Toon posts:

[HTML] file listing?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had ff beetje webspace nodig, dus ik naar 0catch.com toe, ff accountje gemaakt! allemaal leuk en aardig, maar nu heb ik dus geen index.html gemaakt, en ik krijg dus (zoals verwacht) geen listing zoals bij een apache zonder index, kan ik een index.html maken die zo'n listing geeft van de dir waar ie zelf in staat???
veel dank!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:05

krietjur

Where am I?

Met html krijg je dat (voor zover ik weet) niet voor elkaar, met een server-side scripttaal wel. Verder is Html meer iets voor Webdesign & Graphics.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat ook niet om het design, t is toch gewoon een programmeer taal feitelijk...
maagoed...
iemand anders een goede oplossing?

Verwijderd

het kan niet met html omdat html clientside is en de files op de serverside staan. De client weet nooit welke files op de server staan en dus kan je zoiets nooit in HTML doen ;)

Is dus designmatig onmogelijk. Je zult PHP oid moeten gebruiken als dat op die server is toegestaan.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Normaal gesproken moet de server dat genereren. En dan moet je er juist geen index.html inzetten. Als je het toch wilt hebben, dan moet je een scripttaal (php, asp, perl) gebruiken ofzo.
Maar kdenk niet dat je hostingprovider dit ondersteunt (als het gratis is)

Verwijderd

Topicstarter
daarom! doet die dus niet... bagger dus...
nou, dan zal ik gewoon maar heel goed onthouden hoe alles heet :bedankt iig!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:05

krietjur

Where am I?

Je kan natuurlijk ook een index.html maken en daar elke keer als je iets toevoegt aan je webspace een linkje daarheen in je index.html zetten ;) Hoef je 't niet te onthouden :+

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 16:51
Op donderdag 21 maart 2002 09:12 schreef street011 het volgende:
het gaat ook niet om het design, t is toch gewoon een programmeer taal feitelijk...
HTML != programmeertaal. Vertaald: HTML is GEEN programmeertaal.

HTML is een formaat waarin tekst en gfx opgemaakt kunnen worden. Kun je er dus niets in programmeren.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
No flame intended, maar als je niet snapt waarom HTML in W&G thuishoort, moet je de FAQ van W&G en P&W maar eens lezen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En of de webserver een dir listing geeft, of niet, hangt dus gewoon af van de instellingen van je web-server.

Zelf walg ik van webservers die een dir listing tonen op het moment dat er geen index.htm(l) is. Zo kan iedereen dus al die files zien, en meestal wil je dit niet.

Dus je zult waarschijnlijk zelf iets moeten maken in 1 of andere script taal (bijv asp,php,jsp) of gebruik maken van een cgi-script, mits de server dit ondersteunt natuurlijk..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:47

NightBird

DPC-Crew Coding
Op donderdag 21 maart 2002 11:48 schreef Creepy het volgende:
En of de webserver een dir listing geeft, of niet, hangt dus gewoon af van de instellingen van je web-server.

Zelf walg ik van webservers die een dir listing tonen op het moment dat er geen index.htm(l) is. Zo kan iedereen dus al die files zien, en meestal wil je dit niet.
Ik wil dat juist wel .. daarom zet ik er geen index.html neer. Als ik wil dat mensen mn dirlisting niet zien zet ik er wel een index filetje neer ..

En daarom kan je het dus zelf instellen in je webserver, omdat iedereen andere dingen handig vindt. :P

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
damn....

[HTML] in de titel
dus dan zou het W&G zijn
maar hij wilt iets met Apache
en dat hoort weer in P&W
maar waarom pleur je dan HTML in je titel??

dit wordt een heel vaag topic :)

nofi

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 13:04

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 21 maart 2002 12:01 schreef SWINX het volgende:
damn....

[HTML] in de titel
dus dan zou het W&G zijn
maar hij wilt iets met Apache
en dat hoort weer in P&W
maar waarom pleur je dan HTML in je titel??

dit wordt een heel vaag topic :)

nofi
SA? :)
Tenzij ie een scriptje wil maken wat de dirlisting toont ;)

Exact expert nodig?

Pagina: 1