dj cd speler

Pagina: 1
Acties:

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:21
Je kent het wel een uit de hand gelopen hobby. Bij toeval kreeg ik een geluidsset (afgedankt in een openlucht theater) 2 monoblokken en 2 speakers (niet te tillen).
Als je dan ook nog een afgedankt mengpaneel krijt uit een failliete zaak waar bier en cola rest inzitten, word je zo nu en dan gevraagd om her en der plaatjes te draaien. Het mengpaneel uiteraard schoongemaakt en na een jaartje vervangen door een Behringer DX1000. Maar nog steeds draaiend met 3 huiskamer cd-spelers. We (ik draai niet meer alleen) draaien ongeveer 1 a 2 keer per maand (niet zo vaak dus) maar zijn die cd-spelers inmiddels meer dan zat. De opstelling die we normaal gebruiken is CD-Mengpaneel-CD.
We twijfelen nu of we voor een dual cd speler moeten kiezen of twee top/frontloaders. De Behringer zit al in een flightcase waargeen bedieningspaneel meer bijkan.
Vanzelfsprekend, omdat we niet vaak draaien (max 25 a 30 per jaar) is het budget niet bijzonder groot (500 a 750 €).

We dubben tussen een gemini's CDJ10 of CDJ 1100, of dual DAP's

Verwijderd

Gemini en DAP zijn beide geen duurzame merken naar mijn eigen ervaring lijkt het me slim om of twee simpele pioneer top loaders te kopen, of een nieuwe denon 2100/2200 die laatste heb ik (DN-2100F) zelf.

Zeer fijn apparaat en erg duurzaam. Ga alsjeblieft voor duurzaam, want het laatste wat je wilt is over een jaar weer je apparatuur te moeten laten repareren voor 200/300 euro.

In feite bezuinig je nu niks, maar zal je kosten uitstellen.

cheers!

Verwijderd

Ik zou nog effe doorsparen en voor de cdj 100 gaan van pioneer of als je echt professioneel wilt de cdj 500 ... Dit kan je makkelijk betalen als je ongeveer 2 keer per maand draait ... ;) Kijk hier maar is voor wat info: http://www.pioneerprodj.com/index2.mv

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ga voor Denon, Numark, Pioneer of Tascam. Dat zijn echt de betrer merken waar je zeker geen buil aan zult vallen.

Dat kost je qua aanschaf natuurlijk wel wat meer, maar daarna heb je er alleen maar plezier van. Ik zou voor de goedkopere Numark spelers gaan. Betaalbaar en erg goed.

Verwijderd

Ik zou eerlijk gezegt wel voor een dual gaan want daar kan je veel makkelijker een flight case om bouwen ...

• htca
Op donderdag 21 maart 2002 11:03 schreef DJ_Michiel het volgende:
Ik zou eerlijk gezegt wel voor een dual gaan want daar kan je veel makkelijker een flight case om bouwen ...
Hoe?
Want de DX1000 is inclusief flightcase behoorlijk groot. We willen de cd-spelers gemakkelijk kunnen bedienen. Vandaar 2x links en rechts van het paneel. Bedieningspaneel los laten en de cd-spelers in een case bouwen en er onder zetten?

Punt is dat elke andere cd-speler inmiddels een verbetering is van wat we nu hebben.....

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 21 maart 2002 10:08 schreef DJ_Michiel het volgende:
Ik zou nog effe doorsparen en voor de cdj 100 gaan van pioneer of als je echt professioneel wilt de cdj 500 ... Dit kan je makkelijk betalen als je ongeveer 2 keer per maand draait ... ;) Kijk hier maar is voor wat info: http://www.pioneerprodj.com/index2.mv
jep.. ik zat ook te denken om 2 van deze jongens te halen

een maat van me heb gemini, dat setje weet je wel.. tis goedkoop, maar idd als ik zie hoe de knoppen zijn etc.. is het niet echt duurzaam ofzow..

et lijkt me ook niet fijn als je aan het draaien bent dat je ineens je pitch/schijf et niet meer doet :7 wat je denk ik nog wel kan krijgen..

iig..cdj100 (of heel profi als je wat geld krijgt) de cdj1000 :9~

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Het antwoord is al meermaals gegeven, maar heb zelf de CDJ-100's, en ben er zeer tevreden over. Zou heeeeeel graag deze vervangen door 1000's :9~ , maar m'n portemonnee en ik kunnen het er maar niet over eens worden..... :'(

Maar ooit komen die er wel!

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Verwijderd

1 woord.... Numark

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Het beste wat je kunt doen is een keer naar een zaak gaan waar ze de verschillende cd-spelers hebben staan, en kijken wat je het prettigste vindt om mee te werken. De een heeft liever 2 losse, en een ander wil weer persé een dual. Wat jij prettig vindt, kun je alleen zelf bepalen....

