Ik had een MSIK7T266A en AMD 1800+ voor mij. Heb na 3 weken de handel omgeruild voor een Asus P4B266 met Intel Pentium VI 1800Mhz, 512 DDR. Enig idee wat mis is met K7T266A?
Beetje nutteloze post, hier werkt diezelfde zooi heel goed.
Ik snap dus niet waarom je zo naar amd flamed.
Mya, het zou naar 1 keer proberen wel niet gewerkt hebben, en tja, dan had ik ook meteen een nieuwe gekocht
Hier komt iets hips te staan
Geen kritiek naar gelukkige AMD gebruikers. Ik heb zelf ook nog een AMD K7 700Mhz draaien en dat gaat perfect. Maar met K7T266A heb ik teveel ellende gehad, dus overgestapt op Intel systeempie.Op donderdag 21 maart 2002 00:37 schreef Denhomer het volgende:
Beetje nutteloze post, hier werkt diezelfde zooi heel goed.
Speciaal geregd hiervoor zeker .. 4x dezelfde post
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Flamen op AMD vind ik onterecht (de processors zijn misschien wat fragiel en zijn wat heethoofderig, maar voor de rest zijn het prima dingen); flamen op VIA daarentegen is bijzonder terecht.
Het is een feit dat een systeem gebaseerd op de VIA chipset ongeveer hetzelfde is als een lot uit de loterij halen...Je kán geluk hebben dat het zonder problemen, rock solid en supersnel draait. Je kan ook de pech hebben dat je niks anders dan gezeik met die sh*thardware krijgt. Compatibiliteitsproblemen zijn nog de minste van je problemen. Als je vindt van niet: vertel dan maar eens waarom er zoiets als een abit kt7faq is, om alle problemen met dat moederbord op te lossen. Want verreweg de meeste problemen met de aloude Abit KT7 zijn inherent aan de VIA chipset, dat heeft weinig met het moederbord zelf te maken.
De meeste nerds gooien het dan op 'jij kan gewoon geen stabiel systeem bouwen'. Dat is je reinste onzin; ik héb ook wel stabiele VIA systemen gebouwd. Maar de onstabiele-systemen-met-vage-problemen waren duidelijk in de meerderheid.
Maar genoeg hierover
Sluiten dit topic want dit wordt een ongefundeerde flamewar.
Het is een feit dat een systeem gebaseerd op de VIA chipset ongeveer hetzelfde is als een lot uit de loterij halen...Je kán geluk hebben dat het zonder problemen, rock solid en supersnel draait. Je kan ook de pech hebben dat je niks anders dan gezeik met die sh*thardware krijgt. Compatibiliteitsproblemen zijn nog de minste van je problemen. Als je vindt van niet: vertel dan maar eens waarom er zoiets als een abit kt7faq is, om alle problemen met dat moederbord op te lossen. Want verreweg de meeste problemen met de aloude Abit KT7 zijn inherent aan de VIA chipset, dat heeft weinig met het moederbord zelf te maken.
De meeste nerds gooien het dan op 'jij kan gewoon geen stabiel systeem bouwen'. Dat is je reinste onzin; ik héb ook wel stabiele VIA systemen gebouwd. Maar de onstabiele-systemen-met-vage-problemen waren duidelijk in de meerderheid.
Maar genoeg hierover
Geef mij maar een Warsteiner.
Ik denk dat het grote verschil niet de CPU maar de chipset van het mainboard is. Wat namelijk een werkelijk en in mijn ogen zeer belangrijk vershil is.
De VIA chipset heeft maar 4 PCI IRQ's namelijk INT A,B,C en D. DE Intel chipset heeft er 4 meer ! INT A, B, C, D, E, F, G en H. Wat dus een stuk minder IRQ conficten opleverd. En dus simpeler te configureren is.
Om deze reden is het voor mij simpel te geloven dat iets op een (recente) Intel chipset beter loopt dan op een VIA chipset.
De VIA chipset heeft maar 4 PCI IRQ's namelijk INT A,B,C en D. DE Intel chipset heeft er 4 meer ! INT A, B, C, D, E, F, G en H. Wat dus een stuk minder IRQ conficten opleverd. En dus simpeler te configureren is.
Om deze reden is het voor mij simpel te geloven dat iets op een (recente) Intel chipset beter loopt dan op een VIA chipset.
