Surge Protector

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Wie gebruikt een surge protector (je weet wel zo'n armbandje vanwege de aarde van je computer) als je aan de gang gaat met de computer ??

En wie weet wat ze kosten en waar ik ze kan halen ??

Verwijderd

Ik gebruik er wel 1, ooit al eens gekregen van iemand die bij de scheerapparatenfabriek van philips werkt.

Ook geen idee wat ze kosten eigenlijk...

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Waarom zou je zo'n ding willen kopen? Als je even de kast aanraakt gaat het ook goed hoor.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Op woensdag 20 maart 2002 23:44 schreef Totally_Freeky het volgende:
Waarom zou je zo'n ding willen kopen? Als je even de kast aanraakt gaat het ook goed hoor.
Als je stekker in een geaard stopcontact zit wel .....

Murphy was an optimist

• Gianni Rombios
  • Niet online
Omdat het waanzinnig goed staat :D
Ook in de disco ben je de bink en tevens beveiligd tegen statische schokken. *D

• Red
Kunnen we weer back-on-topic ??

Wie gebruikt ze, en waarom ? Wat kosten ze en waar kan ik ze halen ?

Verwijderd

Ik gebruik ze, dit omdat ik ooit mijn voeding heb opgeblazen met een iets te grote statische schok.

Ik heb de mijne toen geloof ik bij Conrad gehaald, ze kosten niet gek veel. Meer dan € 10 moet je er niet aan uitgeven, denk zelfs dat ze minder kosten.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39

Dido

heforshe

Op donderdag 21 maart 2002 00:14 schreef GoGoHaRrY het volgende:

[..]

Als je stekker in een geaard stopcontact zit wel .....
Statische schokken onstaan bij een potentiaalverschil tussen jou en je puter. Door de kast (geaard of niet) aan te raken hef je potentiaalverschillen tussen jou en de "aarde" van je voeding op. Vrij veilig dus, ook zonder geaard stopcontact.

Niet volledig veilig, want er kan een potentiaalverschil onstaan tussen kast/jou en de omgeving. Als je een keer vergeet de kast aan te raken nadat je een schroevedraaier oppakt kan het fout gaan...

Dus alles aarden wat los en vast zit is de veiligste oplossing, maar bij gebrek aan een geaard stopcontact is de kast aanraken zowiezo geen slecht idee...

Wat betekent mijn avatar?

• Red
Dus alle tweakers zijn onveilig bezig >:) want een surge protector zorgt erook voor, mocht je 220 krijgen dat hij dat doorgeeft aan bv. de verwarming (als je daaraan je surge protector hebt vastgemaakt)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 20 maart 2002 22:24 schreef DoRRoN het volgende:
Wie gebruikt een surge protector (je weet wel zo'n armbandje vanwege de aarde van je computer) als je aan de gang gaat met de computer ??

En wie weet wat ze kosten en waar ik ze kan halen ??
Surge protector :? :? :?

Een surge protector is een soort beveiligde stopcontactdoos die uitslaat als de electriciteitsnet raar gaat doen. Dat heeft niets met zo'n arbandje te maken.

Dat is een earthing strap. Ik gebruik op m'n werk eentje, maar zelf kloot ik altijd met ontblote armen en steun ik met m'n arm op de metalen behuizing. Minder elegant, maar levert (mits je PC geaard is) hetzelfde effect. Zie de Conrad link, of ga langs bij een faillissementsveiling van een compushop >:)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1