Gister bij het opruimen van de schuur van studentenhuis waar ik woon vonden we een hele hoop oude platen. Ik heb er een paar ingescant om te laten zien wat voor kewle design's ze toen maakte:

ja, ik vond die ook superkewl, deed me nogal denken aan Superlooper... Ik zou zelfs willen beweren dat deze knapper is omdat ie waarschijnlijk met de hand is getekend ipv getraced van een foto.Op donderdag 21 maart 2002 03:23 schreef prototype het volgende:
[afbeelding]
OEH OEH! LIKE THAT STYLEE
Verwijderd
Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 07:59 schreef OzBoz het volgende:
1 woord: generatiekloof.
Die is koel (het nummer tenminsteOp donderdag 21 maart 2002 02:33 schreef PyroDaan het volgende:
[afbeelding]
Burn Baby Burn...Op donderdag 21 maart 2002 09:29 schreef Tom het volgende:
[..]
Die is koel (het nummer tenminste)
Verwijderd
Op donderdag 21 maart 2002 09:31 schreef TangLeFuzZ het volgende:
[..]
Burn Baby Burn...
"if we kick some gangsta shit"Op donderdag 21 maart 2002 08:43 schreef webspeaker het volgende:
Dit staat op een plaatje dat ik een jaar of 7 als eens heb gekocht ik vond het ook wel erg goed. Bovendien is de muziek die erop staat ook niet verkeerd.
[afbeelding]
Ik weet het ik heb de glasplaat van mijn scanner een x als deksel van de frituurpan gebruikt
//
JA!Op vrijdag 22 maart 2002 02:07 schreef PyroDaan het volgende:
ik heb er hier zo'n honderd liggen... willen jullie dat nog wat meer mooie hoezen eruit zoek en inscan?
Verwijderd
Doe maar, zeker de moeite waardOp vrijdag 22 maart 2002 02:07 schreef PyroDaan het volgende:
ik heb er hier zo'n honderd liggen... willen jullie dat nog wat meer mooie hoezen eruit zoek en inscan? of boeit het niet echt?
Verwijderd
[topic=164500]ivy:
als iemand het toevallig weet:
wat is het lettertype op de eerste plaat, waar bijvoorbeeld 'help yourself' in geschreven staat?
Verwijderd

helemaal mee eens.Op vrijdag 22 maart 2002 10:21 schreef Silverburst het volgende:
Deze vind ik heeeeeeeeeeeel vet!!!
Op zicht zou dit design nu nog steeds kunnen!!
[afbeelding]
Het heeft de tijd overleefd!!
Verwijderd
SUPERTRAMP!!!!
Verwijderd
het is wel een idee, misschien als het met de rechten te regelen is om eens zulk als boekje uit te gevenOp vrijdag 22 maart 2002 18:33 schreef Cool_Duck het volgende:
Hartstikke bedankt voor deze super nuttige contributie!
Een inspiratiebron voor de graphic designers onder ons. Ik heb ze meteen opgeslagen.
Human Bobby
Verwijderd
Er bestaat al een boek(je) met een hele hoop oude platenhoezen! Het heet '1000 record covers' van Taschen (die uitgeverij die ook al die andere kunstboeken voor 15 piek maakt.) Is er eentje uit een serie met allemaal boekjes met 1000 ontwerpvoorbeelden voor een bepaald onderwerp, bijvoorbeeld 1000 chairs ofzo. Het 'Record covers' boekje heeft er dus 1000 vanaf 1950 tot 1995 ofzoiets. Leuke inspiratiebron!Op vrijdag 22 maart 2002 18:37 schreef Justice het volgende:
[..]
het is wel een idee, misschien als het met de rechten te regelen is om eens zulk als boekje uit te geven
[stiekem]Op vrijdag 22 maart 2002 09:03 schreef ivy het volgende:
als iemand het toevallig weet:
wat is het lettertype op de eerste plaat, waar bijvoorbeeld 'help yourself' in geschreven staat?
Errug vet....
/me loves fat-written letters.....

