Video-capture of TV-in-kaart?

Pagina: 1
Acties:

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 22:57
Ik heb allerlei topics hier geraadpleegd, maar ik snap het nog steeds niet. Ik wil de beelden van een digitale videocamera in de pc inlezen en bewerken. Heb ik daar nou een kaart met TV-in voor nodig of een capturekaart? En welke kaart is goed en betaalbaar?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 20:45

almightyarjen

When does the hurting stop?

Je hebt een capture-kaart nodig. Een capture-kaart heeft vooral digitale ingangen en jouw camera heeft een digitale uitgang. Check ff wat voor soort uitgang jouw camera heeft en vergelijk dit met de capture-kaarten van Pinnacle (www.Pinnaclesys.com) of Hauppauge (www.Hauppauge.com), dit zijn goeie merken. Hoe duurder de kaart, hoe meer troep erop, dwz: hogere capturesnelheden en bij duurdere kaarten wordt meestal software geleverd die iets meer kan (op het gebied van video-editing). ;)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Hoeft niet, een videokaart met video-in voldoet ook goed, misschien zelfs beter.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• 4-legged-bird
Allebei bedankt voor de reactie, maar ..... nou weet ik het nog niet! Ik lees juist steeds verschillende meningen over wat ik nodig heb en nu dus weer. En vanwege het prijsverschil wil ik wel graag weten wat ik moet kopen! Wie geeft het definitieve advies?????

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

heb je misschien ook Firewire aansluiting op je camera? Dan is dat misschien nog een betere optie.. (niet om je meer aan het twijfelen te brengen ofzo hoor :) )

tv-kaart:
+goedkoop
-compressie dmv software

capture-kaart:
+goeie mpeg compressie dmv hardware
-duuuuuuur

Ik frut, dus ik epibreer

• dominic
  • Laatst online: 20-08 19:13

dominic

will code for food

3 opties:

1. Heb je een VHS of Hi-8 camera en je wilt capturen tot 352x288, dan is een simpel kaartje met Tv-in voldoende

2. Heb je een VHS, Hi-8 of DV camera en je wilt in hogere resolutie (640x480 of hoger) netjes (digitaal) kunnen capturen dan heb je een capture kaart nodig.

3. Heb je een DV camera met firewire aansluiting, haal dan een firewire interface.

Download my music on SoundCloud

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 21:56
Ik wil opname capturen van TV. Ook wel hele films. Wat is mij dan aan te raden? Kwaliteit moet wel goed blijven. Ik denk hierbij aan de 800x600 pixels (dit is toch max wat de tv kan weergeven) @ 25 fps (of voldoet minder ook). Wil het liefts max 250 euro kwijt zijn. Iemand een goed idee???

• pistole
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

Dan kan je netzogoed een TV Tuner kaartje kopen... Voor 70 euro heb je al iets. Tip: geen USB nemen

Ik frut, dus ik epibreer

• 4-legged-bird
Nee, een firewire aansluiting heb ik niet. En wat de gewenste resolutie betreft: ik weet niet welke resolutie nodig is. Ik vind de normale DIVX-kwaliteit goed genoeg. Die filmpjes speel ik af via de Matrox op de tv. Is dat dan 480x640? Dan zou ik dus een capture-kaart moeten hebben begrijp ik. En dan een Pinnacle? Of Miro?

• dominic
  • Laatst online: 20-08 19:13

dominic

will code for food

Op donderdag 21 maart 2002 10:38 schreef pistole het volgende:
Dan kan je netzogoed een TV Tuner kaartje kopen... Voor 70 euro heb je al iets. Tip: geen USB nemen
De meeste TV tuners in de prijsklasse die jij noemt kunnen alleen capturen tot 352x288, hij wil graag hogerer rez's aankunnen.

En ja, 25 fps is echt het minimum!

Zoek naar een 2e hands capture kaart (Een dc-10 oid) dan blijf je nog redelijk binnen je budget.

