Toon posts:

ineens een internet gateway ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik start XP op en ik zie zon raar icoontje in mn tray. Het schijnt dat ik verbonden ben met het internet VIA een andere pc.

http://members.home.nl/sub0/images/image1.jpg
http://members.home.nl/sub0/images/image2.jpg

nadat ik ipconfig/renew deed kreeg ik een melding over een fout met de DHCP server. Maar toch was die gateway ineens weg.

Onder Win2000 (dualboot) had ik deze gateway niet. vaag allemaal. Maar.... Ik kon dus op die andere pc bestanden lezen en ik kon er ook naar kopieren.

Wie kan me dit uitleggen?

/EDIT
link gefixed

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
een of andere domme @home gebruiker wil proxy spelen :?

plaatjes doen het trouwens niet..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

jah, dat geweldige XP he? .... ;)

[edit - serieus]
Hoe je aan die gateway komt is me echt een raadsel maar als dat ding er toch eenmaal is dan is het waarschijnlijk zo dat die gast waar je naartoe verbonden ben totaal niets aan beveiliging heeft gedaan en alles maar klakkeloos full geshared heeft. En dan mag je er inderdaad ook rustig naartoe kopieeren enzo ja.

ps. heb je een draadloos netwerk? Dat zou makkelijker te verklaren zijn dan normaal netwerk. Hoe ziet je netwerk/internetverbinding er verder uit?
[/edit - serieus]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 09:19 schreef SICdude het volgende:
jah, dat geweldige XP he? .... ;)

[edit - serieus]
Hoe je aan die gateway komt is me echt een raadsel maar als dat ding er toch eenmaal is dan is het waarschijnlijk zo dat die gast waar je naartoe verbonden ben totaal niets aan beveiliging heeft gedaan en alles maar klakkeloos full geshared heeft. En dan mag je er inderdaad ook rustig naartoe kopieeren enzo ja.

ps. heb je een draadloos netwerk? Dat zou makkelijker te verklaren zijn dan normaal netwerk. Hoe ziet je netwerk/internetverbinding er verder uit?
[/edit - serieus]
ik heb een gewone kabelverbinding met @home, via een COM21 kabelmodem dus. Ik heb niks verandert aan instellingen ofzo. Alleen gisteren lang zitten scannen op campusnet met zon programma, die checkt dan op gesharede pc's, werkt perfect! Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik kan er nog steeds op als ik verbind naar dat netwerk adres, in iexplore :) Maar hij staat gelukkig niet meer onder Netwerk Verbindingen. mooi...

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
nou have fun met leechen dan :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je had gezocht had je geweten dat dit gewoon iemand bij jou in de buurt is, die z'n systeem nogal open heeft staan.
[search=vreemde gateway]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.