Toon posts:

PII 300 opgevoerd, hoever kan ik gaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hebhallo,
ik heb net mijn PII 300 opgevoerd van 66* 4.5 naar 75 *4.5 en hij draait al een uurtje zonder problemen. ik kan alleen niet zien hoe warm het hele zooitje word. daarom vraag ik me af of ik hem nog verder kan opvoeren. en als ik hem te ver opvoer, wat gebeurt er dan? grote rookwolken ofzo?
ik hem in mijn case trouwens wel een extra fan gebouwd dus dat moet toch voor ook iets meer koeling zorgen dacht ik.

je moet de groenten van johan ben!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Kijk voor de grap eens even op hoeveel volt jouw P2 300 draait (kan je ook zien op de behuizing van je P2, 2.0 of 2.8) Of kijk anders naar het serienummer van jouw P2. Ik heb namelijk ook een P2 300 gehad, een SL2YK (2.0 volt) en die heeft vanaf het begin dat ik dat ding kreeg zonder problemen op 450 en 464 gedraaid.
Als je 'm te ver opvoert dan geeft ie gewoon geen beeld of wordt ie instabiel.

Maar heb je een 2.8 V P2 300 vrees ik voor je dat je niet al te ver gaat komen, die worden namelijk vrij vlug heet.

Verwijderd

Topicstarter
er staat op de proc iets van
SL2QC wat het ook moge betekenen

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

dat zoeken we ff op op overclockers.com in de cpu database.

SL2QC http://processorfinder.intel.com/scripts/details.asp?sSpec=SL2QC&ProcFam=47&PkgType=ALL&SysBusSpd=ALL&CorSpd=ALL

helaas het is de 2.8V versie (Klamath op 0.35Micron)

dat beloofd niet veel goeds

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Topicstarter
het belooft inderdaad niet veel goeds,
hij heeft vanochtend een uurtje gewoon gedraaid maar nu is hij me al 3 keer gecrashed in 20 minuten. en hij is inderdaad lekker warm hoor.
ik dacht eerst dat het misschien lag aan mijn geheugen
1* 64MB op 66 MHz en 1 * 128 op 133MHz. dus heb ik de 66 MHz eruit gehaald. en hij liep daarna alweer vast. dus ik denk dat het met deze gewoon niet gaat lukken.
of misschien als ik hem heel goed koel?

Verwijderd

Heb mijn vaders comp ook overgeklockt. Een pentium 2 350 naar 434 (3,5*124 @ 2.00V) Wou niet geheel stabiel op 466 omdat ik het voltage niet kon verhogen helaas.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op donderdag 21 maart 2002 10:29 schreef bloemkool22 het volgende:
dus ik denk dat het met deze gewoon niet gaat lukken.
of misschien als ik hem heel goed koel?
Dan nog denk ik niet dat je erg hoog komt, omdat de 300 geloof ik de laatste is die nog op 2.8 volt draait. Volgens die database van Intel draait de 333 al op 2.0 volt. Maar echt hoog ga je 'm niet krijgen vrees ik voor je. Die P2's waren al best wel kachels, en van overklokken worden ze niet koeler. :)

Ik heb destijds specifiek naar de SL2W8 of SL2YK gezocht, omdat ik daarvan wist dat hij in vrijwel alle gevallen op 450 of hoger kon draaien. Mja, ik had m'n P2 300 SL2YK voor 400 piek, terwijl een P2 450 nog 1100 piek kostte. B-)
Pagina: 1