Murphy was an optimist
Dat is denk ik vaak het probleem, exotische randapparatuur ging bij mij niet lekker bij een via. Iets anders is onderweg, dus geen oordeel.Wat voor soort problemen ? , En wat voor soorten hardware had je allemaal op die via-plank draaien
Het is ongelooflijk moelijk een om tv-kaart (hauppage) in mijn geval met een agp-nvidea keert wdm te laten opnemen.
2 videokaarten pci en agp is ook geen feest, tv kijken en video/beeld opnemen ook niet, wil je daar nog eens geluid bij nog moeilijker.Het werkt allemaal wel maar kost een hoop tijd, een noob komt er echt niet uit.
Misschien valt het 8er af allemaal wel mee maar dat kan ik nog niet zeggen
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Ach, het is wel waar dat VIA rare fratsen heeft uitgehaald. Ten tijde van de P75 maakte ze echt brakke zooi, later met de vp2, mvp3 e.d. bleek dat AGP niet altijd even jofel was. De USB van de MVP3 is gewoon ronduit slecht. Gezeik met de SBLive en nu recent weer de belabberde PCI performance.
Om maar wat te noemen...
Wat dat betreft heeft Intel toch wel een iets betere reputatie. Maar omdat ik ook geen Intel wil, heb ik nu een Epox 8k7a. AMD 761 northbridge en nog een Via southbridge. Geen IDE-prut, dus het gebruik van die via chip is beperkt tot keyboard&muis en wat USB
Overigens wel opvallend dat die MVP3 plank die eerst zoveel problemen gaf nu bijna 4 weken non-stop draait in mn Windows server. Geen idee hoelang-ie het volhoudt, zit er pas 4 weken in
Enfin, ik kan best begrijpen dat mensen "nee" tegen via zeggen.
Om maar wat te noemen...
Wat dat betreft heeft Intel toch wel een iets betere reputatie. Maar omdat ik ook geen Intel wil, heb ik nu een Epox 8k7a. AMD 761 northbridge en nog een Via southbridge. Geen IDE-prut, dus het gebruik van die via chip is beperkt tot keyboard&muis en wat USB
Overigens wel opvallend dat die MVP3 plank die eerst zoveel problemen gaf nu bijna 4 weken non-stop draait in mn Windows server. Geen idee hoelang-ie het volhoudt, zit er pas 4 weken in
Enfin, ik kan best begrijpen dat mensen "nee" tegen via zeggen.
Hehe, alleen zo jammer dat de PCI-controller (inclusief de IRQ verdeling) in de southbridge zit.Op donderdag 21 maart 2002 01:37 schreef Nexxennium het volgende:
Via southbridge. Geen IDE-prut, dus het gebruik van die via chip is beperkt tot keyboard&muis en wat USB
AMD is niet het probleem maar dieOp donderdag 21 maart 2002 00:34 schreef garamond2002 het volgende:
Ik had een MSIK7T266A en AMD 1800+ voor mij. Heb na 3 weken de handel omgeruild voor een Asus P4B266 met Intel Pentium VI 1800Mhz, 512 DDR. Enig idee wat mis is met K7T266A?
webOS all the way!
Nu moet ik toegeven, ik heb MSI 6330 (KT133A) werkt zalig goed, 3 videokaartje, SBLive enz... Rocksolid nooit problemen, maar mijn volgende mobo zal toch ook van AMD zelf komen (de chipset dus). Ik heb op dit belabberde memory performance
Verwijderd
Nou, mijn ervaringne met die VIA shit is ook ronduit slecht, 2 DEZELFDE systemen, de ene draait perfect en de andere draait enorm slecht, iemand hier een antwoord op??
Hier blijkt toch maar weer hoe 1 ervaring met een merk meteen je mening vormt over dit merk.
Ik hoor veel mensen klagen over VIA chips.
Ikzelf heb een A7V133 van ASUS met een VIA KT133A chip erop, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad, echt superstabiel. Mijn bak draait nu al een week non stop op WinXP en nog geen enkel probleem mee gehad. crashes zijn bij mij ook uit den boze.
Als ik mag kiezen voor weer een mobo met een VIA chipset erop, zat ik daar zeker weer voor gaan. En misschien geeft dat mijn mening wel een andere wending.
Ik hoor veel mensen klagen over VIA chips.
Ikzelf heb een A7V133 van ASUS met een VIA KT133A chip erop, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad, echt superstabiel. Mijn bak draait nu al een week non stop op WinXP en nog geen enkel probleem mee gehad. crashes zijn bij mij ook uit den boze.
