[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
SiliconenKit
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
In een vorig topic van mij met vragen over hoe en wat met een reservoir werd volgens mij door Dabit gezegd dat je geen siliconenkit moet gebruiken om iets waterdicht te maken....Op donderdag 21 maart 2002 08:59 schreef CyCLoNe het volgende:
1 woord :
SiliconenKit
Dit om het feit dat het altijd weer loslaat. Hij zei dat het eigenlijk alleen geschikt is voor de rand van de badkuip.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
gaat nog steeds goed dus ..

Het spreekt voor zich dat je het reservoir helemaal droog moet maken.
Do as I say, don't do as I do.
Da's een heel goed punt!Op donderdag 21 maart 2002 11:20 schreef Bart-01 het volgende:
Goh als silliconen kit loslaat dan hebben aquarium bezitters een uitdaging.
DaBit is een jongen met verstand maar ik heb nog geen zelfgemaakt aquarium zien lekken (mijn pa heeft er een stuk of 3 gemaakt).
Anoniem: 5988
TD-DMZ: had je wel braaf de pijp in de lengterichting ingesmeerd met lijm?
De beste oplossing is om nieuw PVC te halen. Zoveel kost dat nou ook weer niet.
Wil je dit niet, dan zou ik de naad waar de afsluitdop overgaat in de 125mm pijp goed schoonmaken, iets opschuren, en vervolgens dichtsmeren met PVC lijm. Het spreekt voorzich dat alles goed droog moet zijn voordat je dat doet.
Sinds wanneer is je aquarium van PVC ipv glas?Op donderdag 21 maart 2002 11:22 schreef Gman het volgende:
[..]
Da's een heel goed punt!
DaBit is een jongen met verstand maar ik heb nog geen zelfgemaakt aquarium zien lekken (mijn pa heeft er een stuk of 3 gemaakt).
En er bestaat siliconenkit en siliconenkit. Een vriend van me gebruikte simpele voegenkit, en die is ooit wakker geworden met 5cm water op de vloer (glasplaat los->220L water over de vloer)
Had precies hetzelfde probleem met die pvc lijm. Waarschijnlijk een beetje te weinig er op gesmeerd ofzo, d'r zaten iig nog gaatjes in.
Naja, dat zijn kleine problemen vergeleken met een vernielde socket en een kapotgedrukt t'bird 1200
Als je zeker zou weten dat het niet loslaat op den duur wel. Ik ben daar niet zo zeker van ('k had ook siliconenkit gebruikt in mijn reservoir). En da's toch lastig als je PC op z'n kant ligt omdat je net naar een LAN aan het kachelen bent (doet TD-DMZ nog wel es regelmatig)Op donderdag 21 maart 2002 11:31 schreef Gman het volgende:
Hmmm aangezien er niet echt druk van betekenis op het reservoir van Marcel staat lijkt me voegenkit hier wel voldoende...toch?
Verder ben ik niet echt blij met dat azijnzuur dat vrijkomt uit siliconenkit als 't droogt.
Wat si er nou mis met het dichtsmeren van de buitenrand van de lijmmof met lijm die ervoor bedoeld is: namelijk PVC lijm. Doe dat voorzichtig en 't word niet eens lelijk.
Anoniem: 22679
Gewoon kijken of je een installatuer in je kennissen kring hebt, die hebben die kit standaard in hun wagen liggen.
Maarre ,
ik zou het ook met een GOEDE pvc lijm dicht smeren.
ik heb mijn waterblok dat nog net een beetje "zweette" met loctite secondenlijm dicht gemaakt, mijn soldeervervinding was niet helemaal perfect omdat ik vrij dunne (1mm) plaat heb gebruikt voor mijn waterblok maze en zijwand.
werkt perfect en lekt niet.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
Dat ben ik dus ook aan het doen. Vanmiddag vul ik hem met water als ik thuiskom, dan weet ik meer. Anders smeer ik er om het uur gewoon een dikke klodder van die lijm op netzolang totdat er echt een dikke laag op de naden zit. Dan kan het haast nietmeer lekken.Op vrijdag 22 maart 2002 09:58 schreef Kroetsjov het volgende:
ik heb volgens mij wel een half potje van die pvc lijm in mijn reservoir gebruikt ... (vanuit de binnenkant; dus je ziet er niks van).
