Hoe ver kan ik gaan met overclocken van...

Pagina: 1
Acties:

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2025

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
Graag zou ik willen weten wat er op tweakers gebied allemaal mogelijk is met het MSI K7T266 Pro Raid Mobo. Mijn athlon xp 1700+ heb ik al geunlockt. 'k heb 2 x 256mb cas2 pc2100 ddr ram, 2 x 40 gig hd udma 5, 1 raid array van 2 * 20 gig udma66 (dus 1 raidpartitie van 40 gig), een sblive gold, een standaard pci netwerkkaartje van realtek, een hollywood plus pci dvd kaart, een geforce-2 ti 64mb tv-out en nog een aopen 20*10*40 cdrw brander en een creative labs 12x dvd.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

PS..ik gebruik detonator xp drivers 27.52...en verder is m'n dvd al regiovrij..heb ik voor m'n brander de nieuwste firmware erin gezet en voor de rest gebruik ik de standaard drivers..wel heb ik de laatste pci latency patch geinstalleerd...de laatste via agp drivers voor xp...de laatste raid drivers voor xp en de nieuwste raidpatch..en de nieuwste busmaster ide drivers.

TheWizzard

oowja...nog ff vergeten..m'n kast heb ik al gemod en er zitten al 2 30cm ccfl blauw in...en verder heb ik behoorlijk wat 80*80mm sunon fans geplaatst...het geheel maakt wel erg veel herrie...dus waarschijnlijk moet ik nog ff met noisecontrol fleese ofzo aan de gang..'t gaat mij dus meer om wat mogelijk is met 't mobo en qua overclocking enzo..fsbtjes...voltages, zowel voor't geheugen als voor de proc...etc.

sorry weer wat vergeten..
en of het nog zin heeft om een zwaardere voeding te nemen..'k heb nu een noname 400 watts voeding...'k zou dan graag een enermax 550 watts voeding willen hebben met dual fan erop en fancontrol..of zou het geheel er niet beter op worden of stabieler..of dat het misschien m'n overclock resultaten positief zal beinvloeden...
nu wacht ik maar ff op jullie reacties..staat een beetje dom he dat ik de hele tijd op mezelf zit te reageren..:))

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Aangezien je niet erbij hebt gezegd wat voor koeling je gaat gebruiken kan denk ik niemand een erg precieze indicatie geven.

Meer dan indicaties moet je niet verwachten, het verschilt enorm per pc wat je kan doen qua oc-en. Mem, cpu, moederbord allemaal kunnen anders reageren, zelfs als ze van het zelfde type, merk zijn.

Moet toch denken dat je de 1700 mhz wel moet halen, om voorzichtig een indicatie (!) te geven, gewoon stap voor stap proberen, eerst met de fsb, houdt het daar op, dan ga je met de multiplier werken.

Voeding moet genoeg zijn, als het nou goed werkt dan is het goed. Voeding is relatief gezien niet zo belangrijk.

Suc6 en mocht het ineens niet meer werken, stuur maar richting mij ;)

Canon Digital Ixus V3

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Bij de weg.......

Als je zo'n systeem hebt, en al geunlockt en je case gemod....waarom kom je dan met zo'n vraag?????

Zou denken dat je het gewoon meteen ging proberen. Maar goed, 2 weten meer dan 1 is het gezegde....

Canon Digital Ixus V3

• TheWizzard
  • Laatst online: 13-10-2025

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
ja dom van me das waar ook..helemaal vergeten te zeggen dat ik de CoolerMaster HCC-001 met heatpipes op m'n proc heb gezet...moet ik er verder nog wat bij vermelden?

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 03:25 schreef TheWizzard het volgende:
ja dom van me das waar ook..helemaal vergeten te zeggen dat ik de CoolerMaster HCC-001 met heatpipes op m'n proc heb gezet...moet ik er verder nog wat bij vermelden?
[semi-offtopic] ja, dat je vrij aso(goed bedoelt :) bent met zo'n systeempje!
waarom in hemelsnaam nog gaan overklokken ?
levensduur en stabiliteit is ook fijn nl., sommige mensen worden helemaal gek van hun perikelen met pc's.
[/semi-offtopic]

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 04:07 schreef merlinx het volgende:

[semi-offtopic] ja, dat je vrij aso(goed bedoelt :) bent met zo'n systeempje!
waarom in hemelsnaam nog gaan overklokken ?
levensduur en stabiliteit is ook fijn nl., sommige mensen worden helemaal gek van hun perikelen met pc's.
[/semi-offtopic]
Uhm. Wat doe jij in Overclocking & Casemodding? ;)

TheWizzard: het is vrij moeilijk om te zeggen hoe ver je kan komen met een bepaald systeem. Een indicatie van hoe ver je cpu eventueel zou kunnen komen is de stepping; dat staat hier uitgelegd http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3
De meeste XP's zijn goed te oc-en...op dit moment zijn AGOGA en AGOIA de beste steppings (voorzover ik weet). Kijk de kleine lettertjes op je cpu-core eens na. Voor de rest: je hebt goeie koeling, een geunlockte cpu....waar wacht je op? Er is maar 1 manier om erachter te komen >:)

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 09:37 schreef _sNaRs_ het volgende:

[..]

Uhm. Wat doe jij in Overclocking & Casemodding? ;)
awel, ik druk mij wel wat hard uit ja, ik bedoel eigenlijk dat maximale overclock versus stabiliteit altijd in de overweging moet worden meegenomen.. :)
excuses voor de harde taal, afzeiken was niet de intentie, het nadenken over "hoe ver te gaan" wel.
:)

• tweakduke
  • Laatst online: 09:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ow die heatpipe kan veel hebben hoor
mijn broer heeft hem ook
ding is nu xp 1800@1900 en dan nog 40 grade
wel 2 casefans erbij
dus gewoon proberen, want die cooler kan het wel hebben

Tweakers Discord