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
ik heb um eerst op 80º in de wasmachine gedaan om um vervolgens onder m'n scanner te leggen...Op zaterdag 23 maart 2002 20:54 schreef Dark Blue het volgende:
[..]
1 vraagje, PyroDaan... how the f*ck heb jij zo'n plaat onder een scanner gepropt?
Owwja...Op zaterdag 23 maart 2002 21:13 schreef PyroDaan het volgende:
[..]
ik heb um eerst op 80º in de wasmachine gedaan om um vervolgens onder m'n scanner te leggen...
vraag maar eens na aan je vader, die kan je vertellen dat je ook singeltjes had, dat waren kleinere platen
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
En dan moet je nagaan dat die serie die jij zag absoluut herhalingen waren van de fabeltjeskrant.. nfiOp zaterdag 23 maart 2002 21:20 schreef Dark Blue het volgende:
[..]
Owwja...
* Dark Blue herinnert zich een klein plaatje van de Fabeltjeskrant...die goeie ouwe tijd
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Intentionally left blank
Het doet me pijn dat je Kylie disco durft te noemen, Kylie is ooit met de verschrikkelijke hit "Kylie Minogue & Jason Donovan - Especially For You.mp3" doorgebroken. Maar dat had meer met foute 80ies te maken dan met discoOp zaterdag 23 maart 2002 23:17 schreef DaNCe2k het volgende:
Toch ironisch dat ik kylie mino muziek goed vindt terwijl dat een beetje oude disco is. en sommige jaren 70 muziek ook wel goed vindt.
Ik heb het haast nooit op TV gezien... we hadden er een klein grammofoonplaatje van. Weet ik veel wanneer het werd uitgezondenOp zaterdag 23 maart 2002 22:31 schreef OzBoz het volgende:
[..]
En dan moet je nagaan dat die serie die jij zag absoluut herhalingen waren van de fabeltjeskrant.. nfi
Verwijderd
Is niet zo moeilijk...vooral niet als je namen etc een beetje wegwerktOp vrijdag 22 maart 2002 18:37 schreef Justice het volgende:
[..]
het is wel een idee, misschien als het met de rechten te regelen is om eens zulk als boekje uit te geven
Op zondag 24 maart 2002 00:27 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Het doet me pijn dat je Kylie disco durft te noemen, Kylie is ooit met de verschrikkelijke hit "Kylie Minogue & Jason Donovan - Especially For You.mp3" doorgebroken. Maar dat had meer met foute 80ies te maken dan met discoEn ja.. ook ik vond dat toen wel een lekker nummer.. maar nu gaan mijn nekharen zwaar overeind staan en dat is bij disco niet het geval..
Doe maar, lijkt me geen probleem, kan mooi naast mijn boek 'A Century of Posters'.Op vrijdag 22 maart 2002 18:37 schreef Justice het volgende:
[..]
Neem van mij aan, dan wordt het een probleem. Dat is ook niet nodig.Op zondag 24 maart 2002 13:25 schreef asesin0 het volgende:
[..]
Is niet zo moeilijk...vooral niet als je namen etc een beetje wegwerkt
1989Op zondag 24 maart 2002 14:15 schreef Glival het volgende:
[..]
Uit welk jaar is "Especially For You.mp3" ?
Neemt maar van mij aan, je was toen een eitje.Op zondag 24 maart 2002 13:19 schreef Dark Blue het volgende:
[..]
Weet ik veel wanneer het werd uitgezonden
Volgens mij had Kylie daarvoor ook al een paar hitjes. In elk geval kwam het allemaal (Kylie, Jason, Rick Astley) uit de stal van Stock, Aitken & Waterman. Het waren gewoon normale 13-in-een-dozijn-popnummertjes met een beat erachter. Niet echt veel bijzonders, maar wel leuk om op te dansen.Op zondag 24 maart 2002 00:27 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Het doet me pijn dat je Kylie disco durft te noemen, Kylie is ooit met de verschrikkelijke hit "Kylie Minogue & Jason Donovan - Especially For You.mp3" doorgebroken. Maar dat had meer met foute 80ies te maken dan met discoEn ja.. ook ik vond dat toen wel een lekker nummer.. maar nu gaan mijn nekharen zwaar overeind staan en dat is bij disco niet het geval..
Intentionally left blank
Klopt, zeg ook niet dat het dur eerste was.. maar dur eerste had iig ook niets met disco te makenOp zondag 24 maart 2002 16:43 schreef crisp het volgende:
[..]
Volgens mij had Kylie daarvoor ook al een paar hitjes.