ach...in een volgend leven lach je er om!
als je mobiel een infrarood poort heeft, dan heeft deze 9 van de 10 x een ingebouwd modem, dus kan je die modem gebruiken. Alleen even drivers installeren, waarbij je aangeeft dat de infrarood poort van je laptopje gebruikt moet worden.
laptop heeft inderdaad ingebouwd modem (geen idee wat voor een, moet ik morgen naar kijken (ALS ik tijd heb, is niet mijn laptop helaas)). Zou het dan puur in het driververhaal zitten? Dus met een goede driver kan ik bij externe toegang kiezen voor dat ingebouwde modem, en bij de modemeigenschappen instellen dat dat modem zelf via infrarood moet gaan bellen? Heb ik dat zo goed begrepen? Wat raar dat dat standaard niet goed staat dan!
Even morgen kijken dan maar, bedankt!
Even morgen kijken dan maar, bedankt!
Erkens bedoelt dat dan waarschijnlijk een modem in je mobiel zit.. en daarvan moet je de drivers vinden en installeren..
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
precies, want dat interne modem heb je niet nodig, sterker nog, die kan je niet zo gebruiken als jij wiltOp vrijdag 22 maart 2002 00:40 schreef axis het volgende:
Erkens bedoelt dat dan waarschijnlijk een modem in je mobiel zit.. en daarvan moet je de drivers vinden en installeren..
aaaaah zo. Tja, het is niet mijn eigen spulleke, maar moet er wel een vraag over kunnen beantwoorden.
Ik zal het doorgeven, bedankt voor dit!
welke telefoon gaat het om? Dan kunnen we uitzoeken of er een modem in zit en zo ja, wat je er nog voor nodig hebtOp vrijdag 22 maart 2002 19:25 schreef 0siris het volgende:
aaaaah zo. Tja, het is niet mijn eigen spulleke, maar moet er wel een vraag over kunnen beantwoorden.
ja, zou wel handig zijn :P:P
----------------------------------------
over het algemeen: als je telefoon infrarood heeft, dan zit er een modem is, waar moet het anders voor dienen? of zijn er soms telefoons waarmee je je tv kan bedienen?Op vrijdag 22 maart 2002 19:26 schreef |HunterPro| het volgende:
[..]
welke telefoon gaat het om? Dan kunnen we uitzoeken of er een modem in zit en zo ja, wat je er nog voor nodig hebt
nogmaals, ik krijg de vraag ook maar voor me neus, ik heb me verder nooit geinteresseerd voor laptops (wat zijn die dingen traaaaaaaaag!! pentium 3 met 4000 tpm harddisk ofzo
en tig vage audio/video/slaapmodus/virusscan services)en mobiele telefoons heb ik me al helemaal nooit in verdiept (who needs a phone when you have IRC
). Maar als ik die persoon weer zie waar de vraag vandaan kwam, zal ik de vraag weer even bij hem neerleggen, bedankt voor jullie enthousiasme! Hartverwarmend
En nu ga ik echt slapen (was op de bank in slaap gevallen)
En nu ga ik echt slapen (was op de bank in slaap gevallen)
Het kan, mits de telefoon het ondersteund. Dwz dat je een mobiele telefoon moet hebben die als modem kan functioneren, en dat je daarvoor ook de modemdrivers hebt.
Dan leg je de telefoon (met infrarood actief) binnen het bereik, en installeer je de drivers. Zodra je dat gedaan hebt staat de telefoon gewoon als een modem tussen de hardware, en kun je 'm dus kiezen bij de inbelverbindingen. Dan kun je overigens een standaard inbelaccountje gebruiken.
Ik zelf gebruik deze setup wel eens voor noodgevallen onderweg, met een nokia 6210 en dell laptop. Helaas hebben de Nederlandse mobiele telefoonproviders de verbinding overigens afgeknepen op 9600 baut, dus echt snel gaat het niet, maar voor noodgevallen is het meer dan genoeg
Overigens: Als je dus een gewone modem hebt, en de mogelijkheid die te gebruiken, is dat gewoon sneller en goedkoper, dus een aanrader.
<font size="1">Ik heb de topictitel ook even iets verduidelijkt, en:
[forum=19] >> [forum=4] </font>
Dan leg je de telefoon (met infrarood actief) binnen het bereik, en installeer je de drivers. Zodra je dat gedaan hebt staat de telefoon gewoon als een modem tussen de hardware, en kun je 'm dus kiezen bij de inbelverbindingen. Dan kun je overigens een standaard inbelaccountje gebruiken.
Ik zelf gebruik deze setup wel eens voor noodgevallen onderweg, met een nokia 6210 en dell laptop. Helaas hebben de Nederlandse mobiele telefoonproviders de verbinding overigens afgeknepen op 9600 baut, dus echt snel gaat het niet, maar voor noodgevallen is het meer dan genoeg
Overigens: Als je dus een gewone modem hebt, en de mogelijkheid die te gebruiken, is dat gewoon sneller en goedkoper, dus een aanrader.
<font size="1">Ik heb de topictitel ook even iets verduidelijkt, en:
[forum=19] >> [forum=4] </font>
Pagina: 1