Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nu een echte goede 4.1 set. De subwoofer moet een goede diepe bass hebben. Kheb nu nog steeds de FPS1000. Dit is toch niet zo geweldig, de subwoofer is te min.

Dus weet je een goeie, vertel het me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-08 23:09
Nou ik heb zelf de FPS2000 digital van creative en daar ben ik zeer tevreden mee. Alleen deze zijn volgens mij niet meer te krijgen.

Ik weet wel dat de Logitech Z-560 héél erg goed zijn dus ik zou deze aanraden.

zie ook link:
http://www.tweakers.net/nieuws/20908?highlight=logitech

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Ik zou de search op dit forum eens even gaan gebruiken. Scheelt iedereen een hoop werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Altec Lansing ACS 56 of 54 bleken ook erg goed te zijn en betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 23:34 schreef TSS_Droopy het volgende:
Nou ik heb zelf de FPS2000 digital van creative en daar ben ik zeer tevreden mee. Alleen deze zijn volgens mij niet meer te krijgen.

Ik weet wel dat de Logitech Z-560 héél erg goed zijn dus ik zou deze aanraden.

zie ook link:
http://www.tweakers.net/nieuws/20908?highlight=logitech
Die is nog wel te krijgen hor, leuk setje btw.

Kijk maar in de pricwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Laatst online: 22-08 23:09
Ja ik zag er inderdaad nog een bij staan. Alleen de prijs van € 236,- is wel een beetje gek ik heb er ooit fl. 299,- voor betaald en dat is minstens 2/3 jaar geleden zou natuurlijk goedkoper moeten worden en niet duurder :)

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 23:51 schreef TSS_Droopy het volgende:
Ja ik zag er inderdaad nog een bij staan. Alleen de prijs van € 236,- is wel een beetje gek ik heb er ooit fl. 299,- voor betaald en dat is minstens 2/3 jaar geleden zou natuurlijk goedkoper moeten worden en niet duurder :)
Uit de pricewatch:

Creative Labs Four Point Surround FPS1500 € 70,-

Tsjah jij hebt alleen de FPS2000, maar dit is ook een leuk setje hor. Je hebt alleen geen "digital". Maar als ik het goed heb begrepen, is dat toch maar verkoopgelul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Laatst online: 23-08 17:07
Op woensdag 20 maart 2002 23:40 schreef O.D.Smolik het volgende:
Altec Lansing ACS 56 of 54 bleken ook erg goed te zijn en betaalbaar.
Ik ga met je mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb de altec 54. Opzich best een aardig setje, klinkt allemaal best redelijk. Ik denk wel dat bv de logitech z560 (ik ken wel alleen reviews) een stuk beter is. Prijs is ook hoger, tis maar net wat je wil

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

De Klipsch ProMedia 4.1 is een goede set. Kijk hier voor de prijs:PriceWatch

Zoek voor reviews even met Google.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

uhhm ik blijf erbij dat de FPS 1600 erg goed zijn ook de sub
zijn nog heel El Cheapo ook

natuurlijk is klipsch 4.1 beeter maar ook een HEEEL stuk duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf de Logitech DSR100: Geeft top-geluid, en is relatief betaalbaar. Idd zijn de opvolgers van deze set nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:04
De Labtec LCS-2514 is absoluut een topper. Zit een ongelovelijke bas in. Heb ik ook, en ben er heel erg tevreden mee.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 23:19

JT

VETAK y0

Ik zou voor goede bas zeker niet naar Creative kijken en ook niet naar die goedkope Labtec setjes met 4 satten. Allemaal erg bonkerig geluid en diep komen doet het ook niet echt. Altec Lansing daarentegen is daar wel een goede voor.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik je was zou ik dit ook eens in overweging nemen
hercules xps 510

http://www.tweakers.net/nieuws/19886

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Laatst online: 13-07 17:54
Zelf had ik ook een fps 1000. Nu heb ik een labtec setje, de ls 2414. Geweldige bas, voor zo een klein kastje. Komt mede door het lage bereik (20 hz). Het nadeel is dat de hoge tonen slecht zijn. Wat ik nu heb gedaan is de tweeters van de fps set door middel van een audiosplitter ook erop aangesloten. Geweldig geluid :9~ en je kan je hoge tonen nog afzonderlijk regelen ook.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Nu online
Idd, ik heb ook de FPS1000 en die moet je idd niet te hard zetten, want dan slaat de subwoofer over :( :( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Op donderdag 21 maart 2002 11:41 schreef Saekerhett het volgende:
Idd, ik heb ook de FPS1000 en die moet je idd niet te hard zetten, want dan slaat de subwoofer over :( :( :r
Ja het scheelt namelijk een hele hoop dar de baskast van hout is of van kunststof :r

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 21 maart 2002 11:17 schreef Daacuso het volgende:
Zelf had ik ook een fps 1000. Nu heb ik een labtec setje, de ls 2414. Geweldige bas, voor zo een klein kastje. Komt mede door het lage bereik (20 hz).
Ik hoor graag hoe je hierbij komt, aangezien de specs 40 hz opgeven en zelfs dat optimistisch is. Subs vanaf 1300 piek ofzow redden de 20 hz.
Het nadeel is dat de hoge tonen slecht zijn. Wat ik nu heb gedaan is de tweeters van de fps set door middel van een audiosplitter ook erop aangesloten. Geweldig geluid :9~ en je kan je hoge tonen nog afzonderlijk regelen ook.
Zeer zeker niet aan te raden. Ook de FPS1000 mist een hoop hoog en klinkt slechter dan de Labtec. Ook heeft die een ander geluidskarakter waardoor je zwaar 'vervuild' geluid krijgt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een FPS 1600. Niet al te duur en voor de prijs zeker een hele goede aanrader, lekkere bas en goede hoge tonen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik snap niet hoe iedereen kan zeggen dat er zo een geweldige en diepe bas uit die 'koektrommels' (verwijsend naar het formaat van de subs) komen :?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Op donderdag 21 maart 2002 11:54 schreef JT het volgende:

[..]

