[CMS] MMBase ervaringen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dag mensen,

Ik wilde eens weten of er veel mensen met MMBase werken. En wat hun ervaringen ermee zijn. Heeft trouwens iemand nog goede documentatie of leuke URL's?

Voor degenen die niet weten wat MMBase is: http://www.mmbase.org/.

Ik ben er nu momenteel met mijn stage mee bezig en ik leer er steeds meer van. Ik moet zeggen dat ik merk dat de mogelijkheden enorm zijn. Alleen de documentatie erover valt wat tegen. Daarom heb ik zelf wat handleidinkjes gemaakt en die komen binnenkort misschien op de mmbase.org website :). Tevens zit ik vaak op IRC van MMBase te chatten.

Maar goed: MMBase is dus een flexibel en uitgebreid CMS. Het raakt steeds meer bekender op de markt. Maar ik vind het raar dat het nog niet echt eerder op Tweakers is besproken. Nou... hier de eerste aanzet :)

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Op woensdag 20 maart 2002 22:37 schreef BlackTide het volgende:
Dag mensen,

Ik wilde eens weten of er veel mensen met MMBase werken. En wat hun ervaringen ermee zijn. Heeft trouwens iemand nog goede documentatie of leuke URL's?

Voor degenen die niet weten wat MMBase is: http://www.mmbase.org/.

Ik ben er nu momenteel met mijn stage mee bezig en ik leer er steeds meer van. Ik moet zeggen dat ik merk dat de mogelijkheden enorm zijn. Alleen de documentatie erover valt wat tegen. Daarom heb ik zelf wat handleidinkjes gemaakt en die komen binnenkort op de mmbase.org website :). Tevens zit ik vaak op IRC met mensen van de VPRO en NOS te chatten erover.

Maar goed: MMBase is dus een flexibel en uitgebreid CMS. Het raakt steeds meer bekender op de markt. Maar ik vind het raar dat het nog niet echt eerder op Tweakers is besproken. Nou... hier de eerste aanzet :)
scb2 zocht laatst nog iemand, en ik wou daar misschien nog op solliciteren :)

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 22:37 schreef BlackTide het volgende:
Daarom heb ik zelf wat handleidinkjes gemaakt en die komen binnenkort misschien op de mmbase.org website :).
Beter!

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
*schop*

Verwijderd

Kan je me ook vertellen waar ik die handleidingkjes kan scoren? Voor mn eigen stage ben ik in principe op zoek naar alle mogelijke hulp omdat ik documenten ga maken zodat studenten makkelijk en snel met MMBase aan de slag kunnen. Misschien heb jij dingen die ik kan gebruiken en ik die jij kan gebruiken? De docu op de mmbase.org site is pertinent ongeschikt voor beginners op CMS gebied.

• tijn
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 00:06
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 15:22:
De docu op de mmbase.org site is pertinent ongeschikt voor beginners op CMS gebied.
Misschien is MMBase zelf wel pertinent ongeschikt voor beginners op CMS gebied ;). Ik kan het mis hebben, maar mijn ervaring is dat het erg complex en abstract is. Misschien gaat er een wereld voor je open als je eenmaal over de eerste drempel heen bent, maar daar was ik te lui voor :).

Cuyahoga .NET website framework

Verwijderd

dat kan ik me heel goed voorstellen. Maar ik heb nog 5 maanden om het te leren. Full time dus..

Maar ik kom steeds verder.

ben inmiddels aan mn eigen handleiding begonnen:

http://home.concepts.nl/~ekoboz/mmbasestud.doc (dacht ik zo uit mn hoofd)

Verwijderd

Netjes mannen

Verwijderd

Netjes mannen,

laus heb je ook een handleiding voor windows (deel 2b)
die zou ik graag willen hebben :)
Pagina: 1