Toon posts:

Fan cooler is not running?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze melding krijg ik steeds na een update van mijn bios, terwijl mijn fannetje harstikke mooi draait :)

Ik heb een MSI K7T266 6380 en mijn bios geupdated naar versie 1.8 en de cooler is van coolermaster.

Errug raar, de dradjes heb ik allemaal al eens los gehad van het mobo maar blijft de melding geven, is trouwens niet zo als ik even moet rebooten.

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Misschien moet je ff kijken op je moederbord of je hem wel op de fan1 aansluiting op je moederbord hebt... heb wel eens gehoord over een moederbord die zo'n foutmelding gaf, omdat de cooler niet aangesloten zat op fan1..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 23:53 schreef GrandPuba het volgende:
Misschien moet je ff kijken op je moederbord of je hem wel op de fan1 aansluiting op je moederbord hebt... heb wel eens gehoord over een moederbord die zo'n foutmelding gaf, omdat de cooler niet aangesloten zat op fan1..
Ja dat klopt wel, ik moest de power dingetjes ook allemaal weer aansluiten en had toen ff het boekje nodig en ben toen 'uit nieuwsgierigheid' :) ook maar even de rest bij langs gegaan, leer je altijd van, bovendien zit ie op dezelfde plaats als bij mijn vorige bios.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Hmmm.., ik heb dat ook ooit eens gehad met dat mobo..,
totdat die aansluiting kapot ging...

De koeler van m'n GlobalWin Cak38 was een beetje te zwaar voor de onMobo aansluiting...

Maargoed had ik de handleiding bij die koeler maar moetten lezen... |:(

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
als je wel in je bios kan, kun je misschien wel de monitoring van je cooler uitzetten..
tis altijd te proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk zelfs nu opdezelfde computer helemaal zonder problemen in windows tot nu toe, tijdens het opstarten wordt eerst gevraagt, zoiets als: cpu fan is not running shutdown? Y/N binnen 2 sec. reageren ofzo anders schakelt ie zichzelf uit, opzich een mooie beveiliging maar dan moet ie wel correct zijn :z

• digital8
heb je hem al geprobeert op een ander fan aansluiting te zetten dan kun je testen of het probleem bij de fan of bij de aansluiting ligt...

• digital8
Wat ook nog wel eens wil helpen is om je pc op te starten in de bios dan naar (Euh...) je fan aansluitingen (hoe heet dat ookweer)

En dan ff draadjes van af je fan bewegen (beetje mee spelen) en dan kijken of er iets gebeurt op je beeldscherm, hetzelfde moet je dan ook ff doen bij de aansluiting op je mobo, ook weer ff de draadjes bewegen...

Als je nu ineens wel iets te zien krijgt weet je dat de aansluiting van de fan op de draadjes of van de draadjes op de stekker het probleem is...

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sinds ik mijn standaard 4200 toeren fannetje heb vervangen door een 2700 toeren geval ( :9 ) krijg ik ook dat-ie niet wil booten met piepjes en power off na een paar seconden. Dus gewoon maar die setting voor de fan in het bios op disabled gezet..
Pagina: 1