Heb ik dan nog problemen, ja dan alsnog nieuw PVC kopen en gelijk het ding 3 cm kleiner maken dat hij wat makkelijker in mijn case past........
Ik moet nu waarschijnlijk een 125mm gat in de onderkant van mijn case maken waar het reservoir dan uit komt te hangen ofzo
Word een lastige klus aangezien er voetjes onder de aopen kasten zitten, en die wil ik er wel onder houden
Maar als dat al een probleem is maak je juist toch je reservoir opnieuw ?Op vrijdag 22 maart 2002 11:22 schreef TD-DMZ het volgende:
[..]
Dat ben ik dus ook aan het doen. Vanmiddag vul ik hem met water als ik thuiskom, dan weet ik meer. Anders smeer ik er om het uur gewoon een dikke klodder van die lijm op netzolang totdat er echt een dikke laag op de naden zit. Dan kan het haast nietmeer lekken.
Heb ik dan nog problemen, ja dan alsnog nieuw PVC kopen en gelijk het ding 3 cm kleiner maken dat hij wat makkelijker in mijn case past........
Ik moet nu waarschijnlijk een 125mm gat in de onderkant van mijn case maken waar het reservoir dan uit komt te hangen ofzo
Word een lastige klus aangezien er voetjes onder de aopen kasten zitten, en die wil ik er wel onder houden
Dan zou ik persoonlijk de moeite niet nemen om em dicht te krijgen.
Jouwe is ook veel kleiner. Ik heb een mof met aan allebei de kanten een uisteeksel. Ik heb als hij in de kast staat tussen het reservoir en het hdd rekje erg weinig speling. Een paar centimeter maar. Maargoed, dat los ik ook wel weer op. En zoniet, dan haal ik gewoonweg maar nieuw PVCOp vrijdag 22 maart 2002 11:26 schreef DaBit het volgende:
???
Mijn res. paste anders prima in mijn HX08....
Ach, als het niet lukt kan dat altijd nog. Het moet wel een beetje een uitdaging blijven natuurlijk, we geven niet zomaar op.Op vrijdag 22 maart 2002 11:31 schreef Dromer het volgende:
[..]
Maar als dat al een probleem is maak je juist toch je reservoir opnieuw ?
Dan zou ik persoonlijk de moeite niet nemen om em dicht te krijgen.
-Butyleenkit
-Polyurethaankit
-Sulfidekit
etc.
Allemaal voor andere toepassingen. Polurethaankit is de duurste van de kitten, maar het heeft ook een lijmende functie.
Epoxy is op PVC niet geschikt. Na schuren hecht het wel, maar het is alleen een mechanische hechting. De uitzettingscoefficienten verschillen teveel, waardoor veel dingen na verloop van tijd toch weer loskomen.
Epoxy is wel mooi voor andere dingen.....
Overigens heeft een dikke laag lijm op de naad ook niet heel veel zin: De lijm "smelt" de boel aanelkaar, na twee lagen lijm valt er weinig meer te smelten.
Nouja, ik zie het wel. Er zit nu nog 1 klein lekje in ipv de 4 of 5 die ik had. Nog 1x lijmen en dan zou het toch goed moeten gaan.Op vrijdag 22 maart 2002 16:57 schreef Herman het volgende:
Overigens zijn er ook andere kitten dan siliconenkit:
-Butyleenkit
-Polyurethaankit
-Sulfidekit
etc.
Allemaal voor andere toepassingen. Polurethaankit is de duurste van de kitten, maar het heeft ook een lijmende functie.
Epoxy is op PVC niet geschikt. Na schuren hecht het wel, maar het is alleen een mechanische hechting. De uitzettingscoefficienten verschillen teveel, waardoor veel dingen na verloop van tijd toch weer loskomen.
Epoxy is wel mooi voor andere dingen.....
Overigens heeft een dikke laag lijm op de naad ook niet heel veel zin: De lijm "smelt" de boel aanelkaar, na twee lagen lijm valt er weinig meer te smelten.
