Toon posts:

copyright?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me afvraag is, of Tweakers.net weleens problemen heeft gehad met de auteursrechten. Er worden nl. geregeld hele gedeelten van andere sites overgenomen (wel met bron), maar soms ook foto's. Mag dat zomaar en hebben jullie daar weleens problemen mee gehad?

edit:

typo

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[topic=434451]
[topic=344479]

Daar vind je ook nog eventuele informatie :)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Daar hebben we wel eens problemen mee gehad ja, er is zelfs al meer dan eens gedreigd met rechtszaken etc. :7. De meeste sites vinden wat extra traffic helemaal niet erg trouwens, zolang we de quotes beperkt houden en duidelijke links plaatsen.

Quoten mag, mits aan het citaatrecht en voorwaarden van de bronsite voldaan wordt. Informatie is gewoon vrij voor iedereen. Plaatjes zijn altijd ©, maar daar wordt in de regel niet heel moeilijk over gedaan, we hosten alles zelf en er zit ook heel veel speciaal persmateriaal in de database.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Quoten mag wel volgens mij, als het met bron is en maar een gedeelte van het artikel is, maar een foto overnemen....

Bijvoorbeeld die foto die bij het artikel van 'Bevelander failliet' staat, die is volgens mij van de Telegraaf. Lijkt me erg raar dat je dat zo over kan nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 22:40 schreef Wouter Tinus het volgende:
Plaatjes zijn altijd ©, maar daar wordt in de regel niet heel moeilijk over gedaan, we hosten alles zelf en er zit ook heel veel speciaal persmateriaal in de database.
persmateriaal???

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Jup. Surf maar eens rond op websites van bedrijven en instellingen. De meesten hebben een speciale afdeling vol logo's, foto's en ander beeldmateriaal dat vrij gebruikt mag worden in (online) publicaties.

Sites hebben er over het algemeen ook niet zo'n problemen mee als je één foto uit een review leent. Als een site iets zelf in elkaar gefotoshopped heeft zijn ze natuurlijk eerder geneigd om er iets van te zeggen :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Ja, bedrijven leveren idd. wel zulke foto's aan, maar ik zie ook weleens foto's uit kranten hierop staan, en dat mag niet echt volgens mij... :)

Maar als het niet te vaak gebeurt zullen ze idd niet zo moeilijk doen.
Pagina: 1