Videokaart geeft NV4_DIS fout melding en slaat vas

Pagina: 1
Acties:

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik krijg telkens de volgende fout melding NV4_DIS en mijn computer slaat dan vast .
Als ik dan herstart dan zegt hij dat er iets niet goed is met mijn videokaart asus v7100 Deluxe Combo32 mb.
Nu heb ik hier op tweakers ook overal gezocht en wel wat gevonden over het proberen van drivers en in de bios agp slot verzetten van 4x naar 2x maar niets helpt .
Wie o wie zou mij met dit probleem wllen helpen want ik kom er nu echt helemaal niet meer uit.
Ik heb het volgende systeempje:

MSI K7T266 Pro2-Ru
proc is een XP 1800+
512 MB aan ddr-geheugen
20 Gb hdd 7200
Een ethernet kaartje van 3com
een Hercules muse xl muziek kaartje .

Gadget Freak

Verwijderd

ik meen dat n4-dis iets te maken heeft met je netwerkkaart..

misschien heeft je videokaart een conflict met je 3com netwerkkaart..

haal de 3com eruit en probeer nog eens.. of verander irq van 3com of videokaart.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op donderdag 21 maart 2002 09:36 schreef xsence-ecs het volgende:
ik meen dat n4-dis iets te maken heeft met je netwerkkaart..

misschien heeft je videokaart een conflict met je 3com netwerkkaart..

haal de 3com eruit en probeer nog eens.. of verander irq van 3com of videokaart.
Onzin, nv4 is je videokaart driver die ergens een error veroorzaakt. Heeft geen drol met je netwerkkaart te maken.

Andere drivers eens proberen? Voornamelijk de laatste stabiele drivers van de site van nvidia / asus. Anders eens wat oudere drivers proberen.
Kijk nog eens precies WAT de foutmelding is en post dat hier.

de betaler vervuilt

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb daar ook last van zodra ik drivers gebruik die hoger zijn dan de 21.83 , Zelfs als ik de WHQL drivers gebruik krijg ik deze vage error..

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Over dat irq veranderen wat houd dat nu eigenlijk precies in ik zou hier graag wat uitleg over hebben dit lijkt mij op dit moment het enigste wat ik nog zou kunnen uitproberen .
Ik heb ook al geprobeerd om ze in andere slots te zetten maar helaas ook geen effect.

Gadget Freak

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op donderdag 21 maart 2002 09:57 schreef magier76 het volgende:
Over dat irq veranderen wat houd dat nu eigenlijk precies in ik zou hier graag wat uitleg over hebben dit lijkt mij op dit moment het enigste wat ik nog zou kunnen uitproberen .
Ik heb ook al geprobeerd om ze in andere slots te zetten maar helaas ook geen effect.
Welke drivers gebruik je nou?
In je BIOS : assign IRQ for VGA zoeken.

Zoek anders ff naar GeForce topics hier op GoT, bij een paar grote draadjes staat een link naar een site met een enorme FAQ. Daar staan ook veel oplossingen in.

de betaler vervuilt

Pagina: 1