Ik was van plan een speakerset in Amerika te kopen en deze dan mee naar huis te nemen, aangezien het daar veel goedkoper is. Maar nou zit ik met die Amerikaanse stroomstekker, die is 120 en hij zal er ook wel anders uitzien denk ik. Ik wil 'm wel kunnen aansluiten hiero, weet iemand of daar iets voor is???
Waarschijnlijk zit er een adapter 110V/120V --> 12V/24V aan. Het is gewoon zaak er in plaats van die een universele 220V --> 12V/24V adapter aan te zetten.
Volgens mij hebben ze ook een ander aantal Herzen, kan met vergissen maar dacht Jag ooit eens zoiets hebben horen zeggenOp woensdag 20 maart 2002 23:29 schreef Razorfist het volgende:
Waarschijnlijk zit er een adapter 110V/120V --> 12V/24V aan. Het is gewoon zaak er in plaats van die een universele 220V --> 12V/24V adapter aan te zetten.
Zoiets heb ik ook weleens gehoord, in Amerika 50Hz en in NL 60Hz ofzo of andersom, moet ik daar ook rekening mee houdenOp woensdag 20 maart 2002 23:38 schreef twopack het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze ook een ander aantal Herzen, kan met vergissen maar dacht Jag ooit eens zoiets hebben horen zeggen
Wat Razorfist zei lijkt me wel goed, als je die hele adapter overzet is dat Hz probleem toch gelijk mee overgezet
Met een beetje geluk is de externe voeding voor die speaker set geschikt voor 110volt als zowel 220 volt. Je hoeft daarvoor dus alleen maar een andere stroom kabel te nemen en je bent klaar.
Amerika heeft 110/120 volt 60 Hertz
Europa heeft 220/240 volt 50 Hertz
en als alternatief heb je inderdaad gewone omvormers daarvoor welke je bij iedere "Radio Shack" daar kan halen of anders gewoon in Nederland bij de electro shop in de buurt.
Amerika heeft 110/120 volt 60 Hertz
Europa heeft 220/240 volt 50 Hertz
en als alternatief heb je inderdaad gewone omvormers daarvoor welke je bij iedere "Radio Shack" daar kan halen of anders gewoon in Nederland bij de electro shop in de buurt.
AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR
Klopt, minder voltage meer ampere.
Dus transformator over zetten en klaar.
Dus transformator over zetten en klaar.
Doe je ding.
Ik zou alleen even letten op een "CE" norm... zonder dat mag die zooi helemaal Europa niet in.
aangezien versterkers puur en alleen op gelijkstroom lopen, maakt 50 of 60 Hz niet uit.
mocht de voeding toch ingebouwd zijn, dan kan je een zogenaamde "verhuistrafo" nemen. (zie in dat geval ook de search)
mocht de voeding toch ingebouwd zijn, dan kan je een zogenaamde "verhuistrafo" nemen. (zie in dat geval ook de search)
edit:
[quote]
Op woensdag 20 maart 2002 23:58 schreef Baklap het volgende:
Ik zou alleen even letten op een "CE" norm... zonder dat mag die zooi helemaal Europa niet in.
[/quote]
Gelukkig mag je die stikkertjes er ook zelf opplakken als je er van overtuigd bent dat het aan de norm voldoet (nuttig he?)
[quote]
Op woensdag 20 maart 2002 23:58 schreef Baklap het volgende:
[/quote]
Gelukkig mag je die stikkertjes er ook zelf opplakken als je er van overtuigd bent dat het aan de norm voldoet (nuttig he?)
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Met zo'n transformator moet het idd lukken. Op sommige apparaten zit wel eens zo'n schakelaartje die je in kan stellen op 110 of 230 volt. Dat zal helemaal makkelijk zijn.
Een versterker op gelijkspanning ?!Op donderdag 21 maart 2002 03:52 schreef Illusion het volgende:
aangezien versterkers puur en alleen op gelijkstroom lopen, maakt 50 of 60 Hz niet uit.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Anoniem: 48362
Wat wordt bedoeld is dat de de wisselspanning wordt gelijkgericht naar een DC spanning, die vervolgens aan de versterker wordt gevoed. Het maakt dus niet uit of de netfrequentie 50 of 60 Hz is.
Van een versterker die door wisselspanning wordt gevoed heb ik nou nog nooit gehoord. Dus ik snap niet wat je met die opmerking bedoeld?
Van een versterker die door wisselspanning wordt gevoed heb ik nou nog nooit gehoord. Dus ik snap niet wat je met die opmerking bedoeld?
Anoniem: 38063
Even op de achterkant van het apparaat kijken. De meeste electronica kan tegenwoordig zowel 110V als 220V en 50 en 60Hz aan. Ik heb hier een monitor staan die ik in Amerika heb gekocht, andere voedingskabel er op en het was plug & werk.
Veel nieuwe apparaten lusten inderdaad zowel 110 als 230 volt. Maar aangezien je vraag zal dat hier wel niet het geval zijn 
Je hebt ook externe omzetters.. maar die kunnen niet zoveel vermogen leveren.. moet je kijken hoeveel je nodig hebt...
Je hebt ook externe omzetters.. maar die kunnen niet zoveel vermogen leveren.. moet je kijken hoeveel je nodig hebt...
Anoniem: 17747
Ja; een versterker op gelijkspanning. Wel 's van een autoradio (12V GELIJKSPANNING) gehoord ?Op donderdag 21 maart 2002 16:57 schreef tbusquet het volgende:
Een versterker op gelijkspanning ?!
Dat doen kleine kinderen ook; met hun hoofd tegen de muur bonken als ze hun zin niet krijgen...
Pagina: 1