>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Ga tot de mier, gij luiaard!
Ik geloof er geen k*nt van dat je gezocht hebt, er zijn meer topics over dit onderwerp dan dat er zand in de zee is!
Check bijvoorbeeld:
[topic=171014/1/25]
Ik geloof er geen k*nt van dat je gezocht hebt, er zijn meer topics over dit onderwerp dan dat er zand in de zee is!
Check bijvoorbeeld:
[topic=171014/1/25]
Verwijderd
wat dacht je van naar een shell verwijzen die niet bestand?
of /bin/false
maar die moet je dan wel in je shells bestand opnemen voor inloggen in je ftp
veel hosters hebben ipv een shell naar een script verwezen waarin informatie staat wat echo's met tekst en dan wordt direct de verbinding verbroken (ctrl-c gaat niet naar de shell maar verbreekt ook de verbinding)
of /bin/false
maar die moet je dan wel in je shells bestand opnemen voor inloggen in je ftp
veel hosters hebben ipv een shell naar een script verwezen waarin informatie staat wat echo's met tekst en dan wordt direct de verbinding verbroken (ctrl-c gaat niet naar de shell maar verbreekt ook de verbinding)
die user z'n shell op /bin/false zetten ofzo in /etc/passwd. dit kan makkelijk met chsh.
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
Ik heb het bij mij gewoon zo gedaan. FTP users zitten onder de groep ftp. In mijn ssh configfile heb ik gewoon de groep ftp geblokt. Dus iemand wat in de ftp groep zit kan niet met ssh inloggen
Ik heb gewoon een aparte passwd voor ftp user aangemaakt
AuthGroupFile /etc/proftpd.group
AuthUserFile /etc/proftpd.passwd
en daar staat dan iets in als:
mp3:bla_bla_bla:1000:1000::/mnt/d/mp3:/bin/false
kan je aanmaken met een ftpscriptje wat te vinden is op internet op de site van proftpd
AuthGroupFile /etc/proftpd.group
AuthUserFile /etc/proftpd.passwd
en daar staat dan iets in als:
mp3:bla_bla_bla:1000:1000::/mnt/d/mp3:/bin/false
kan je aanmaken met een ftpscriptje wat te vinden is op internet op de site van proftpd
Verwijderd
Deze vraag is al wel erg vaak voorbij gekomen in NOS inderdaad. Zet gewoon de shell op /bin/false of /bin/true en als je "Require ValidShell = true" o.i.d. aan hebt staan dan moet je de zojuist gebruikte shell nog aan /etc/shells toevoegen of "require vallid shell" uitzetten in proftpd.
Uiteraard werkt RooT's oplossing ook, hoewl ik daar minder van gesjarmeerd ben. Lokaal kunnen die users nog wel inloggen namelijk
Succes
Uiteraard werkt RooT's oplossing ook, hoewl ik daar minder van gesjarmeerd ben. Lokaal kunnen die users nog wel inloggen namelijk
Succes
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()