"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Hij leest inderdaad via uname -a uit op wat voor arch die draait. Dit kun je handmatig aanpassen in de Makefile. Ergens bovenaan in de Makefile staat de variabele ARCH, deze kun je gewoon veranderen en zo de config voor de gek houden
.
Overigens heb ik me twijfels of een alpha kernel op een x86 compilen zomaar werkt, maar je kan het natuurlijk altijd proberen
Overigens heb ik me twijfels of een alpha kernel op een x86 compilen zomaar werkt, maar je kan het natuurlijk altijd proberen
Ik gebruik gewoon de config die ik gemaakt heb op de alpha (ik weet exact wat er in die alpha zit) en maak er een *.deb van (op zowel mn worksstation als die laptop draait nu debian)
Dat gaat niet werken. Simpelweg omdat de gcc die jij op je PC hebt geen binaries voor Alpha CPUs kan produceren. Compilen voor een andere architectuur dan die waarop je compilet heet crosscompilen, en de default geinstalleerde gcc kan niet crosscompilen.
Kan ik dan niet een andere gcc installeren?
kan je dan niet beter gewoon de gcc op je alpha bak updaten / fixen?Op donderdag 21 maart 2002 01:13 schreef blouweKip het volgende:
Kan ik dan niet een andere gcc installeren?
Helaas, ik heb er net woody voor alpha opgezet (waar overigens geen 2.4 kernel bijzat) en ik heb nu alleen nog 1 externe floppy disk en geen cd drive meer (of iemand hier moet weten waar ik goedkoop een externe scsi cdrom kan vinden)kan je dan niet beter gewoon de gcc op je alpha bak updaten / fixen?
Hier staat hoe je gcc kan installeren als een cross-compiler.
Verwijderd
thx kan ik ook gebruiken, ik ben bezig linux te draaien op een m68k. Leuk projectje voor stageOp donderdag 21 maart 2002 02:56 schreef GrimLord het volgende:
Hier staat hoe je gcc kan installeren als een cross-compiler.
Pagina: 1