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Verwijderd

nog beter:
ga naar feedback oid
en ga lekker een dagje testen :7

wij hoefen er niet mee te draaien :P

mjah zoals meerderen hebben gezegt:
ik zou iets meer investeren je bent tenslotte voor publiek bezig! thuis maakt het niet zoveel uit dan baal je alleen dat je 1000 piek aan app. kwijt bent terwijl je voor 2-300 euro's er een stuk langer plezier van had gehad :)

suc7 iig

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 15:25 schreef LangTall het volgende:
Het beste wat je kunt doen is een keer naar een zaak gaan waar ze de verschillende cd-spelers hebben staan, en kijken wat je het prettigste vindt om mee te werken. De een heeft liever 2 losse, en een ander wil weer persé een dual. Wat jij prettig vindt, kun je alleen zelf bepalen....
humz was ik weer te laat ;(

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 13:34
wat draai je ermee, wil je een ski-hut effect krijgen, dan moet je niet die dure dingen van pioneer kopen natuurlijk, als ik het zo goed begrijp maak je een fade van cd track naar een andere in 2 seconden ofzo...

Kijk wil je echt DJ stuff gaan doen ofzo dan moet je die pioneer cd players kopen natuurlijk. Heb ik laatst mee staan spelen bij correct, zijn erg fijn opzich, ik hou het zelf bij Vinyl natuurlijk maar dat is ieder zun eigen smaak.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 21 maart 2002 13:27 schreef Pauluz het volgende:
1 woord.... Numark
Met jou kan ik praten. CDN88? :9

• htca
Op donderdag 21 maart 2002 15:37 schreef nickhoge het volgende:
wat draai je ermee, wil je een ski-hut effect krijgen, dan moet je niet die dure dingen van pioneer kopen natuurlijk, als ik het zo goed begrijp maak je een fade van cd track naar een andere in 2 seconden ofzo...

Kijk wil je echt DJ stuff gaan doen ofzo dan moet je die pioneer cd players kopen natuurlijk. Heb ik laatst mee staan spelen bij correct, zijn erg fijn opzich, ik hou het zelf bij Vinyl natuurlijk maar dat is ieder zun eigen smaak.
Inderdaad skihut effect (2 seconden faden)

Verwijderd

http://acme.webway.com/FileCatalog/1215/cdn88_lrg.jpg

Idd, met deze werk ik...

die ene keer in de 2 maanden dat ik mag draaien :'(

Hier kan je pas effecten met maken ...

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 21 maart 2002 16:24 schreef Pauluz het volgende:
http://acme.webway.com/FileCatalog/1215/cdn88_lrg.jpg

Idd, met deze werk ik...

die ene keer in de 2 maanden dat ik mag draaien :'(

Hier kan je pas effecten met maken ...
Ik heb em hier staan. Gelukkig nog in de rode uitvoering!
Maas dat is verder niet helemaal on topic... :)

Verwijderd

[..]

Ik heb em hier staan. Gelukkig nog in de rode uitvoering!
Maas dat is verder niet helemaal on topic... :)
Maar wel leuk :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

cker.. zwart is een beetje oubollig geworden.. :)
rood van numark,.tja.. dat is gewoon ... Numark :9

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• htca
Op donderdag 21 maart 2002 15:31 schreef DJ-Jumbo het volgende:
nog beter:
ga naar feedback oid
en ga lekker een dagje testen :7
Da's waar, feedback heeft alleen niet zo heel veel. Ik heb al een keer staan spelen bij correct en staan kwijlen bij de CDJ1000 van Pioneer.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:33

Muggie

8 pm

Je kunt ook de digitale marktplaatsen afzoeken naar leuke spullen. Heb een tijd terug 2 CDJ 500 II's overgenomen van iemand die ermee stopte. Heb ondertussen wel even de dingen laten reviseren (laser, rubbers vervangen en schakelingen nakijken) en ben voor het hele geintje 2000 gulden (inclusief revisie) kwijtgeweest. Als je ze nieuw koopt dan ben je dik 1000 gulden meer kwijt.

PSN: mug_8pm

• htca
Op vrijdag 22 maart 2002 09:23 schreef Muggie het volgende:
Je kunt ook de digitale marktplaatsen afzoeken naar leuke spullen. Heb een tijd terug 2 CDJ 500 II's overgenomen van iemand die ermee stopte. Heb ondertussen wel even de dingen laten reviseren (laser, rubbers vervangen en schakelingen nakijken) en ben voor het hele geintje 2000 gulden (inclusief revisie) kwijtgeweest. Als je ze nieuw koopt dan ben je dik 1000 gulden meer kwijt.
Ik heb al gestruind, alleen op www.marktplaats.nl vind ik eea en op www.djgear.nl
Als iemand anders nog iets weet of heeft......

Overigens jammer voor je van gisteren (ben neutraal, zondag niet)
Pagina: 1