systeem: AMD Athlon XP 1700 (1,47ghz) Win XP of Win 2000 (ligt aan mijn mood) maxtor 7200 30gb en 40 gb, 8KTA3+pro moederbord, raid 0, DVD-dinges, hp 8210 writer, 640mb intern en nog heeeeeeeeeeeel veel wensen
Verwijderd
Doet Windows toch ook voor jou? Ik zou 't niet erg vinden, en zover ik weet is er niemand die zich bezig houdt met privacy op websites (en zeker niet het bijhouden van je clicks daarin), maar ik denk dat 't ten koste gaat van de gebruikersvriendelijkheid als je menu steeds aangepast wordt.
Het lijkt me wel. Je mag toch ook hun e-mailadres aanzetten? En je kan altijd een knopje erbij zetten zodat ze het zelf kunnen uitschakelen.
Aangezien de mensen eerst moeten inloggen (en waarschijnlijk dus registreren) zou je zoiets kunnen vermelden in een License Agreement (die niemand ooit leest
) en dan kun je, als men begint te zeuren, daar op terug vallen. Wil men de leuke menutjes niet, dan maar niet registreren he?
If nothing is written below, I was the last to reply...
Verwijderd
Of in een privacy statement, of nog beter non-privacy statementOp donderdag 21 maart 2002 09:48 schreef RainManX het volgende:
Aangezien de mensen eerst moeten inloggen (en waarschijnlijk dus registreren) zou je zoiets kunnen vermelden in een License Agreement (die niemand ooit leest) en dan kun je, als men begint te zeuren, daar op terug vallen. Wil men de leuke menutjes niet, dan maar niet registreren he?
Verwijderd
Ok je vroeg het niet maar discussies over Intelligent Agents zijn altijd interessant 
Volgends de filosofen Dreyfus & Cook moet een situatie aan een aantal voorwaarden voldoen wil het verantwoord zijn een intelligent agent in te zetten:
• relatief statisch kennisdomein, anders te vaak updates nodig
• statisch probleemdomein gedurende de analysefase van de agent
• er mag geen algoritmische oplossing zijn, anders is er geen agent nodig maar gewoon een tooltje dat wat dingen logt
• er moet een grote kans zijn dat er door een non-expert fouten worden gemaakt
• als er een fout gemaakt wordt moet dat behoorlijke gevolgen hebben
Nu wil ik niet zeggen dat je de boel niet moet automatiseren en ik weet natuurlijk helemaal niets over de geavanceerdheid van je Software en je analyse-methode maar het kan zijn dat het eerder een geavanceerde logging-tool of een Software Agent is dan een Intelligent Agent
En misschien zijn er nog wel heel andere definities op de markt wat betreft Intelligent Agents
Volgends de filosofen Dreyfus & Cook moet een situatie aan een aantal voorwaarden voldoen wil het verantwoord zijn een intelligent agent in te zetten:
• relatief statisch kennisdomein, anders te vaak updates nodig
• statisch probleemdomein gedurende de analysefase van de agent
• er mag geen algoritmische oplossing zijn, anders is er geen agent nodig maar gewoon een tooltje dat wat dingen logt
• er moet een grote kans zijn dat er door een non-expert fouten worden gemaakt
• als er een fout gemaakt wordt moet dat behoorlijke gevolgen hebben
Nu wil ik niet zeggen dat je de boel niet moet automatiseren en ik weet natuurlijk helemaal niets over de geavanceerdheid van je Software en je analyse-methode maar het kan zijn dat het eerder een geavanceerde logging-tool of een Software Agent is dan een Intelligent Agent
En misschien zijn er nog wel heel andere definities op de markt wat betreft Intelligent Agents
Zie http://www.registratiekamer.nl/Op donderdag 21 maart 2002 09:42 schreef Bavje het volgende:
Mijn vraag is: mag je deze gegevens van een gebruiker vastleggen zonder hier eerst toestemming voor te vragen?
De korte versie is dat alle niet persoonlijk identificeerbare informatie per definitie mag. Persoonlijk identificeerbare informatie gaat uit van een doel (in jouw geval personificatie van de site). Zolang je dat vermeld mag je het daarvoor gebruiken. Echter, gebruik voor een ander doel, spammen, verkoop etc., mag niet.
Pagina: 1