Als ik mag kiezen voor weer een mobo met een VIA chipset erop, zat ik daar zeker weer voor gaan. En misschien geeft dat mijn mening wel een andere wending.
Verwijderd
amd/via is gewoon wat meer werk qua drivers/randapparatuur, maar als het eenmaal draait heb je een goed snelle combo....dus echt iets voor de tweaker
als je dit gezeur niet wilt, kun je netzogoed een intel nemen idd
Ja, of ga naar de Dixons en haal een Packerd Hell ofzoOp donderdag 21 maart 2002 09:45 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
amd/via is gewoon wat meer werk qua drivers/randapparatuur, maar als het eenmaal draait heb je een goed snelle combo....dus echt iets voor de tweakerals je dit gezeur niet wilt, kun je netzogoed een intel nemen idd
Verwijderd
Ik heb al jaren lang de Via/Amd constructie gebrukt, en ben daar altijd tevreden mee geweest, maar deze combos lopen inderdaad wat vaker vast dan andere chipsets is mijn ervaring.
Maar goed de via/amd combinatie is latijd de goedkoopste oplossing geweest voor een snel systeem, en het is alleen zo dat imho deze systemen minder stabiel zijn (niet onstabiel).
Ik heb 1 jaar lang een duron/via en een celeron/BX combinatie naast elkaar gehad en de cel.bx bleef gewoon langer draaien.
Maar om dit ff te relativeren.
Amd/via (1 week stabiel)
Cel/BX (3 weken stabiel)
Als ik dan kan kiezen neem ik toch steeds weer de amd/via combo omdat het gewoon goedkoper en sneller.
Dan maar een paar keer vaker de reset button.
Nu heb ik een sis/P4 combo, is btw ranzig stabiel (nog nooit de reset knop hoeven indrukken, loopt nu al 2 weken nonstop.
Maar goed de via/amd combinatie is latijd de goedkoopste oplossing geweest voor een snel systeem, en het is alleen zo dat imho deze systemen minder stabiel zijn (niet onstabiel).
Ik heb 1 jaar lang een duron/via en een celeron/BX combinatie naast elkaar gehad en de cel.bx bleef gewoon langer draaien.
Maar om dit ff te relativeren.
Amd/via (1 week stabiel)
Cel/BX (3 weken stabiel)
Als ik dan kan kiezen neem ik toch steeds weer de amd/via combo omdat het gewoon goedkoper en sneller.
Dan maar een paar keer vaker de reset button.
Nu heb ik een sis/P4 combo, is btw ranzig stabiel (nog nooit de reset knop hoeven indrukken, loopt nu al 2 weken nonstop.
Misschien is er meer wat mis met de gebruiker? Als complete volksstammen een dergelijke setup gebruiken zonder problemen.. en jij hebt wel telkens problemen, dan lijkt me dat het probleem oplosbaar moet zijn .. ?Op donderdag 21 maart 2002 00:34 schreef garamond2002 het volgende:
Ik heb zelf een Abit KT7 (VIA KT133/686A) en een TB900@1Ghz, 512MB Infineon PC133 (@CAS2+133Mhz).. en deze setup gaat nu al bijna 2 jaar mee zonder enig probleem.
Ik had alleen in het begin (eerste week) een gigantisch IRQ conflict tussen mijn USB Controller en mijn SB Live! maar na even uitgeplozen te hebben welk PCI slot welke IRQs gebruikt, heb ik alles vlekkeloos aan de praat gekregen. Met het verschijnen van betere VIA 4-in-1 drivers en betere Nvidia Detonator drivers voor mijn ASUS V7700 GeForce2 GTS 32MB Deluxe is de boel alleen maar stabieler geworden.
Af en toe had ik wat rare dingen in Win98SE maar ik draai nu al een flinke tijd Win2K/Sp2 en heb nog nooit een BSOD gehad.
Wat was het probleem dan eigenlijk? En wat heb je bij moeten leggen voor die P4?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Mmm, problemen met VIA chipset komen mij maar al te bekend voor... Maar je bent Tweaker om DAT op te lossen!
Dus als je een systeem wil dat het altijd doet is een Intel chipset makkelijker.
Als je iets meer benul hebt wat je doet en je wilt je geld goed besteden dan krijg je bij VIA/AMD gewoon meer waar voor je centen (en inderdaad ook meer problemen maar die zijn allemaal oplosbaar).