Download my music on SoundCloud

• Spice

Spice

Ik wil opname capturen van TV. Ook wel hele films. Wat is mij dan aan te raden? Kwaliteit moet wel goed blijven. Ik denk hierbij aan de 800x600 pixels (dit is toch max wat de tv kan weergeven) @ 25 fps (of voldoet minder ook). Wil het liefts max 250 euro kwijt zijn. Iemand een goed idee???
Neem een videokaart met video-in in combinatie met de tuner van een video recorder.
Ik heb zelf een hauppage theatre gehad om te capturen en die trekt 704x 576 wel in combi met een duron 800@1000
Mijn broer gebruikt een oude videokaart: een elsa tnt-kaart met video-in in combi met een kapotte vcr waar de tuner wel van werkt en een een duron600@??? en die combi maakt zeker zulke goed misschien wel betere opnames dan mijn combi.
Ik heb vorige week wat besteld en hij vroeg of ik de volgende kaart wilde bestellen (opvolger van zijn oude Elsa)
http://www.msi.com.tw/products/multimedia/vga/spec/8850.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/products/multimedia/vga/pic/8851.jpg
Video Output Function
TV-out (AV connector)
TV-out (S-Video connector)
Video-in (S-Video connector
prijs: 1 MSI 64MB StarForce8850 GeForce3-Ti200VT
Modell MSI G3Ti200 PRO-VT /Dual-Bios
Retail/ TV-Out /Video-In / Version 1.1
Spiel Sacrifice / Videoschnittsoftware 865 16.00% 188.63 |188.63 euro (uit de factuur geknipt)

ps: de software en de instellingen die gebruikt om te capturen is eigenlijk de andere helft van het verhaal

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 20:45

almightyarjen

When does the hurting stop?

Op donderdag 21 maart 2002 10:35 schreef Oesie het volgende:
Maximale resolutie van PAL (wat we hier in NL hebben) is 720x568. Als je wilt opnemen van TV heb je 2 mogelijkheden: hardwarematige compressie en softwarematige compressie. Voordelen/nadelen hardware compressie:
- belast CPU voor maar ongeveer 4% :)
- kwaliteit is supergoed (geen dropped frames e.d.) :)
- duur :(
voordelen/nadelen software compressie:
- goedkoop :)
- belast CPU volledig (ook bij een b.v. 900 MHz) :(
- vaak toch nog dropped frames e.d. :(

Daarom heb ik gekozen voor een Hauppauge WinTV PVR PCI. Heb hem net, ben nog aan het klooien met de nieuwste drivers om de hardware-compressie aan de praat te krijgen. Hij kostte 325 Euro, bij Alternate.nl staat-ie voor 304 Euro inc. verzendkosten.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• 4-legged-bird
Wat houdt die "PVR" in? Er staat nl. ook een Hauppage Win/TV PCI die veeeeeel goedkoper is...

Verder zag ik een Pinnacle Studio Deluxe pakket met kaart en software. Weet iemand welke kaart daarin zit? Kan ik op de pagina's van Pinnacle niet vinden. En de software heb ik al bij de camera gekocht!

• Oesie
Op donderdag 21 maart 2002 13:25 schreef almightyarjen het volgende:

[..]

Maximale resolutie van PAL (wat we hier in NL hebben) is 720x568. Als je wilt opnemen van TV heb je 2 mogelijkheden: hardwarematige compressie en softwarematige compressie. Voordelen/nadelen hardware compressie:
- belast CPU voor maar ongeveer 4% :)
- kwaliteit is supergoed (geen dropped frames e.d.) :)
- duur :(
voordelen/nadelen software compressie:
- goedkoop :)
- belast CPU volledig (ook bij een b.v. 900 MHz) :(
- vaak toch nog dropped frames e.d. :(

Daarom heb ik gekozen voor een Hauppauge WinTV PVR PCI. Heb hem net, ben nog aan het klooien met de nieuwste drivers om de hardware-compressie aan de praat te krijgen. Hij kostte 325 Euro, bij Alternate.nl staat-ie voor 304 Euro inc. verzendkosten.
En als je nou een Pentium 1.5 heb met 1024mb geheugen en geforce 4 ?

