[php] Foutmelding genereren

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• wdulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik be bezigmet een formulier en nu wil ik de mensen alles natuurlijk goed laten invullen. Hoe kan ik er voor zoren dat men verplicht is de form in te vullen. Zodat men een foutmelding krijgt als ze bijvoobeeld hun naam zijn vergeten in te vullen

ps ik werk met php en een mysql database

Ja je weet het niet

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
damn, dat is wel erg basic. Als je een formulier hebt met daarin bijvoorbeeld
code:
1
<input type=text name="voornaam">

Dan kan je met php het volgende doen
PHP:
1
<?if($voornaam){  echo "Je voornaam is " . $voornaam;} else {  echo "Je hebt geen voornaam ingevuld";}?>

Maar zoek anders eens op tutorials

• wdulli
Sorry ben een n00b in php. heb al een soort script werken maar deze is een wel iets netere versie daarvan. thanks for helping

Ja je weet het niet

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:59
Je kunt het client-based aanpassen, d.m.v. Javascript. Je ziet wel eens van die formpjes die zodra je een veld invult een vinkje voor het veld plaatsen (zodat je weet dat het goed is).

Maar je moet dan alsnog server-based (php, asp) de boel controleren. Zelf gebruik ik hier altijd één manier voor, zodat ik altijd mijn code kan hergebruiken.

Je kunt zelfs een soort form-classe maken, die alle intelligentie bevat. Maar dat is al weer een stapje verder :)

• wdulli
Kun jij mij aub zo'n voorbeeld opsturen. Ik wil graag uit de hand daarvan leren hoe ik dat kan uitvoeren.

Ja je weet het niet

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

geen scritrequests. jammer, maar dit is ZO simpel... dat moet je wel uit een willekeurige tutorial kunnen halen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.