SO get tweaking en breng daarna verslag uit waar je fout zat
Dus als je een systeem wil dat het altijd doet is een Intel chipset makkelijker.
Als je iets meer benul hebt wat je doet en je wilt je geld goed besteden dan krijg je bij VIA/AMD gewoon meer waar voor je centen (en inderdaad ook meer problemen maar die zijn allemaal oplosbaar).
SO get tweaking en breng daarna verslag uit waar je fout zat
Ik heb zelf weinig ervaring met de MSI K7t266a, maar die 2 boardjes die ik onder handen heb gehad.....
De eerste was niet stabiel te krijgen totdat we het boardje + CPU omgeruild hadden voor een P4B met P IV.
De 2e is nu instabiel, maar heeft 4 weken rocksolid gedraaid als server.
De instabiliteit van deze laatste is vermoedelijk veroorzaakt door spanningspieken (versterker op dezelfde groep is ook dood), ondanks dat het aan een UPS hing met overspanningsbeveiliging.
Ik heb zelf ruim 5 jaar op meerdere TD's gewerkt, dus ik heb wel wat ervaring met VIA. Maar feit blijft dat die VIA-zooi moeilijk snel & stabiel te krijgen is, zeker met wat exotischere hardware.
Voor bedrijfs-kritische hardware (ontwerpmachine, server,...) heb ik toch een behoorlijke voorkeur voor Intel-chipjes, of ieg. niet-VIA.
De eerste was niet stabiel te krijgen totdat we het boardje + CPU omgeruild hadden voor een P4B met P IV.
De 2e is nu instabiel, maar heeft 4 weken rocksolid gedraaid als server.
De instabiliteit van deze laatste is vermoedelijk veroorzaakt door spanningspieken (versterker op dezelfde groep is ook dood), ondanks dat het aan een UPS hing met overspanningsbeveiliging.
Ik heb zelf ruim 5 jaar op meerdere TD's gewerkt, dus ik heb wel wat ervaring met VIA. Maar feit blijft dat die VIA-zooi moeilijk snel & stabiel te krijgen is, zeker met wat exotischere hardware.
Voor bedrijfs-kritische hardware (ontwerpmachine, server,...) heb ik toch een behoorlijke voorkeur voor Intel-chipjes, of ieg. niet-VIA.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik wil er nog even aan toevoegen dat het ook onder andere Intel's schuld is dat VIA niet altijd even goede hardware maakt.
Intel is al een tijdje actief VIA aan het bestrijden, onder andere door ze het recht op gebruik van bepaalde patenten te ontzeggen. En dus moet VIA zelf dingen gaan uitvinden. Op zich niets mis met opnieuw uitvinden, maar VIA is dus de hele tijd bezig dingen die Intel al lang heeft uitgevonden op een andere manier op te lossen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat het twee kanten op werkt. Intel heeft ECHT iets tegen VIA. Van alle fabrikanten van chipsets, heeft Intel VIA de meeste rechtszaken aangedaan.
Intel is al een tijdje actief VIA aan het bestrijden, onder andere door ze het recht op gebruik van bepaalde patenten te ontzeggen. En dus moet VIA zelf dingen gaan uitvinden. Op zich niets mis met opnieuw uitvinden, maar VIA is dus de hele tijd bezig dingen die Intel al lang heeft uitgevonden op een andere manier op te lossen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat het twee kanten op werkt. Intel heeft ECHT iets tegen VIA. Van alle fabrikanten van chipsets, heeft Intel VIA de meeste rechtszaken aangedaan.
Macbook Pro
Dat zou dus geen invloed moeten hebben op de AMD/VIA combo's.Op donderdag 21 maart 2002 14:44 schreef RetepV het volgende:
Ik wil er nog even aan toevoegen dat het ook onder andere Intel's schuld is dat VIA niet altijd even goede hardware maakt.
Alle interface-standaarden zijn namelijk openlijk toegankelijk, dus mem-interface en PCI etc. zouden ze prima moeten kunnen implementeren, zonder dat Intel's geklaag daar invloed op heeft.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Een pentium 6Op donderdag 21 maart 2002 00:34 schreef garamond2002 het volgende:
Wat er mee mis is? da's moeilijk te zeggen. had je wel alles goed geïnstalleerd en afgesteld?
Heb je de juiste voeding etc...
