Toon posts:

Bios instellingen epox 8kha+ icm 1700+ amd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

Ik ben als beginner een nieuwe pc oon het bouwen (zie ook mijn eerdere posting) en zie bij het booten van mijn mobo
dat ik een atlon 1100 Mhz heb.
dit klopt natuurlijk niet het is een AMD 1700+ xp
Hoe moet ik nu de bios instellen dat hij werkelijk op 1,4.. Mhz loopt?

ik zie in de bios wel (bij frequentie/voltage control) staan dat de CPU clock op 100 staat en de CPU ratio op auto.

Ik heb hier even mee gespeeld maar hij blijft aangeven die 1100 Mhz atlon.

dus ik moet nog ergens iets doen ....maar waar???

gaarne jullie hulp
michael

Verwijderd

je moet op je mobo een jumpertje verzetten, dat verstelt de PCI-divider van 1/3 naar 1/4. dan moet je in je bios bij frequenty/voltage control oid je fsb op 133 zetten...klaar!

gebruik de volgende keer de search ff....

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog nieuw in deze materie(bios) kan jij mij aangeven wat de beste instellingen zijn voor dit mobo icm amd 1700+

en inderdaad was zoeken een optie die ik niet gebruikt had.
maar misschien is deze config vraag ook al besproken (kan hem alleen niet vinden)

ik zie je replay wel

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 11:54 schreef schaapie het volgende:
je moet op je mobo een jumpertje verzetten, dat verstelt de PCI-divider van 1/3 naar 1/4. dan moet je in je bios bij frequenty/voltage control oid je fsb op 133 zetten...klaar!
Ik heb dit mobo ook, maar die jumper waar jij het over hebt, kan ik niet vinden. Misschien heb ik een nieuwe bril nodig :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem wel gevonden en moet zeggen werkt als een trein

Het is jumper j1 (uit mijn hoofd) in het begin van je mobo boekje staat een bladzijde waar twee jumpers en de hex uitlezing staat daar moet je kijken

en inderdaad als je dat nog niet kan vinden moet je een bril (geeft niet ik heb er ook 1)

michael

Verwijderd

Blaatte domme dingen. Weggehaald :+
Pagina: 1