is e: de cdrom. Dan werkt mijn programma niet meer. Hoe laat ik automatisch verwijzen naar die cdrom?

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
programma staat bv in:
e:/programma.exe
deze moet e:/blaat/programma.exe uitvoeren zeg je dus:
./blaat/programma.exe
of blaat/programma.exe
Pagina: 1