Dan kan ik de schroefdop gaan bewerken om de aansluitingen goed te krijgen (en waterdicht). Daarna kan ik altijd weer een nieuw en iets kleiner reservoir maken. Eerst de dop maar eens maken!
Zou je wat foto's kunnen posten?
Ik ben zelf ook net begonnen met WC en probeer overal een beetje id-en op te doen.
Alvast bedankt.
Keep it cool!
De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign
dit is de mijne, nog steeds waterproofOp dinsdag 26 maart 2002 11:50 schreef Wolfje666 het volgende:
He TD-DMZ,
Ik ben zelf ook net begonnen met WC en probeer overal een beetje id-en op te doen.
Alvast bedankt.
Keep it cool!

verschil nu met toen, nieuw mobo+videokaart en kit op plaatsen waar het zou KUNNEN lekken
Ik heb geen digi cam, dus dat is erg moeilijk.Op dinsdag 26 maart 2002 11:50 schreef Wolfje666 het volgende:
He TD-DMZ,
Alvast bedankt.
Keep it cool!
[topic=349834/1/25]
Hier foto's van hoe het er in het begin uitzag (nu nog steeds hetzelfde hoor, zit alleen een voltage mod bij
Heb je duidelijke pics van je reservoir dan?Op dinsdag 26 maart 2002 12:13 schreef Cooliez het volgende:
[..]
dit is de mijne, nog steeds waterproof
[afbeelding]
verschil nu met toen, nieuw mobo+videokaart en kit op plaatsen waar het zou KUNNEN lekken
Ach ja, is al 2x gezegd geloof ik.Op dinsdag 26 maart 2002 12:14 schreef floduR het volgende:
[..]
doortrekken wil ook wel eens werken...
(kon het niet laten)
Maar als je wc pot lekt lijkt doortrekken mij geen goed idee. Beter de watertoevoer afsluiten en de stortbak legen. Dan de pleepot vervangen.... Dat lijkt mij iig de logische oplossing als je wc lekt!
het lijkt wel of je 2 fans op elkaar gezet hebt, das niet echt goed voor de achterste fan heOp dinsdag 26 maart 2002 12:29 schreef TD-DMZ het volgende:
[..]
Ik heb geen digi cam, dus dat is erg moeilijk.
[topic=349834/1/25]
Hier foto's van hoe het er in het begin uitzag (nu nog steeds hetzelfde hoor, zit alleen een voltage mod bij
[..]
Heb je duidelijke pics van je reservoir dan?
[..]
Ach ja, is al 2x gezegd geloof ik.
Maar als je wc pot lekt lijkt doortrekken mij geen goed idee. Beter de watertoevoer afsluiten en de stortbak legen. Dan de pleepot vervangen.... Dat lijkt mij iig de logische oplossing als je wc lekt!
Anoniem: 7546
Een reservoir heeft geen grote voordelen dus!
Voor het afdichten kun je trouwens inderdaad goede polysulfidekit gebruiken, zelf vind in de Polyflex 2000 van Den Braven een goede kit. Deze kit heeft gewoon een goede hechting en lijmkracht en droogt goed door!
Butyleenkit is hier weer absoluut niet bruikbaar voor, deze kit blijft altijd zacht! Butyleenkit is eigenlijk ook geen kit maar een stoppasta, dat is dus stopverf in een kitkoker!
Het werkt al bijna 2 jaar zo...... En ze draaien nog steeds!!!Op dinsdag 26 maart 2002 12:31 schreef AtomicShockwave het volgende:
[..]
het lijkt wel of je 2 fans op elkaar gezet hebt, das niet echt goed voor de achterste fan he
de enigste pic met reservoir is de 4de, meer heb ik niet gescanned bij een vriend van me..Op dinsdag 26 maart 2002 12:29 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
Heb je duidelijke pics van je reservoir dan?
ben gewoon in zo'n dierenwinkel gaan zoeken naar bakkie voor vissen, plexiglas er door met 3 gaten (2x langen, 1x stroom), kitten en klaar...
suc6 verder
Anoniem: 29739