Toon posts:

videobewerking raid nodig ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken aan wd 1200jb 120gb met 8mb cache kost E299,- of twee ibm 120gxp 60gb schijven in raid kost E130,-in pricewatch. Maar ibm schijven lijken gauw kapot te gaan.
of valt dit mee met de 120gxp serie?
Of zijn twee 5400 schijven in raid ook voldoende en welke moet ik dan nemen? want ik hoef niet het snelte. Liever de prijs een beetje drukken.
Ik heb een miro dc10 plus waarmee ik met de hoogste kwaliteit wil capturen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een hoge doorvoersnelheid is natuurlijk wel fijn, maar ik mote zeggen dat ik met ATA66 toch ook redelijk kan capturen (momenteel niet want mijn hdd is dood :()

en dat IBM een brakke serie had is natuurlijk vervelend, maar heb nog maar weinig slechts gehoord over de 120GXP

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14

BIM

Nothing interesting

GEEN 5.400 schijven nemen!

Een collega van me captured nu DV met 2 7.200RPM schijven van 40GB.

Eerst had hij ze normaal staan en dat werkte goed. Later
heeft hij ze gestriped en dat werkte wel beter/sneller.
De doorvoersnelheid is echter iig voldoende bij normaal gebruik. (dus zonder striping)

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Als je dus lekkere snelheid wilt is een raid opstelling wel degelijk interessant. Er kan op 2 schijven tegelijk weggeschreven worden, dus in theorie kan de snelheid dus 2 keer zo snel zijn.

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• GoeGie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 18:35
Ik gebruik zelf een 30GB 7200rpm schijf van Maxtor om te carturen. Ik moet wel erbij zeggen dat ik capture van een analoge bron via mijn Fast AV Master :(~.

Ga jij DV capturen of Analoog ?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 12:02 schreef BIM het volgende:
GEEN 5.400 schijven nemen!
Waarom niet? In RAID zijn die juist erg geschikt voor video editing lijkt me. En de lagere prijs/gb lijkt me ook erg handig voor video.

Met 2x 5400 rpm heb je genoeg 'bandbreedte', als je meer wilt kun je 3x of 4x 5400 rpm nemen, met als voordeel een nog grotere capaciteit.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04 15:55

voz

De echte kenner

Ik heb altijd gewerkt met 2x15gb IBM 5400rpm in RAID en kon perfect capturen op de hoogste kwaliteit. Ook op mijn 20gb 7200rpm non-raid gaat het perfect. Zoveel heb je niet nodig voor een DC10 waarvan de minimale systeemeisen een pentium 60 met 16mb RAM zijn...

Systeemspecs
PV Installatie

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 10:14
Ik capture zelf ook met een DC-10
Nu gebruik ik gewoon een 5400 rpm schijf en die trekt makkelijk >20 MB/s.
Vergeet niet dat bij de goedkopere RAID opstellingen, je CPU-belasting ook omhoog gaat (2 IDE-devices tegelijk aansturen)
Als je gewoon zorgt dat je capture schijf niet dooor een ander programma wordt aangesproken tijdens het capturen, kan dat best.
Verder worden die 5400 rpm schijven ook minder warm, waardoor ze ook een constantere datastroom kunnen verwerken. (mijn 7200 rpm SCSI schijf gaat de kop heftig heen en weer bewegen wanneer 'ie warm wordt.)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-04 21:01
Over de betrouwbaarheid van de 120GXP is weinig bekend, maar IBM raadt officieel aan de disks voor maximaal 8 uur per dag te gebruiken... Dat zet je toch wel aan het denken.... >:)

De 60GXP en 75GXP zijn ronduit gevaarlijk, zeker zonder koeling. Ik heb er al 1 teruggestuurd, ondanks dat deze werd gekoeld....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Het verschil in prestatie tussen 7200rpm en 5400rpm is veel groter dan het verschil in prijs lijkt mij.
En idd IBM zijn veel problemen mee, maar een vriend en ik hebben mijn zijn 2en 5 schijven uit slechte series en geeeeeen problemen, ook bij de oudere DTLA307030 uit slechte serie, ik denk idd dat lang aanstaan erg tegenzit,want onze pc's staan noooit langer dan 8 uur per dag aan.

Maar merk maakt zo heel veel niet uit, maar raid op 2x xGb met 7200Rpm zou wel lekker lopen, zekers.

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 14:25 schreef GarBaGe het volgende:
Over de betrouwbaarheid van de 120GXP is weinig bekend, maar IBM raadt officieel aan de disks voor maximaal 8 uur per dag te gebruiken... Dat zet je toch wel aan het denken.... >:)

De 60GXP en 75GXP zijn ronduit gevaarlijk, zeker zonder koeling. Ik heb er al 1 teruggestuurd, ondanks dat deze werd gekoeld....
Het is 11 uur, en volgens mij is de 60 GXP stukken betrouwbaarder dan de 75 GXP, onder andere door minder platters.
Pagina: 1