Ik hoor graag hoe je hierbij komt, aangezien de specs 40 hz opgeven en zelfs dat optimistisch is. Subs vanaf 1300 piek ofzow redden de 20 hz.
[..]

Dacht ik in een review gelezen te hebben, ik kan me idd. vergist hebben.

Zeer zeker niet aan te raden. Ook de FPS1000 mist een hoop hoog en klinkt slechter dan de Labtec. Ook heeft die een ander geluidskarakter waardoor je zwaar 'vervuild' geluid krijgt.
Als we het over lage tonen hebben dan presteert de FPS ver onder de maat. De Labtec vindt ik daarentegen slecht met de hoge tonen. De hoge tonen van de FPS vindt ik echt zo slecht nog niet. Waarom dan niet de goede eigenschappen bij elkaar stoppen? Ik weet niet wat jij onder zwaar "vervuild" geluid verstaat, maar dat is dit zekers niet. Vooral de Dolby surround demo's die ik heb, geweldig. En ik weet ook wel dat je dit niet kan vergelijken met een set van een paar duizend euro (hoewel Sony :r), maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Op donderdag 21 maart 2002 12:03 schreef JT het volgende:
Ik snap niet hoe iedereen kan zeggen dat er zo een geweldige en diepe bas uit die 'koektrommels' (verwijsend naar het formaat van de subs) komen :?
Wel leuk dat je dat zegt, maar formaat zegt lang niet alles. ik heb hier op het moment een Jamo SW-20E actieve woofer staan. Die geeft echt brak geluid en het is toch wel een flinke kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 21 maart 2002 12:05 schreef Daacuso het volgende:

[..]

Als we het over lage tonen hebben dan presteert de FPS ver onder de maat.
Alle subs met eem kleine behuizing.
De Labtec vindt ik daarentegen slecht met de hoge tonen. De hoge tonen van de FPS vindt ik echt zo slecht nog niet.
Ok, das dan gewoon een kwestie van smaak. De een hoort liever wel middentonen, de ander vind het mooi als het een betje wegvalt. Ok.
Waarom dan niet de goede eigenschappen bij elkaar stoppen? Ik weet niet wat jij onder zwaar "vervuild" geluid verstaat, maar dat is dit zekers niet.
2 geluidskarakters door elkaar; dus de satten van Creative en Labtec tegelijk aan.
Vooral de Dolby surround demo's die ik heb, geweldig.
Het zal gerust, maar met 5 goedkope speakers van 3 tientjes per setje bereik je hetzelfde effect. Surround is voor mij niet echt een maatstaaf voor kwaliteit. Dat is voor mij het geluid zelf.
En ik weet ook wel dat je dit niet kan vergelijken met een set van een paar duizend euro (hoewel Sony :r), maar toch.
Weet ik, maar er zijn gewoon betere setjes voor het geld.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 21 maart 2002 12:08 schreef Daacuso het volgende:

[..]

Wel leuk dat je dat zegt, maar formaat zegt lang niet alles. ik heb hier op het moment een Jamo SW-20E actieve woofer staan. Die geeft echt brak geluid en het is toch wel een flinke kast.
Een grote sub geeft niet per definitie mooie bas nee. Maar een kleine sub geeft per definitie geen diepe bas. Dat is gewoon een natuurkundige regel. Je hebt veel ruimte nodig voor diepe bas.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Nu online
Op donderdag 21 maart 2002 11:45 schreef Daacuso het volgende:

[..]

Ja het scheelt namelijk een hele hoop dar de baskast van hout is of van kunststof :r
Valt zo'n ding niet te modden dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

amper :P.

Een fps1000 is gewoon een leuk setje als je gare pc speakers wil die bij quake leuk bonken en 4 kanalen weergeven, maar in principe is het de allerslechtste pc speakerset die ik ken.

Doe rustig aan in deze thread, dit is allemaal heel persoonlijk enzo. :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Nu online
Op donderdag 21 maart 2002 12:26 schreef JvS het volgende:

Een fps1000 is gewoon een leuk setje als je gare pc speakers wil die bij quake leuk bonken en 4 kanalen weergeven, maar in principe is het de allerslechtste pc speakerset die ik ken.

:'(

Maar goed, tov die 5 watt boxjes eerst is het een zeer grote vooruitgang :)

Edit: daarbij komt kijken dat ik pas een Terratec DMX X-Fire 1024 heb gekocht (ter vervanging van mijn SB Live 1024 :r) en ik zag toevallig dat jij die ook hebt, dus dan zal ie wel goed zijn :z :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Op donderdag 21 maart 2002 12:26 schreef JvS het volgende:

Ja daar heb je ook wel weer gelijk in. Wat de een mooi vindt kan de ander weer op :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het Philips 3.600 setje. voor 4.1 moet je de andere set hebben: 3.500.

Het geluid is best goed te noemen. En de speakertjes zijn makkelijk weg te werken. Ze zijn namelijk zo plat als mijn portomonee :) hehe.
Pagina: 1