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Bah
, dat gezeur ook elke keer over AMD/VIA; persoonlijk twee van deze boardjes gehad en geen enkel probleem ermee (en ik ben toch wel een 'zware' gebruiker).
Is het niet allemaal gewoon een beetje weten waar je mee bezig bent???
Is het niet allemaal gewoon een beetje weten waar je mee bezig bent???
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Het laatste MSI bord die ik in mn handen heb gehad (K7T266Pro2, zelfde als de jouwe dus), was ook heel erg buggy. Volgens mij weet MSI niet hoe ze moederborden moeten maken, mn vorige K7TTurbo was ook al slechter dan mn half zo goedkope ECS K7S5A.Op donderdag 21 maart 2002 00:34 schreef garamond2002 het volgende:
Ik heb inmiddels met die plankjes 2 pc's in elkaar gefrot voor vrienden.
1x met 1500+ en 1x met 1600+
Dit alles zonder problemen.
Natuurlijk kan er wel eens een rotte plank tussen zitten, maar dat ligt niet aan VIA natuurlijk.
1x met 1500+ en 1x met 1600+
Dit alles zonder problemen.
Natuurlijk kan er wel eens een rotte plank tussen zitten, maar dat ligt niet aan VIA natuurlijk.
Verwijderd
Waar volgens mij ook een hoop problemen mee ontstaat is patchen om het patchen.
ik heb zelf een Abit mobo met een AMD northbridge, en een VIA southbridge. Ik heb inderdaad wel wat tijd nodig gehad om de juiste setup te vinden:
juiste VIA driver
Juiste GeForce driver (75 HZ bug bij sommige versies
)
Juiste AMD driver
Correcte Bios van mobo en SCSI kaart
Juiste versies van Brandprogjes
Etc.
Maar nu loopt het systeem retestabiel, en lekker snel. Denk je dat ik wanneer er een nieuwe "betere" versie is van een van bovenstaande componenten ik deze direct installeer? Dachutniet.
Af een toe -helaas- een security patch voor XP en virusupdates, en de rest laat ik met rust.
Stel er komt een nieuwere versie van Nero uit? Nero werkt al prima -nul coasters in een half jaar/100 Cd's)-, dus die update hoef ik niet.
CloneCD heeft ook een tijdje elke 3 dagen ofzo een update gehad, waar in elke update weer een of andere bug zat. nu is het goed, dus ik laat het lekker zo.
My two cents: If it ain't broke enzo....
ik heb zelf een Abit mobo met een AMD northbridge, en een VIA southbridge. Ik heb inderdaad wel wat tijd nodig gehad om de juiste setup te vinden:
juiste VIA driver
Juiste GeForce driver (75 HZ bug bij sommige versies
Juiste AMD driver
Correcte Bios van mobo en SCSI kaart
Juiste versies van Brandprogjes
Etc.
Maar nu loopt het systeem retestabiel, en lekker snel. Denk je dat ik wanneer er een nieuwe "betere" versie is van een van bovenstaande componenten ik deze direct installeer? Dachutniet.
Af een toe -helaas- een security patch voor XP en virusupdates, en de rest laat ik met rust.
Stel er komt een nieuwere versie van Nero uit? Nero werkt al prima -nul coasters in een half jaar/100 Cd's)-, dus die update hoef ik niet.
CloneCD heeft ook een tijdje elke 3 dagen ofzo een update gehad, waar in elke update weer een of andere bug zat. nu is het goed, dus ik laat het lekker zo.
My two cents: If it ain't broke enzo....
Verwijderd
* net een MSI KT 266 Pro2 gekocht heeft. En idd ook nu een paar kleine probleempjes, maar games en andere software gaat prima.
Ja, de persoon die erachter zatOp donderdag 21 maart 2002 00:34 schreef garamond2002 het volgende:
Enig idee wat mis is met K7T266A?
Maar wat rond flamen en niet eens zeggen wat er allemaal mis was is natuurlijk niet bepaald nuttig...
Verstuurd vanaf mijn Computer®
[topic=443987/1/100]Op donderdag 21 maart 2002 15:37 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Ja, de persoon die erachter zat
Maar wat rond flamen en niet eens zeggen wat er allemaal mis was is natuurlijk niet bepaald nuttig...
ehm, niets mis met de KT266A, maar wel met de fabrikant die ze op een printplaat soldeert
Dit soort topics leiden nergens toe.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()