• Oesie
Op donderdag 21 maart 2002 10:54 schreef Spice het volgende:

[..]

Neem een videokaart met video-in in combinatie met de tuner van een video recorder.
Ik heb zelf een hauppage theatre gehad om te capturen en die trekt 704x 576 wel in combi met een duron 800@1000
Mijn broer gebruikt een oude videokaart: een elsa tnt-kaart met video-in in combi met een kapotte vcr waar de tuner wel van werkt en een een duron600@??? en die combi maakt zeker zulke goed misschien wel betere opnames dan mijn combi.
Ik heb vorige week wat besteld en hij vroeg of ik de volgende kaart wilde bestellen (opvolger van zijn oude Elsa)
http://www.msi.com.tw/products/multimedia/vga/spec/8850.htm

[afbeelding]
Video Output Function
TV-out (AV connector)
TV-out (S-Video connector)
Video-in (S-Video connector
prijs: 1 MSI 64MB StarForce8850 GeForce3-Ti200VT
Modell MSI G3Ti200 PRO-VT /Dual-Bios
Retail/ TV-Out /Video-In / Version 1.1
Spiel Sacrifice / Videoschnittsoftware 865 16.00% 188.63 |188.63 euro (uit de factuur geknipt)

ps: de software en de instellingen die gebruikt om te capturen is eigenlijk de andere helft van het verhaal
Het vervelende is als je een nieuwe videokaart koopt dan ook gelijk je tv-kaart weg is. Daar zit ik een beetje tegenaan te kijken (Hercules All In Wonder 8500 DV). Maar bij deze is kaart is dat wel anders dan bij de Hercules want de Hercules is meer een 3 in 1 :)

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

PCTV rave

+ goedkoop (toen ik em haalde 129,- gulden )
+ tot 768x576 res. ( ja echt! ook capturen )
+ pinnacle rules :P
+ drivers beschikbaar voor 95/98/ME/2K/XP
- software compressie (1ghz of meer is snel genoeg)

specs:
* videochip brooktree bt878
* met overlay max resolutie 384x288
* zonder overlay max resolutie 768x576

lijkt me dus duidelijk >:)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:04
Heh? Ik dacht dat de PCTV rave maar tot half PAL formaat kon capturen. Heb je het over de PRO versie?

btw : Is die 878 chip nou die ene waarmee je cablecrypt gedoe kon doen?

Oh en over de proversie gesproken; hij heeft inter een audio out en 2 video outs geloof ik. Maar op welke AGP kaart kun je dat aansluiten vraag ik me af. Hebben die asus deluxe kaarten van die interne aansluitingen, of is dat alleen bij stand-alone capturekaarten a la DC10?

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:04
oh ja: wat is overlay!?

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• Oesie
Jah wat kan je met die overlay

• Spice

Spice

Het vervelende is als je een nieuwe videokaart koopt dan ook gelijk je tv-kaart weg is. Daar zit ik een beetje tegenaan te kijken (Hercules All In Wonder 8500 DV). Maar bij deze is kaart is dat wel anders dan bij de Hercules want de Hercules is meer een 3 in 1
je hebt helemaal geen tv-kaart nodig als je een videorecorder (lees tuner) aan je video-in hangt. Dat snap je toch wel, hoop ik :?

• Oesie
Op donderdag 21 maart 2002 23:19 schreef Spice het volgende:

[..]

je hebt helemaal geen tv-kaart nodig als je een videorecorder (lees tuner) aan je video-in hangt. Dat snap je toch wel, hoop ik :?
Jah die snap ik wel hoor. Ben eigenlijk op zoek naar een Geforce 4 met TV-in. Iemand een goed advies daarover?
Pagina: 1